Toon posts:

[PHP] Parse problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleem met PHP, ik heb al een hele tijd niet meer gescript, maar ik schreef dit scriptje vandaag voor een website vanmezelf. Alleen het werkt niet!
Ik kom er niet uit, en een vriend die PHP heel goed kent kan me niet helpen want hij heeft geen tijd.

HIER STOND PHP CODE MAAR IS WEGGEHAALD VANWEGE DE RUIMTE!

b.v.d voor uw hulp!

Yorick

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 18:01 . Reden: PHP Code wegehaald ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Misschien leuk om er bij te vertellen wat het moet doen en wat het niet doet en wat je van ons wilt enzo ?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

ok, wat is je probleem, welke error, wewlke regel :?

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

waarom sluit en open je elkekeer die <? ?> tags :?
-edit- dit had ik dus in m'n vorige post moeten vragen |:(

[ Voor 43% gewijzigd door EL_Loco op 12-01-2003 17:09 . Reden: beetje vaag vandaag ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Topicstarter
ohja..da's slim ja!!!
quote: IE
Parse error: parse error, unexpected T_ECHO in c:\inetpub\wwwroot\test\thumbnails.php on line 42
ik geef hem dit op in de url btw!
quote: url
Yorick

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05
<? php << doe dat eens aan mekaar like this <?php

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
gebruik
PHP:
1
header("location:index.html");

ipv
PHP:
1
header ("index.html");

Met headers kun je namelijk veel meer :)
(dan zijn die exits eigelijk ook niet meer nodig)

[ Voor 8% gewijzigd door Shagura op 12-01-2003 17:30 ]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:07

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Volgens mij moet jij je double quotes gaan escapen.

Dus niet:
PHP:
1
<? php echo "<a href="'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg" target="_blank">[img]"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg"></a>";[/img]

maar:
PHP:
1
<?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg\"></a>";[/img]

Tevens kun je volgens mij niet "<? php" gebruiken, maar moet je die spatie eruit weghalen.. dus "<?php" dan (zoals hierboven ook gemeld).

[ Voor 189% gewijzigd door gday op 12-01-2003 17:36 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
gday schreef op 12 January 2003 @ 17:33:
Volgens mij moet jij je double quotes gaan escapen.

Dus niet:
PHP:
1
<? php echo "<a href="'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg" target="_blank">[img]"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg"></a>";[/img]

maar:
PHP:
1
<? php echo "<a href="'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg\"></a>";[/img]
Ik zal het nog sterker vertellen: Het is een grote soepzooi:
Je begint de echo met een dubbele quote (") waarna je hem probeert te eindigen met en enkele quote om $cat weer te geven, waarna je weer verder gaat op de singlequotetoer en weer eindigt met een dubbele quote :P
dus het wordt zoiets als:
PHP:
1
<?php echo '<a href="'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg" target="_blank">[img]"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg"></a>';[/img]

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt! Ik ga het nu testen!

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij doet nu helemaal niks!
http://213.84.31.106/test...l=test&set=test&page=test
kijk zelf maar!
dit is het script!

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<?php
if (isset($_GET['cat'])) {
    $id = $_GET['cat'];
} else {
    header ("index.html");
    exit;
}
?>
<?php
if (isset($_GET['model'])) {
    $id = $_GET['model'];
} else {
    header ("index.html");
    exit;
}
?>
<?php
if (isset($_GET['set'])) {
    $id = $_GET['set'];
} else {
    header ("index.html");
    exit;
}
?>
<?php
if (isset($_GET['page'])) {
    $id = $_GET['page'];
} else {
    header ("index.html");
    exit;
}
?>
<html>
<head>
<title><?php echo "'.$model.', page:'.$page.'"; ?></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<table width="440" border="0" cellspacing="10" cellpadding="0">
  <tr>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/2.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn2.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/3.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn3.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/4.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn4.jpg\"></a>";[/img]</td>
  </tr>
  <tr>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/5.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn5.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/6.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn6.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/7.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn7.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/8.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn8.jpg\"></a>";[/img]</td>
  </tr>
  <tr>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/9.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn9.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/10.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn10.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/11.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn11.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/12.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn12.jpg\"></a>";[/img]</td>
  </tr>
  <tr>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/13.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn13.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/14.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn14.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/15.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn15.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/16.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn16.jpg\"></a>";[/img]</td>
  </tr>
  <tr>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/17.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn17.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/18.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn18.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/19.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn19.jpg\"></a>";[/img]</td>
    <td><?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/20.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn20.jpg\"></a>";[/img]</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Verwijderd

Ik heb zeg maar het vermoeden dat je absoluut niet de tips hebt opgevolgd :)

nog even kort:
niet:
PHP:
1
header("index.html");

maar
PHP:
1
header("location:index.html");

en als je echo begint met dubbele quotes, ook eindigen met dubbele quotes, ook als je tussendoor variabelen wilt invoegen.
oftewel niet:
PHP:
1
echo "blaat'. $var .' blaat";

maar
PHP:
1
echo "blaat". $var ."blaat";

Hier moet je al een heel eind mee kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:06:
en als je echo begint met dubbele quotes, ook eindigen met dubbele quotes, ook als je tussendoor variabelen wilt invoegen.
oftewel niet:
PHP:
1
echo "blaat'. $var .' blaat";

maar
PHP:
1
echo "blaat". $var ."blaat";

Hier moet je al een heel eind mee kunnen komen.
ja sorry van die header, was ik vergeten :S maar hoe doe ik die dubbele quotes dan? en waar bedoel ik meer...

want ik heb bv. dit

PHP:
1
<?php echo "<a href=\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/1.jpg\" target=\"_blank\">[img]\"'.$cat.'/'.$model.'/'.$set.'/'.$page.'/tn1.jpg\"></a>";[/img]

waar doe ik dat dan????

Yorick

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

begin eens bij de P&W faq mbt debuggen

en je hoeft niet steeds te groeten ;) we zien wel wie het post

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.