Toon posts:

[DVD-ROM] Geen eject

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Lite-On DVD-speler gaat niet meer open. Als ik op Eject druk, gaat na enkele seconden het groene LED'je op de voorkant driemaal knipperen. That's all. Hij gaat dus niet open.
Natuurlijk heb ik d.m.v. het kleine gaatje aan de voorkant (emergency eject) de drive geprobrobeerd open te maken en dat lukte ook. Daarna heb ik de drive weer dichtgedaan, maar ook daarna werkt de ejectknop niet. Overigens las hij ook geen CD's toen er een CD vast zat in de drive.

Wie helpt?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je het wel via de verkenner doen, in windows?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan loopt Explorer vast :S

Verwijderd

haal eens alle spanning van je PC af, dus stekker eruit en paar keer powerknop rammen. kijk eens wat er dan gebeurd...

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:17
heb ik ook al eens gehad met een aopen ik ging dan naar apparaat beheer en daar stond hij ook niet bij. toen heb ik in apparaatbeheer 'zoeken naar nieuwe apparaten' gedaan en toen pakte windows de cd rom speler wel en toen wast klaar, heel vaag

Verwijderd

PcFer schreef op 12 januari 2003 @ 16:17:
heb ik ook al eens gehad met een aopen ik ging dan naar apparaat beheer en daar stond hij ook niet bij. toen heb ik in apparaatbeheer 'zoeken naar nieuwe apparaten' gedaan en toen pakte windows de cd rom speler wel en toen wast klaar, heel vaag
dat mag niets uitmaken voor de eject knop, al hang je alleen een voeding aan je cd-rom drive, nog moet de drive dan open gaan. der zal wel iets hardwarematigs fouten zitten in je drive.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier had ik bij een oude pc ook last van. Toen draaide ik window 98. Het probleem werd veroorzaakt doordat de Cdrom speler op de secundaire IDE port zat en de HDD op de primary IDE. Hierdoor kon ik 1 windows niet installeren, wat na afkoppelen van de Cdrom wel lukte (na installatie bestanden, tijdens decteren apparaten). Windows sloeg vast op het moment dat ik hem wilde benaderen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Hang hem is aan een andere kabel of start is op met een AT voeding waar aan ie hangt , stekker er in. Voeding aan :P, kijken wat er gebeurt :+. Heb je al de laatste bios :?
Pagina: 1