Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MP3-box welke cheapo mobo met alles on-board??

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mp3-box gaan bouwen voor in de huiskamer. (tot zover niks nieuws)

Het geheel wil ik in gaan bouwen in een extreem mooi design-kast staan van een Philips Preasideo (19" rack met draai/druk knop)

Heb al veel topic's gevonden over mensen die zoiets aan het bouwen zijn, maar geen 1 over een simpele manier om er eentje te bouwen van de grond op.

Ik heb dus niks liggen aan pc spul en moet alles kopen.

Nu was mijn vraag of er ook mobo's te koop zijn met alles erop en eraan. dus geluidskaart, tv-out (boven de 1000x ....), netwerk 8), USB, etc. . als ik deze dan samen met een voeding en een draadloze muis in dat kassie frut heb ik wat ik wil.

Ik denk dat een P75 al snel genoeg is, maar dit soort spull zal tegenwoordig niet meer te koop zijn met alles on-board?

Het geheel wil ik met Windoos gebruiken met een nog te schrijven applicatie in Access. Dan kan ik via mijn TV alles aansturen, en play lists aanmaken.

Alle hulp is welkom, en mijn idee is veel tips verzamelen over zo'n zelfbouw project.

Het belangrijkste is het te gebruiken mobo!!

Ik zorg dan verder voor de inbouw en afwerktips (denk ik wel redelijk te kunnen :P )

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
Ja die mobo's zijn er zat, kijk eens in een willekeurig pc-tijdschrift of pc-zaak. Bijvoorbeeld Via Eden (erg kleine mobo's) hebben dit alles onboard. En ik denk niet dat je genoeg hebt aan een p75 om mp3 aftespelen. Maar... een Access-Db als aansturing? :?

[ Voor 48% gewijzigd door DRAFTER86 op 12-01-2003 17:06 ]

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
DRAFTER86 schreef op 12 januari 2003 @ 17:04:
Ja die mobo's zijn er zat, kijk eens in een willekeurig pc-tijdschrift of pc-zaak. Bijvoorbeeld Via Eden (erg kleine mobo's) hebben dit alles onboard. En ik denk niet dat je genoeg hebt aan een p75 om mp3 aftespelen. Maar... een Access-Db als aansturing? :?
Klopt, met een P75 kan je geen mp3 fatsoenlijk afspelen. Ik heb het ook geprobeerd, maar helaas. Ik denk dat je minimaal 100/150 Mhz nodig hebt.

https://drinkwaterpunten.nl

• DRAFTER86
Al helemaal als je een Acces DB :? voor de aansturing wil gebruiken en dus ernaast wil laten draaien. En als je hem toch op je tv aansluit is dvi-x/dvd ook leuk toch?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je hem als mp3-speler gaat gebruiken kan je beter geen onboard geluid nemen :)
Maar die Eden-mobo's zijn er idd wel geschikt voor. Ik weet alleen niet of er mobo's zijn met onboard tv-out..

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
p75 is zeker wel geschikt voor mp3. Zelf gedaan hierzo (wel met een dos progje natuurlijk, zijn er verschillende voor te krijgen)

Via epia heeft ook tvout.

[ Voor 13% gewijzigd door Notehoutelade op 12-01-2003 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
DRAFTER86 schreef op 12 January 2003 @ 17:04:
Die access aansturing wil ik gebruiken om zo makkelijk het geheel aan te kunnen sturen. Misschien eerst nog ff prullen met andere progjes.

P75 is misschien wel een beetje weinig, een magnetron heeft er tegenwoordig al niet genoeg aan >:)

Via Eden ga ik zo ff opzoeken.

• DRAFTER86
Hmm als jij met het afspelen van MP3 het verschil tussen een normale onboard en een normaal PCI geluidskaart (dus geen top-clasas geval) hoort heb je behoorlijk goede oren....

Edit:
Maar kun jij met Access een mp3 starten? :?

[ Voor 14% gewijzigd door DRAFTER86 op 12-01-2003 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pastasaus schreef op 12 January 2003 @ 17:19:
Als je hem als mp3-speler gaat gebruiken kan je beter geen onboard geluid nemen :)
Maar die Eden-mobo's zijn er idd wel geschikt voor. Ik weet alleen niet of er mobo's zijn met onboard tv-out..
dat van die on-board tv-out weet ik zeker, alleen is die te groot, en zonder on-board geluid.

het doel is dus dat alles in die 19" kast past, dus geen risers (als die dingen zo heten)

Het on-board geluid is geen probleem, dat verschil hoor je toch niet, het meeste wat ik ga draaien is bij elkaar geraapte mp3's, dus met matige kwaliteit.

Het geheel wordt wel aagesloten op een high-end installatie, dus ik zal wel horen dat hget mp3 is en geen cd :( maar ik doe het voor het gemak van veeeel mp3's :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 17:26 ]

• Notehoutelade
  • Niet online
Via epia voldoet wel aan je eisen, denk ik. Heeft alles onboard en is snel genoeg voor mp3 en dergelijke. Ik heb er hier win2k op lopen, werkt prima, op divx na :(

Verwijderd

Topicstarter
Notehoutelade schreef op 12 januari 2003 @ 17:26:
Via epia voldoet wel aan je eisen, denk ik. Heeft alles onboard en is snel genoeg voor mp3 en dergelijke. Ik heb er hier win2k op lopen, werkt prima, op divx na :(
Wat is dat DIVX dan voor iets, ik weet er echt niks van, maar dat heb ik niet nodig toch??

En ik wil er geen DVD op af gaan spelen, daar heb ik een DVD-speler voor ;) en dan zou ik ook weer DD5.1 willen ..... doel voorbij

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 17:29 ]

• DRAFTER86
DIVX = Soort mp3 maar dan voor films, kun je films van internet dowloaden. En ik weet zeker dat er Via-mobo's zijn met TV-out, Ethernet, Sound onboard zijn, heb je dus geen PCI kaarten nodig.

Edit: http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=2#p2
Kijk daar maar eens.

[ Voor 22% gewijzigd door DRAFTER86 op 12-01-2003 17:31 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ook een ECS micro ATX alles in 1 bordje met een duron is niet duur, en vaak kan daar ook nog sdr ram op, alleen tv-out hebben ze dacht ik niet, daar zul je en epia voor moeten kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 12-01-2003 17:30 ]

specs

• Notehoutelade
  • Niet online
Divx is een soort film codec. Kun je films mee afspelen enzo, die van bijv een dvd geript zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK, die VIA EPIA lijkt me dus wel een geschikt mobo, heb hem al gevonden in pricewatch, en niet te duur.

als hij alles on-board heeft heb je alleen de voeding en de HD nog in te bouwen!

• DRAFTER86
Maar ik ben nog steeds erg benieuwd hoe je de aansturing mbv Access wil gaan doen, aangezien ik zelf ook met een soortgelijk project bezig ben, alleen dan met een IR-AB en een 256x128 pixels lcd scherm. Maar dat wil niet echt lukken, als ik een mp3 afspeel werkt het IR-prog (WinLirc) niet meer. Dus zoek ik andere oplossingen...

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 17:34:
OK, die VIA EPIA lijkt me dus wel een geschikt mobo, heb hem al gevonden in pricewatch, en niet te duur.

als hij alles on-board heeft heb je alleen de voeding en de HD nog in te bouwen!
Vergeet de RAM niet...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Skyper: waarom kijk je niet eens de pricewatch op de tweakers.net frontpage door. Daar vind je zeker een goedkoop moederbordje met alles erop en eraan.

Verder zouden we het waarderen als je de faq's op dit forum nog eens zou willen doornemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.