Toon posts:

[zm 80hp] gf4ti4400 gemold?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na de installatie die overigens vrij goed verliep krijg ik allemaal blokjes en vertekeningen in beeld, net alsof ie te ver oc'ed is. maar met standaard koeler heeft ie nu t zelfde en dat had ie natuurlijk eers nooit.
is ie nu permanent gemold ? of kan ik m nog maken, kaart ziet er perfect uit niks geen beschadigingen oid

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Had je de Zalman koeler goed gemonteerd? Koelpasta op de core en geheugen? Want het lijkt erop dat de kaart flink te heet geworden is en daardoor permanent beschadigd is :/

Wat gebeurd er als je de kaart flink underclockt?

[ Voor 15% gewijzigd door Pollewob op 12-01-2003 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 12 januari 2003 @ 16:47:
Had je de Zalman koeler goed gemonteerd? Koelpasta op de core en geheugen? Want het lijkt erop dat de kaart flink te heet geworden is en daardoor permanent beschadigd is :/

Wat gebeurd er als je de kaart flink underclockt?
ja ik had overal pasta op, en te heet sja, de heatsinks werden niet heet en de pipe werd lauw, onderklokken, hmm goed plan dat zal ik checken, maar ik dacht dat de laatste keer ook een zwart scherm was bij booten :( maar ik ga t even proberen als t nog kan
garantie claimen hoef ik zeker niet te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
op de goede plekken pasta that is, nergens andersop de kaart

• Pollewob
  • Niet online
Garantie is met het vervangen van de koeler vervallen idd.

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer, damns en ik had m nog niet eens afbetaald :(. Na gut ik heb nog een oude TNT2 dan moet die maar ff dienst doen.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Hmm, ik denk dat je je mem hebt gesloopt door kortsluiting eik
Uiteraard is door het monteren van een andere cooler je garentie vervallen.
Of je je kaart goed schoonmaakt en probeert garantie te claimen is een beetje n ethische (<- spelling 8)7 ) kwestie.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Pollewob schreef op 12 January 2003 @ 17:00:
Garantie is met het vervangen van de koeler vervallen idd.
(In theorie, als 'ze' het niet zien... magoed, das niet netjes nee... net zoals kicken binnen 24u :P :P :P)

Wel vaag, is snel kaduuk dan. Misschien kun je claimen via Zalman?
Heb je het onderklokken al geprobeerd?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Pollewob
  • Niet online
nigelator schreef op 12 January 2003 @ 18:03:
net zoals kicken binnen 24u :P :P :P
)
:D
ernst schreef op 12 January 2003 @ 17:59:
Of je je kaart goed schoonmaakt en probeert garantie te claimen is een beetje n ethische (<- spelling 8)7 ) kwestie.
Maar ff algemeen: Het 'naaien' van leveranciers wil ik niet zien op GoT, ga daar dus niet op in en reageer ontopic of reageer niet :)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20
Ik heb dus nu hetzelfde probleem

Als ik mijn computer start geeft hij een vertekend beeld.

Nu had ik mijn ti 4400 overgeklokd voor dat ik de zalman er op had geplaatst.
Dus mijn vraag is: is mij kaart nu nog terug te klokken? of is er toch iets misgegeaan met het er opbouwen van mijn koeler?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

tijgermobiel schreef op 05 May 2003 @ 20:14:
Ik heb dus nu hetzelfde probleem

Als ik mijn computer start geeft hij een vertekend beeld.

Nu had ik mijn ti 4400 overgeklokd voor dat ik de zalman er op had geplaatst.
Dus mijn vraag is: is mij kaart nu nog terug te klokken? of is er toch iets misgegeaan met het er opbouwen van mijn koeler?
had je de kaart met een programma overgeclockt ??
zo ja , kreeg je de blokjes al in de bios en windows de eerste keer toen je opstarten met de nieuwe koeler ?
als je op alle 2 ja antwoord heb je er misschien zo'n klein weerstandje afgestoten :D

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wel, het staat al aardig vast dat het fout gegaan is bij het opbouwen van de koeler, mmmm...

Dat prutje, dat je op de onderdelen moet doen die de koeler aanraken. Mag echt niet op de rest komen, daar krijg je kortsluiting van!

misschien is de kaart nog te redden...als je geluk hebt!

There is no place like ::1

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Ik neem aan dat je het overgeclockt hebt via een software tool? Of via de bios van de kaart?
Via software is het simpel, gewoon ff op de default knop raggen :)

• Casejunkie
ja de kaart geeft dat vertekend beeld al in de post en doet precies hetzelfde in een andere computer.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zelf heb op een gegeven moment de hp80 maar weer van mijn ti4400 afgehaald omdat ik hem te warm vond worden... Verder geen blijvende artifacts ( ook niet toen die hp80 erop zat btw). En ik heb op de mijne in de huidige situatie nog steeds evenveel garantie (alhoewel, als ze de koelpasta checken merken ze natuurlijk dat die vernieuwd is...)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
swampy schreef op 05 mei 2003 @ 20:20:
Wel, het staat al aardig vast dat het fout gegaan is bij het opbouwen van de koeler, mmmm...

Dat prutje, dat je op de onderdelen moet doen die de koeler aanraken. Mag echt niet op de rest komen, daar krijg je kortsluiting van!

misschien is de kaart nog te redden...als je geluk hebt!
kortsluiting... mhh dat was toch alleen met AS?? omdat daar metaal in zit..
die prut van zalman... (jah waar bestaat die eigelijk uit) heeft dat toch niet :?

• Casejunkie
Ik heb net me hp 80a er afgehaalt en ik mis nergens een onderdeeltje en er zit nergens anders prut op dan op de core

*up-date*

Ik heb ff me oude koeler er terug opgezet en die geeft nu hetzelfde probleem.

*up-date*

Ik heb me kaart lager kunnen klokken in wondows omdat na dat ik as3 op de core had gesmeerd wel eindelijk in windows kon komen.

maar na het onderklokken van me kaart geeft hij nog steeds hetzelfde probleem.

tijdens het opstarten in windows heb ik vijf precies de zelfde balken over me scherm lopen

[ Voor 74% gewijzigd door Casejunkie op 05-05-2003 21:34 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ixl5 said "kortsluiting... mhh dat was toch alleen met AS?? omdat daar metaal in zit..
die prut van zalman... (jah waar bestaat die eigelijk uit) heeft dat toch niet "

Dat kan misschien waar zijn maar om nou te zeggen dat andere niet geleidende prut tussen chips zo'n goed idee is...lijkt me niet!

There is no place like ::1

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Klinkt echt als een kaart die te warm is geworden en nu slecht functioneerd. Kan je helaas niks aan doen en het is erg lullig, maar helaas het risico wat je loopt. Zonde van de kaart ;(

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

tijgermobiel schreef op 05 mei 2003 @ 20:33:
Ik heb net me hp 80a er afgehaalt en ik mis nergens een onderdeeltje en er zit nergens anders prut op dan op de core

*up-date*

Ik heb ff me oude koeler er terug opgezet en die geeft nu hetzelfde probleem.

*up-date*

Ik heb me kaart lager kunnen klokken in wondows omdat na dat ik as3 op de core had gesmeerd wel eindelijk in windows kon komen.

maar na het onderklokken van me kaart geeft hij nog steeds hetzelfde probleem.

tijdens het opstarten in windows heb ik vijf precies de zelfde balken over me scherm lopen
Helaas die is dus gewoon dood :'( Ik hoop voor jouw dat je garantie hebt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Hij heeft ze cooler verandert, dan is ze garantie weg. Voordat hij de cooler verandert deed de kaart het nog prima, is ze eigenschuld dus eigenlijk.

• icecoolsniper
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Met veel geluk zien ze niet dat je de cooler vervangen hebt en krijg je garantie. Anders word het een nieuwe kopen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

_nethack

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 16:58:
[...]

de heatsinks werden niet heet en de pipe werd lauw
Dan heeft ie niet goed op de core gezeten.
De beide heatsinks worden bij mij (op een niet overclockte Ti4600) beide behoorlijk heet, en aan de heatpipe zelf kun je zo'n beetje je handen branden.

Ik heb die van mij volledig met AS2 gedaan, zowel tussen de GPU en het koelblokje, als tussen de blokken en de heatpipe onderling.

Heeft dat blokje op de GPU wellicht niet goed gezeten? niet recht of niet strak genoeg ofzo? (heb je die beugeltjes wel op de goede afstand gezet en weer goed vastgeschroeft? anders drukt ie niet hard genoeg op de core)

Zat het blok op de achterkant van de kaart wel recht tegenover dat op de voorkant, anders heb je kans dat de heatpipe aan de voorkant het blok scheeftrekt, met alle nare gevolgen van dien.

edit: hmm beetje oud topic, maar misschien heeft Tijgermobiel ook nog wat aan deze post :)

[ Voor 16% gewijzigd door _nethack op 06-05-2003 13:24 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, jammer man. Ik heb zelf ook een Gf1 van Asus waarbij 1 geheugenchip zomaar is doorgefikt :S en de tv-out ook al. Verder nix geklokt. Alleen wel een andere koeler erop omdat die ouder herrie maakte en ermee stopte. Gelukkig was die al 2 jaar uit de garantie dus dan maakt het toch geen kont meer uit.

Ik vind trouwens wel dat tegenwoordig de kwaliteit van veel koelers op videokaarten gewoon zwaar zuigen. En dan ga je uiteraard zelf vaak maar het zaakje koelen met een goede / stille koeler met de kans dat je of de boel sloopt en iig je garantie kwijt bent. Beetje zuur soms :(

• Casejunkie
geliefde graag hier doorgaan:

[url] [rml][ hp-80a] Geforce4 ti4400 dood?[/rml] [/url]

• Pubbert
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

idd, modjes gelieve ff 1 topic te trashen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgende keer GEEN oude topics meer omhoogkicken .. Start gewoon een nieuw topic met de vermelding dat je hebt gesearcht en dat je die en dat had gevonden (post linkjes) etcetera .. Zie ook de FAQ Forumgedrag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.