Toon posts:

Lite-on 24x10x40 - Power calibration Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg telkens deze melding: power calibration error met het branden van
wat voor cd dan ook, maakt niet uit op welke snelheid ik probeer of met welk programma ook.
weet iemand wat ik eraan kan doen? ik heb de lens al schoongemaakt
met alcohol maar dit heeft niets geholpen.
zou mijn brander gewoon opzijn na plus-minus 800+ cds te hebben gebrand? :/
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basenlin/powercalib.gif

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Heb je al in de help van nero gezocht? Daar staan de error's bijna allemaal omschreven incl waardoor het komt :)

Verwijderd

Die fout kreeg ik gisteren ook, alleeen ik denk dat het aan de cd ligt die er in zit, want de lege cd die er in zat, was van slechte kwaliteit, en erg goedkoop, daarna heb ik er een sony cdr in gedaan en het fikken ging probleem-loos, probeer eens een ander cd'tje.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 3 soorten cds geprobeerd, ook een dure philips cd. normaal gebruik ik spindels die heel goedkoop zijn, 36 euro voor 100 merkloos werkte altijd perfect

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een powercalibration error krijgt houdt dat in dat de lens zich niet scherp kan stellen binnen het powercalibratie gebied op een cd. Dat kan liggen of aan een vuile lens, of media die de brander niet goed pakt.
je zou kunnen proberen de lens nog schoon te maken, maar ik denk dat dat ding beetje op is.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Waarschijnlijk moet je even wat andere (betere) media proberen. In het ergste geval is echter je writer kapot, in de goede oude tijd kreeg ik ook dergelijk errors met mn philips cdd3610 en die kon ik mooi inleveren
Pagina: 1