Toon posts:

[flash] loadmovie dmv variabele?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik probeer dmv een variabele steeds een andere movieclip te laden, als je dus op een knop drukt komt er eerst een overgang filmpje, en dan laad hij de movieclip die bij de knop hoort.

de actionscript van een knop is dus zo:

on (release) {
gotoAndPlay("overgang");
name = "6";
}

en op de laatste keyframe van "overgang" staat dit:

if (name == "1") {
loadMovieNum("test.swf", 2);
} else if (name == "2") {
loadMovieNum("test2", 3);
} else if (name == "3") {
loadMovieNum("test3", 4);
} else if (name == "4") {
loadMovieNum("test4", 5);
} else if (name == "5") {
loadMovieNum("test5", 6);
} else if (name == "6") {
loadMovieNum("test6", 7);
}

maar er gebeurt dus niets.. eerst had ik in plaats van == een enkele =, maar toen laadde alleen de eerste swf (test.swf) en daarvoor hoefde je niet eens op een knop te drukken.

ik weet niet zo goed of de manier waarop ik trouwens dit wil bereiken goed is, maar ik zou wel graag willen weten wat ik (allemaal) fout doe.

alvast bedankt.

rob

ps. weet iemand ook of je andere swfjes met vertraging kan inladen? is dat mogelijk of moet ik in de externe swf eerst 100 lege keyframes invoegen?
bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 16:59:
on (release) {
gotoAndPlay("overgang");
name = "6";
}

en op de laatste keyframe van "overgang" staat dit:

maar er gebeurt dus niets.. eerst had ik in plaats van == een enkele =, maar toen laadde alleen de eerste swf (test.swf) en daarvoor hoefde je niet eens op een knop te drukken.
gebruik eens _parent.name ipv alleen maar name. Ik denk namelijk dat de variable 'name' in de movieclip 'overgang', een andere is dan de variable die jij set.
ps. weet iemand ook of je andere swfjes met vertraging kan inladen? is dat mogelijk of moet ik in de externe swf eerst 100 lege keyframes invoegen?
bedankt
maak een loopje dmv actionscript over een lengte van 3 frames, en ga pas verder na het 3e frame als er X seconden verstreken zijn. De manier zoals jij beschrijft is niet zo mooi en ook nog s onhandig, want zodra je het aantal frames per seconde (fps) aanpast, is je vertraging ook anders.

Verwijderd

Topicstarter
dat van die loop is een goeie tip, zo blijft het overzichtelijk thnx!

maar mijn loadmovie probleem blijft, want met parent.name verandert er niets, dus dat is het helaas niet..

Verwijderd

Topicstarter
misschien komt het de andere actionscripts in de fla?

Het hele verhaal is dat bezig ben met een tutorial van flashkit van zo'n barney.com achtig menu (iedereen kent het wel; www.barneys.com, www.quannum.com en vele, vele sites meer).

Dat menu op zich lukt me wel (door de tutorial natuurlijk) maar als de balk bij een bepaald deel tot stilstand is gekomen wil ik dat hij het bijbehorende swfje laad. en dan komt het probleem zoals ik helemaal bovenaan heb opgeschreven.

ik begrijp dat het niet al te duidelijk is, en omdat ik niet zo goed ben met flash ken ik het allesverhelderende jargon ook niet, dus ik kan de fla wel ff meegeven, misschien dat jullie dan in een keer de grove fout(en) zien :)

hier is een pakketje van de fla en de test.swfjes.

http://members1.chello.nl/~rj.groot/prob.rar

nogmaals bedankt voor de moeite!

Verwijderd

ik weet niet of het tik fout is: maar test2 moet natuurlijk test2.swf zijn

Verwijderd

het zou mooier zijn als je je knoppen in een mc zou zetten en die een nummer als instance name gaf. dan kan je bij on release zeggen

[ongeveer zoiets]
this._parent.gotoAndPlay ...
name = this.name

en dan bij overgang kun je zeggen
movieNaam = eval (name+".swf")
loadMovieNum (movieNaam, eval(name))
[/ongeveer zoiets]
dan ben je meteen van de hele zwik if .. else'jes af en kun je later nog zoveel knoppen toevoegen als je wilt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 14:07 . Reden: sorry verkeerde var ingevuld ]

Pagina: 1