hoi,
Ik probeer dmv een variabele steeds een andere movieclip te laden, als je dus op een knop drukt komt er eerst een overgang filmpje, en dan laad hij de movieclip die bij de knop hoort.
de actionscript van een knop is dus zo:
on (release) {
gotoAndPlay("overgang");
name = "6";
}
en op de laatste keyframe van "overgang" staat dit:
if (name == "1") {
loadMovieNum("test.swf", 2);
} else if (name == "2") {
loadMovieNum("test2", 3);
} else if (name == "3") {
loadMovieNum("test3", 4);
} else if (name == "4") {
loadMovieNum("test4", 5);
} else if (name == "5") {
loadMovieNum("test5", 6);
} else if (name == "6") {
loadMovieNum("test6", 7);
}
maar er gebeurt dus niets.. eerst had ik in plaats van == een enkele =, maar toen laadde alleen de eerste swf (test.swf) en daarvoor hoefde je niet eens op een knop te drukken.
ik weet niet zo goed of de manier waarop ik trouwens dit wil bereiken goed is, maar ik zou wel graag willen weten wat ik (allemaal) fout doe.
alvast bedankt.
rob
ps. weet iemand ook of je andere swfjes met vertraging kan inladen? is dat mogelijk of moet ik in de externe swf eerst 100 lege keyframes invoegen?
bedankt
Ik probeer dmv een variabele steeds een andere movieclip te laden, als je dus op een knop drukt komt er eerst een overgang filmpje, en dan laad hij de movieclip die bij de knop hoort.
de actionscript van een knop is dus zo:
on (release) {
gotoAndPlay("overgang");
name = "6";
}
en op de laatste keyframe van "overgang" staat dit:
if (name == "1") {
loadMovieNum("test.swf", 2);
} else if (name == "2") {
loadMovieNum("test2", 3);
} else if (name == "3") {
loadMovieNum("test3", 4);
} else if (name == "4") {
loadMovieNum("test4", 5);
} else if (name == "5") {
loadMovieNum("test5", 6);
} else if (name == "6") {
loadMovieNum("test6", 7);
}
maar er gebeurt dus niets.. eerst had ik in plaats van == een enkele =, maar toen laadde alleen de eerste swf (test.swf) en daarvoor hoefde je niet eens op een knop te drukken.
ik weet niet zo goed of de manier waarop ik trouwens dit wil bereiken goed is, maar ik zou wel graag willen weten wat ik (allemaal) fout doe.
alvast bedankt.
rob
ps. weet iemand ook of je andere swfjes met vertraging kan inladen? is dat mogelijk of moet ik in de externe swf eerst 100 lege keyframes invoegen?
bedankt