Toon posts:

font op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag op mijn website een lettertype gebruiken die veel mensen niet standaard op hun computer hebben staan. Is het mogelijk deze op de server te plaatsen waar er in de css dan naar verwezen wordt? Zo ja hoe moet je dat aangeven in je css?
Ik heb het btw naar gezocht maar kon er niets over vinden.
Alvast bedankt!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 18:51
Deels antwoord:
Ja, dat kan. Ik geloof dat dit dan wel Explorer only is (en waarschijnlijk ook nog eens PC only).

Hoe het precies moet, daar moet je even verder naar zoeken, ik weet het niet meer precies.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:08

Blauw

De Schreeuw

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

voor msie, zoek naar WEFT (google, of GoT-search)

voor netscape, zoek naar .pfr van bitstream, of mozilla externe fonts ondersteund weet ik niet, mogelijk kun je kijken of SVG-fonts in Mozilla werken, maar hoogstwaarschijnlijk zal je daarvoor wel XHTML+XVG+MathML compatible moeten werken (en stevig valideren) en ik vermoed dat zoiets je pagina wel enorm traag zal maken (SVG fonts zijn niet bepaald bedoeld voor textuele representatie, enkel voor banner-achtig tekstgebruik, logo's of glyph-achtige structuren)

voor de CSS-2 specificatie over font-embedding:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#referencing

[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 12-01-2003 17:02 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Als je echt op zoek bent naar een oplossing die onder alle browsers werkt kun je overwegen om flash te gebruiken (flash kan fonts embedden) of met plaatjes werken (uiteraard als het niet te veel tekst is en niet vaak bewerkt hoeft te worden) :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, ik heb het op mn eigen homepage dus geprobeerd te gebruiken, en toevallig hadden ze in de tutorial van Microsoft precies het font wat ik wilde. Ik heb het dus niet zelf gegenereerd maar direct gedownload en op de goede plek gezet.
Ik heb er ong. 2 dagen aan gezeten, nagecheckt of het font op de goede plek geupload was, css nagegaan, css in pagina zelf gezet ipv. in stylesheet, maar IE schijnt er niks van te snappen. Ik heb de hoop maar opgegeven, en nu ziet het op mn website er gewoon smack uit als je dat font niet hebt.
Ik weet dat Microsoft het leuk gefixt heeft, maar ik doe het niet na.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<style type="text/css" media="screen, print">
<!-- 
.spreuk {font-family: "French Script MT", Monotype Corsiva, Times New Roman; 
font-size: 23px;}
    }
    @font-face      {
                font-family: French Script MT;
                font-style:  normal;
                font-weight: normal;
                src: url(frenchs4.eot);
                }
-->
</style>

Dit stond er dus in mn page, hij stond eerst in de css file, maar daar leek hij niet te werken.

Ik wil de .eot wel zelf genereren, ik vraag me af of zo'n .eot specifiek is voor de pagina waar hij op staat? maar het programma moet je kopen... dus dat gaat me sowieso niet lukken.

wil je weten waar, klik op 'heidi' in mn sig, en klik op de onderrand van het menu...

edit:
layout iets gefixt, kan niet beter

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 12-01-2003 17:55 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Dark Blue schreef op 12 januari 2003 @ 17:53:
code:
1
2
3
4
5
6
7