Mijn computer ziet in het opstartscherm wel mijn ultra133 schijf maar in windows krijg ik hem niet hoger dan udma33. Mijn moederbord gaat tot udma100 dan moet ik hem in windos toch op max udma100 kunnen zetten.
Welke windows heb je en waar staat dat hij dan max op Udma33 draait?
verder zou ik je aan willen raden de edit knop te gebruiken.
verder zou ik je aan willen raden de edit knop te gebruiken.
Je gebruikt ook een ata66/100/133 kabel en niet een ata 33 kabel (zo eentje die je voor je cdrom gebruikt)?
Je moederbord ondersteunt het ook?
Je moederbord ondersteunt het ook?
Windows XP en ik gebruik de ata100 kabel. Ik zie in mijn config scherm kan ik bij de ide controler zien hoe hij staat ingesteld en kan hem ook hier wijzigen maar dat gaat dus niet als ik de computer opstart dan staat hij gewoon weer op udma33
Ik ben maar weer zo lief (
) geweest om zelf uit te zoeken of je moederbord ata133 ondersteund. Uitkomst: geen ata133 support. Tot ata100 slechts (dit had je zelf dus ook even kunnen uitzoeken he).
http://sj.dfi.com.tw/product/fetch.asp?theValue=AK76-SN
Is niet zo'n ramp. Maar jouw bios kan deze dus onmogelijk op udma133 zetten. Kijk even goed waar die echt op staat (niet kijken hoe de harde schijf herkend wordt, maar kijken waar de transfer mode op staat).
Vervolgens kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat deze niet goed staat en zet je deze op udma5 oftewel ata100.
Tevens kan ik mij herinneren dat wanneer je 2 ide devices op een ata kabel aansluit, de snelheid van de kabel gelimiteerd is aan de snelheid van het langzaamste device. Maw: hangt er een cdrom aan dezefde ata100 kabel als je hd, dan kan die maar op ata33. Gebruik in dit geval een 2e ide kabeltje.
Suc6 ermee.
http://sj.dfi.com.tw/product/fetch.asp?theValue=AK76-SN
Is niet zo'n ramp. Maar jouw bios kan deze dus onmogelijk op udma133 zetten. Kijk even goed waar die echt op staat (niet kijken hoe de harde schijf herkend wordt, maar kijken waar de transfer mode op staat).
Vervolgens kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat deze niet goed staat en zet je deze op udma5 oftewel ata100.
Tevens kan ik mij herinneren dat wanneer je 2 ide devices op een ata kabel aansluit, de snelheid van de kabel gelimiteerd is aan de snelheid van het langzaamste device. Maw: hangt er een cdrom aan dezefde ata100 kabel als je hd, dan kan die maar op ata33. Gebruik in dit geval een 2e ide kabeltje.
Suc6 ermee.
Staat de DMA instelling ook daadwerkelijk op ATA100/UDMA100/ATA5?Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 17:17:
wordt gezien als een maxtor udma133 en dit is goed
Dat geldt alleen wanneer je 40-polige kabels gebruikt. Bij 80-polige kabels is dit fenomeen uit de wereld geholpenwwillem schreef op 12 January 2003 @ 17:57:
In windows XP blijft hij aangeven: Huidige overdrachtsmodus multi Word DMA mode 2 dit moet toch mode 5 zijn.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Je hebt nog steeds niet verteld waar die in de bios op staat. DAAR ligt het probleem. NIET in windows. It's as simple as that. Bij het booten van je pc kan je op pauze drukken (ja, naast scroll lock, ctrl pause haal je van pauze af d8 ik). Je krijgt na 10~15 sec na het opstarten van je pc een lijst met info over je componenten.
Daar staat ook in op welke snelheid je harde schijf & cdrom draaien. Daar staat voor 99% zeker gewoon udma2/ata33 oid. Dan ligt het aan je bios. De bios zet om de 1 of andere reden ata33 aan en niet ata100. Dit kan zijn omdat je de verkeerde kabel gebruikt (jaja, je zei dat je de goede kabel gebruikt), maar het kan ergens anders aan liggen. Wees creatief. Update je bios, pak het moederbord boekje en loop eens de hele bios door. KIJK eindelijk eens waar de transfer mode op staat. UDMA5 of 2
Daar staat ook in op welke snelheid je harde schijf & cdrom draaien. Daar staat voor 99% zeker gewoon udma2/ata33 oid. Dan ligt het aan je bios. De bios zet om de 1 of andere reden ata33 aan en niet ata100. Dit kan zijn omdat je de verkeerde kabel gebruikt (jaja, je zei dat je de goede kabel gebruikt), maar het kan ergens anders aan liggen. Wees creatief. Update je bios, pak het moederbord boekje en loop eens de hele bios door. KIJK eindelijk eens waar de transfer mode op staat. UDMA5 of 2
Pagina: 1