Toon posts:

NetWare: Partitie tabel beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP!

Op een server(NW6SP2) is de netware paritie met daarin NSS pool SYS, volume SYS en NSS pool POOL1, met daarin VOL1. Beschadigd, server boot op maar ziet geen enkel NSS pool/volume meer!!

Ik heb kunnen concluderen dat de sector(en) waar de FAT tabel staat of de tabel zelf beschadigt is. Nu zijn er tools waarmee je "RAW" files kan terug halen, alleen om nu 30.000 files uit te zoeken ... :'(

Weet iemand een goede tool waarmee je data uit een NetWare(NSS) volume kan halen of de partitie mee kan herstellen.

Mijn dank is groot.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

NetWare ziet de NSS Pools/volumes ook helemaal niet, in monitor.nlm zie je wel op die disk een dos en netware part. Maar hij kan geen inhoud lezen.

Verwijderd

Ik heb een keer iets heel raars gehad..... zoeist als dit.... oplossing bleek bij mij.... niet lachen.... een nieuwe voeding.... alle problemen weg.... echt waar....

Is maar een idee....

Verwijderd

Ennuh... backups heb je toch wel he?

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

probeer het eens met DFS:

http://www.dfsee.com

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

NSS en netware-fs zie ik daar niet bij staan.... maar wie weet....

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
op http://www.timpanogas.com/ staan wat tools om onder linux (en win2k) netware-volumes te kunnen lezen en schrijven en repareren. Heb op die manier een keer een vol1 kunnen repareren nadat sys ook de soep in was gedraaid. Ik weet alleen niet of dit ook nss doet.
Daarnaast zul je dus de schijven direct met een ander OS moeten kunnen aanspreken, dus kunnen booten vanaf een andere schijf.

Verwijderd

Moet je eerst met ConsoleOne Activate klikken (Diskmanagement)
NSS /POOLREBUILD=<volume name>

heb ik ook gehad, maar je krijgt er niet alle files mee terug. De verminkte staan in een aparte directory daarvoor.

suc6

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 18:23 ]

Pagina: 1