Toon posts:

Netwerken over 500m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en mijn neef zitten met de vraag:
Ik woon iets minder dan 500 meter van hem vandaan.
We zouden altijd wel willen gamen met elkaar. Maar zonder daarvoor
het internet te gebruiken. Is dit mogelijk? En waarmee?

Verwijderd

staat dat niet ergens in de FAQ???

je kan 10Base5 thick ethernet gebruiken.. dat is tot 500 geschikt.. langer is mogelijk maar niet officieel.
een draadloze straalverbinding o.i.d

gebruik de search eens er MOET wel wat te vinden zijn want ben al vaker dit soord topics tegen gekomen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
standaart 100 mbit ethernet (dus wat je gewoon in de winkel koopt) gaat geloof ik maar tot 125m o.i.d.
Misschien je hele wijk aansluiten op een netwerk ;)

Verwijderd

Een straalverbinding, alleen dat kost een helehoop geld.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

Of glasvezel ingraven, maar dat is ook aardig prijzig ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
wat is volgens jullie de goedkoopste manier? En hoeveel kost ons dat?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tja makkelijkste manier is gewoon straalverbinding. Een kabel leggen is gewoon te ver.

Tweakers Discord

• LauPro
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou toch kijken naar een glasvezeloplossing. De netwerkkaartjes kosten iets van 100 euro meen ik en die vezel denk ik een cent of 50 per meter. Moet je wel kijken of dat ze 'krachtig' genoeg zijn.

Wat ligt er tussen die huizen? Gewoon land?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

In het geval van een directe zichtverbinding een draadloze straalverbinding, met richt-antenne's. Kosten +/- 500 Euro

Indien er geen directe zichtverbinding is, ben je hoogst waarschijnlijk toch aangewezen op het internet. Aangezien het aanleggen van een glasvezelkabel nogal prijzig is.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Longbeard schreef op 12 January 2003 @ 16:44:
In het geval van een directe zichtverbinding een draadloze straalverbinding, met richt-antenne's. Kosten +/- 500 Euro

Indien er geen directe zichtverbinding is, ben je hoogst waarschijnlijk toch aangewezen op het internet. Aangezien het aanleggen van een glasvezelkabel nogal prijzig is.
Een glasvezelkabel is idd prijzzig, maar anders leg je toch gewoon een enkele fiber neer? Maar dan nog moet je eerst weten wat er tussen die huzen zit, op het platte land kan je zo'n fiber wel kwijt maar in een woonwijk wordt lastig.

Verwijderd

Topicstarter
beide huizen staan langs een rivier. Vanuit zijn zolderkamer, kan hij ons huis zien. Kan je hier niks mee?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Inderdaad, enkel glasvezel of misschien coax (op een traag traag netwerk) oftewel een ethernet-repeater ertussen zetten

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
Het probeleem waar je mee zit is dat je niet zomaar in de straat mag gaan graven

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:33
Glasvezel is ERG prijzig, straal verbinding is de enige betaalbare oplossing.
De echt betaalbare oplossing is allebij ADSL of kabel nemen.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
De makkelijkste oplossing lijkt mij gewoon 2 access points met richtantennes dr op.
Dit zou tog wel 500 meter moeten halen???

Anders leg je tog de kabels in het water :D

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Natuurlijk is een fiber duur, alleen bedenk wel dat je dan altijd een snelle en stabiele verbinding hebt. Bovendien denk ik dat het in prijs niet zoveel zal uitmaken maar in snelheid zeker. Als het bijvoorbeeld regent dan hoef je echt niet te rekenen op een stabiele verbinding met antennes e.d.. Een fiber ligt er en doet het gewoon, en je zou ze zelfs gewoon in de sloot kunnen leggen, al hoewel je op moet passen met baggerwerken ;).

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je moet natuurlijk wel een diepe gleuf graven over 500!!! meter, dat is niet 1,2,3 gedaan, als ik het zo bekijk (wij laten het doen door immigranten, dus dat betekent i.h.a. niets goeds over het werk :P). Tevens kan je gelul krijgen met de mensen over wiens grond jij de kabel legt etc. Straal is IMHO toch echt het simpelst.

JayGTeam (213177)

Pagina: 1