Mijn huidige voedingsfan maakt al een tijdje een brommend geluid. Heb deze al es schoongemaakt, soft van de rotors afgehaald, voeding uitgeblazen (en daarna kamer gestofzuigd
), maar de herrie blijft. Ik vermoed dat het slijtage is, het ding is ook al zo'n 3 jaar oud en staat gemiddeld zo'n 10 uur per dag aan.
Mijn voeding (350W) zelf is verder nog prima, dus zat ik te denken om een nieuwe fan te kopen (scheelt weer een hoop geld dat ik nuttiger kan besteden).
Mijn huidige fan is een:
80x80x25
DC 12V 0.19A
D80BH-12
3200rpm
35 CFM
33 dB
Nu heb ik bij OC-shop zitten kijken wat een beetje binnen mijn budget valt.
Deze fan kwam ik daar tegen:
Papst 80mm 8412 n/2gml
DC 12V
2000 rpm
27 CFM
21 dB
Deze is dus stiller en draaid langzamer. Maar is dit voldoende om mijn 350W voeding te koelen? Of is dit onvoldoende? Mijn voeding word aardig goed benut door 2 hdd's, 3 cd drives, fdd en bijna al m'n pci sloten zitten vol, heb een A7V mobo.
Is dit model verstandig om aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige fan of kan ik beter een andere fan aanschaffen?
Mijn voeding (350W) zelf is verder nog prima, dus zat ik te denken om een nieuwe fan te kopen (scheelt weer een hoop geld dat ik nuttiger kan besteden).
Mijn huidige fan is een:
80x80x25
DC 12V 0.19A
D80BH-12
3200rpm
35 CFM
33 dB
Nu heb ik bij OC-shop zitten kijken wat een beetje binnen mijn budget valt.
Deze fan kwam ik daar tegen:
Papst 80mm 8412 n/2gml
DC 12V
2000 rpm
27 CFM
21 dB
Deze is dus stiller en draaid langzamer. Maar is dit voldoende om mijn 350W voeding te koelen? Of is dit onvoldoende? Mijn voeding word aardig goed benut door 2 hdd's, 3 cd drives, fdd en bijna al m'n pci sloten zitten vol, heb een A7V mobo.
Is dit model verstandig om aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige fan of kan ik beter een andere fan aanschaffen?