Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Verwijderd
Tokyo Bus Guide op de Dreamcast bedoel je? Misschien dat je nog ergens Testdrive 1/2/3 op de kop kunt tikken. (de nieuwe Testdrives = racen, de oude hadden echt snelwegen, en normale wegen door steden).AudiRS4 schreef op 12 januari 2003 @ 15:38:
In Japan is er een game uit waarbij je in een bus mensen moet vervoeren. En dan ook echt op schema's en echt realistisch verkeer ed. Zal wel nooit hier uitkomen...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 15:44 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Dat zou kunnen, ik weet de titel er niet van.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 15:43:
[...]
Tokyo Bus Guide op de Dreamcast bedoel je? Misschien dat je nog ergens Testdrive 1/2/3 op de kop kunt tikken. (de nieuwe Testdrives = racen, de oude hadden echt snelwegen, en normale wegen door steden).
spel: realistische rij-simulator
Wat is het meest realistische (race) autorijspel?
Ik, geheel anders
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
tampert, kriminalpolizei
trage server, maar wel geinig (Is wel racen, maar lijkt realistisch) en zolang de demo's nog gratis zijn --> zo te downloaden van hun site
[ Voor 29% gewijzigd door ErHa op 12-01-2003 22:36 ]
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Verwijderd
Voor realistische vehicle dynamics kan Gran Turismo 3 voor de PS2 erg goed gemaakt worden. Maar: alleen als je enkele instellingen aanpast.
Rijd time trail en doe het volgende:
Als eerste, natuurlijk traction control en ABS af. Maar het belangrijkste: koop SIMULATION TYRES voor je cars. Normal road tyres en racing slicks laten in te veel gevallen geen overstuur of wielspin toe (bij niet upgegrade cars). Een voorbeeld: een Dodge Viper, met 450pk, trekt op gewone banden nauwelijks wielspin bij vol gas en breekt niet uit in bochten, zelfs als je provoceert. Met simtyres moet je aanzienlijk beter letten op je aanremmen en gasgeven. Aston Martin V8 Vantage is een goede oefening.
Zoals ik al zei: voor verkeersregels niet ideaal, maar voor realistisch, vlot rijden en limietssituaties netjes te maken (als je maar de juiste banden koopt en ABS/Traction uitzet).
Sorry hoor, maar als je een realistische rijsimulator wilt hebben moet je zeker niet een consolespel hebben, ongeacht voor welke console dat ook is.agentorangina schreef op 13 January 2003 @ 17:17:
Deze heeft geen stad/richtingaanwijzers/inparkeren, helaas, maar:
Voor realistische vehicle dynamics kan Gran Turismo 3 voor de PS2 erg goed gemaakt worden. Maar: alleen als je enkele instellingen aanpast.
Rijd time trail en doe het volgende:
Als eerste, natuurlijk traction control en ABS af. Maar het belangrijkste: koop SIMULATION TYRES voor je cars. Normal road tyres en racing slicks laten in te veel gevallen geen overstuur of wielspin toe (bij niet upgegrade cars). Een voorbeeld: een Dodge Viper, met 450pk, trekt op gewone banden nauwelijks wielspin bij vol gas en breekt niet uit in bochten, zelfs als je provoceert. Met simtyres moet je aanzienlijk beter letten op je aanremmen en gasgeven. Aston Martin V8 Vantage is een goede oefening.
Zoals ik al zei: voor verkeersregels niet ideaal, maar voor realistisch, vlot rijden en limietssituaties netjes te maken (als je maar de juiste banden koopt en ABS/Traction uitzet).
Om enigzins het gevoel te krijgen dat je echt in een auto rijdt is het gebruik van een stuur een pre. Laat consolespellen nou ontworpen zijn om met een controller te spelen. Als je bv. alleen kijkt naar het sturen, dat doe je op een console met 1 pookje of vierpuntdruktoets. Stel je eens voor dat je een echte auto met 1 vinger kon besturen
Om de vraag van de topicstarter te beantwoorden: echte autorijsimulatoren zijn er (nog) niet voor de pc. Wel sims met zeer realistische physics, zoals Nascar 2002, Grand Prix Legends, mods voor F1-2002 zoals Alfa 147 en BMW M3 Challenge, GT Racing 2002 en binnenkort ook mods met straatauto's. Verder heb je nog een aantal gratis sims zoals Racer, Live for Speed en Netkar.
Voor deze sims moet je een stuur gebruiken (met toetsenbord is niet te doen) bij voorkeur met force feedback en als je geld over hebt een Act-Labs Shifter en Performance Pedals, zodat je ook echt kunt schakelen en de koppeling kunt gebruiken.
Wat het mooiste zou zijn, zou natuurlijk een racer met dergelijke realistische handling, wat mooiere graphics en een paar leuke licenties (een Lancer Evo VII of skyline zou mooi passen). En dus natuurlijk stuurtje compatible.
Kortom, geef mij een stuur-georienteerd spel anytime, de enige reden dat ik GT3 noemde (met, ik benadruk het nogmaals, simtyres) is omdat een van de bovenstaande posts zich richtte op realistische (stads)omgevingen, stoplichten en richtingaanwijzers. GT3 richt zich dan meer op een realistische dynamiek in limietssituaties. Plus, iedereen die in eerdere topics GT3 aandroeg als een simulator: dat is bull, pas zodra je simulatiebanden monteert krijg je (voor console-begrippen dan

Om maar even heel erg te onderstrepen wat kNarf zei.
Ben het hélemaal met hem eens.
(hoewel GT3 heel anders rijdt dan GT1 en GT2, maar realistisch...
ff offtopic maar goed....
wie heeft zo'n ding
Deze plek is te koop.
Over het gebruik van die shifter en koppeling: met het tooltje van Act-Labs schijnt dat allemaal prima te werken.
Ervaringen van mensen zijn trouwens genoeg te vinden op bv. de forums van Racesimcentral, Simmods en Act-Labs
Ik heb zelf op dit moment alleen een MOMO Force, maar ik heb een GPL Shifter besteld en die hoop ik deze week binnen te krijgen. Die pedalen met koppeling zijn me nog een beetje te duur. Meer dan 100 euro betalen voor 1 pedaal meer dan ik nu heb gaat me toch echt iets te ver
Vwb. het stuurtje...kwijl, kwijl... Maar $244.99.... (agentorangina kijkt in zijn portomonnee en ziet dat hij opnieuw blut is
Om terug te komen op realisme...wat is het toch jammer dat ze gestopt zijn met World Sports Cars, gelukkig dat er nog mensen realism mods maken, en nieuwe car models voor GPL. Helaas hebben simulaties van een officiele publisher waarschijnlijk hun langste tijd gehad, aangezien de ontwikkelingskosten niet in verhouding staan tot de verkopen bij
de echte liefhebbers... . En op consoles komt natuurlijk niks in de buurt bij GPL.
Wat Youknow noemde, namelijk Mafia, is ook een aanrader voor de starter van dit topic, maar op een andere manier dan simulatie: het spel heeft wel veel overeenkomsten met GTA3 (het speelt zich af in een stad, je kunt auto's jatten etc.) maar in verhouding tot dat spel is de handling wat realistischer gemaakt (verwacht nog steeds geen sims, he), en met name moet je je (tot op zekere hoogte) houden aan de verkeersregels. En je kunt ook inparkeren. Kortom, op die punten slaat het een beter figuur dan Midtown Madness waar de topic starter het over had.
World Sports Car is dood ja.. maar de makers daarvan zijn alweer een tijdje bezig met Racing Legends (www.west-racing.com), wat nog veelbelovender is dan WSC al was. Het is namelijk niet gebaseerd op 1 autosportklasse, maar in principe is het geschikt voor alles wat 3 of meer wielen heeft. Dus rally, f1, sportscars, landspeed, alles is mogelijk. Straatauto's dus ookagentorangina schreef op 14 January 2003 @ 15:18:
Om terug te komen op realisme...wat is het toch jammer dat ze gestopt zijn met World Sports Cars, gelukkig dat er nog mensen realism mods maken, en nieuwe car models voor GPL. Helaas hebben simulaties van een officiele publisher waarschijnlijk hun langste tijd gehad, aangezien de ontwikkelingskosten niet in verhouding staan tot de verkopen bij
de echte liefhebbers... . En op consoles komt natuurlijk niks in de buurt bij GPL.
Wat racesimulaties en publishers betreft heb je helemaal gelijk. Racing Legends heeft ook geen uitgever maar zal alleen via internet verkocht worden. Omdat de afzetmarkt relatief klein is zal het daarom ook een stuk duurder zijn dan andere spellen.
Racing Legends is eigenlijk nog de enige hoop voor de sim-freaks, want Papyrus schijnt ook al over stappen op de consoles.
Heej, je vergeet mijkNarf schreef op 14 January 2003 @ 10:59:
Van 1 persoon op dit forum weet ik dat hij het heeft: Lister Storm.
Over het gebruik van die shifter en koppeling: met het tooltje van Act-Labs schijnt dat allemaal prima te werken.
Ervaringen van mensen zijn trouwens genoeg te vinden op bv. de forums van Racesimcentral, Simmods en Act-Labs
Ik heb zelf op dit moment alleen een MOMO Force, maar ik heb een GPL Shifter besteld en die hoop ik deze week binnen te krijgen. Die pedalen met koppeling zijn me nog een beetje te duur. Meer dan 100 euro betalen voor 1 pedaal meer dan ik nu heb gaat me toch echt iets te ver
Maar die "performance" pedalen zuigen als een trein, me rempedaal is al 3x gebroken en me veren van me gaspedaal zijn ook al 2x lurp geweest. Stuur & shifter zwaar OK, maar die pedalen echt NIET.
Ik ga ws dan ook BDR Speed 7 pedalen kopen