Toon posts:

computer lang uit = foutmelding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor system specs zie mijn sig...

als ik de pc een halve dag uit heb stan ofzow, en ik wil hem dan dus aanzetten, start hij de eerste 2/3 keer niet op... hij geeft dan aan dat er een hard error is en dat hij het bestand: NTNET.dll niet kan vinden...

Nu is het vrij koud op mijn kamer, kan het dus zijn dat de hd(Maxtor 40 gb) te koud is om op te starten...?

ik draai windows XP

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
HD's hebben voor zover ik weet geen problemen met kou, denk eerder dat er iets mis is met het voltage. Condensators die niet goed laden / ontladen misschien, dat soort. Zeker aangezien je nogal een oud mamaplankje hebt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Hoelang heb je dit al?
Hoelang staat XP er al op?
Het is een raar probleem.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Had ik met een HD op UDMA 100 in een UDMA33 rekje, hd zonder rek en foutmelding weg, was ongeveer 2 van de 3 keer mis tijdens het booten, verder geen problemen. Heb je al een andere kabel geprobeerd? Of een udm 33 kabel? Heb je je systeem overgeclocked met een hoge fsb?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:00
Hmzz denk probeer is je systeem in een warmere kamer optestarten kijken of ie dan wel goed gaat :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 17:35:
Hoelang heb je dit al?
Hoelang staat XP er al op?
Het is een raar probleem.
ik heb dit sinds een week, zolang staat xp erop...

Verwijderd

Ah! zelfde probleem gehad! mijn maxtor diamond plus 8 40 GB gaf op een gegeven moment de geest! Kreeg allemaal bad clusters/sectors op mijn HDD, dat heeft me 4 keer het installeren van WIN XP gekost totdat ik 1 keer een checkdisk deed waarna hij niet meer opstarte. Doe maar eens een grondige check van je HDD met oppervlakte controle.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Overigens kunnen HDD's niet goed tegen de koude.. Wat is de kamertemp?

[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 12-01-2003 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 12 januari 2003 @ 18:16:
Overigens kunnen HDD's niet goed tegen de koude.. Wat is de kamertemp?
16/17/18 graden als ik er niet ben....

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 19:00:
[...]

16/17/18 graden als ik er niet ben....
Ik zit hier met een nog lagere temperatuur (~14 graden),
Maar bij mij geeft 'ie niks (WD800BB), ook al laat ik hem een dag uit ofzo.

Kijk anders of je hem kan booten vanaf cd, als 'ie een tijdje niet heeft aangestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Woksie op 12-01-2003 19:36 ]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1