Mirrored raid loskoppelen = 2 identieke schijven?

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
Huidige situatie: Een gemirrored raid-array met 2 60Gb Maxtor HD's. Op de primaire IDE's zitten een DVDromspeler en een brander.

Vraagstuk: Als ik in het configuratiescherm van de RIADcontroller tijdens het opstarten het raid-array uitschakel, hou ik 2 stand-alone schijven over. Mijn veronderstelling is dat er op beide schijven dan precies hetzelfde staat. Ik vraag me wel af of ik dan, als ik een van de schijven bv op een primaire IDE zet, ik er dan gewoon van kan booten en mee kan werken.

Het is mijn bedoeling om 1 van die schijven te gebruiken om een hele schone installatie te gaan doen, inclusief het verwijderen van alle partities, en de tweede schijf als bron voor het overzetten van mijn data te gebruiken.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ja dat gaat :)
De twee schijven zijn identiek en kunnen ook los van elkaar booten op iedere IDE controller.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou je dan ook de ene schijf een poosje voor iets anders kunnen gebruiken en later weer laten updaten en weer mirrored erbij hangen ?

Bijvoorbeeld met lan party's heb je veel ruimte nodig als je dan in de loop van de week alles uitgezocht hebt kun je weer mirrored gaan draaien.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
ExcaliburDexter schreef op 12 January 2003 @ 17:19:
Ja dat gaat :)
De twee schijven zijn identiek en kunnen ook los van elkaar booten op iedere IDE controller.
Merci! Dan weet ik genoeg. Ben weer blij :)
Lord of the Pentium schreef op 12 januari 2003 @ 17:29:
Zou je dan ook de ene schijf een poosje voor iets anders kunnen gebruiken en later weer laten updaten en weer mirrored erbij hangen ?

Bijvoorbeeld met lan party's heb je veel ruimte nodig als je dan in de loop van de week alles uitgezocht hebt kun je weer mirrored gaan draaien.
Lijkt mij dat dat wel kan, maar het opbouwen van het array kost ook wle aardig wat tijd, en als je dat elke keer moet gaan doen kost wat veel tijd denk ik. En je loopt de kans dat je een keer de fout ingaat met de sourcedisk aangeven en al je dat overschrijft met de lege schijf...