Datalimiet ADSL HetNet .... belachelijk!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:50

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Onderstaand mailtje heb ik verstuurd naar hetnet:

Beste Hetnet,

Tot mijn grote schrik kwam ik er vandaag achter dat jullie een datalimiet hanteren… en dan ook nog eens van 750mb per maand. Als je een b-tje leuk aan het surfen bent en gebruik maakt van breedbandtoepassingen… daarvoor neem je tenslotte ADSL… ben je binnen 2 dagen al aan de limiet; een paar trailers bekijken, filmpje downloaden en je zit alweer aan je limiet.

Ik vind dit niet kunnen; je bied breedbandinternet aan en op deze manier kun je geeneens op een fatsoenlijke manier gebruik maken van breedbandtoepassingen. En als je boven je datalimiet komt dan moet je 50 eurocent bijbetalen per 100mb… dacht ik leuk van een aanbieding gebruik te kunnen maken; overstappen van internet over de telefoonlijn naar breedband… kun je nog steeds niet “onbeperkt” internetten. Een fair use policy zou ik wel snappen… tuurlijk is het niet eerlijk als 1 iemand alle data ergens wegtrekt en de boel overbelast maar een datalimiet van 750 mb bij een breedbandverbinding … da’s toch eigenlijk belachelijk; je zou op die manier nog geeneens elke dag het journaal online kunnen bekijken…. Dan zit je er volgens mij al overheen.

Graag hierop uw reactie; een klant die hoop dat hetnet toch nog redelijk wordt… en dan wordt er ook nog gezegd dat het “ruim voldoende is als je internet, chat, mailt en muziek download” …. Echt niet; je zou in 1 dag al 750 mb aan muziek kunnen binnenhalen… als je wilt :S

Even rekenen: breedband komt hier neer op 30kb/s, 30kb/s x 60sec in een minuut x 60 minuten in 1 uur x 24 uur per dag online x 30 dagen per maand = 77.760.000 kb = 77,8 GB oftewel; je kunt minder dan 1% van je totale capaciteit gebruiken!! ( 77.760.000 x 0,01 = 777,6 mb) …

Je bied iets aan en de klant mag vervolgens maar 1 procent gebruiken van de capaciteit die ADSL bied

Groeten, David

Nikon D7000

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
tsja, je had ook van tevoren beter de voorwaarden kunnen lezen, das ook de reden dat ik geen adsl heb.

Mijn rig

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is een light-abo dat duidelijk geintroduceerd is met datalimiet. Ik denk dat je jezelf niet goed genoeg hebt laten informeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

tja, dat had je kunnen weten...
Slaat idd nergens op zo'n lage datalimiet, maar het staat in de voorwaarden, dus je hebt geen poot om op te staan.

maar ik hoop wel voor je dat er wat aan gebeurt.
750MB |:(

Multimonitor is relax :P

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
.... eigenlijk komt het er ol neer dat PA zonodig via hetnet wou... werkt bij kpn... en dat is dan heilig :S

Nikon D7000

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Tja, het is idd niet veel, maar daarom eerst altijd de voorwaarden lezen of opvragen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

marko77 schreef op 12 January 2003 @ 14:53:
tsja, je had ook van tevoren beter de voorwaarden kunnen lezen, das ook de reden dat ik geen adsl heb.
Mag ik vragen wat je dan wel hebt :? Aangezien bij Chello ook een datalimiet zit schiet dat ook niet op.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

veryip schreef op 12 januari 2003 @ 14:51:
Onderstaand mailtje heb ik verstuurd naar hetnet:

Beste Hetnet,

.......

Even rekenen: breedband komt hier neer op 30kb/s, 30kb/s x 60sec in een minuut x 60 minuten in 1 uur x 24 uur per dag online x 30 dagen per maand = 77.760.000 kb = 77,8 GB oftewel; je kunt minder dan 1% van je totale capaciteit gebruiken!! ( 77.760.000 x 0,01 = 777,6 mb) …
.......

Groeten, David
kb != kB => 77.760.000 kb => 9.720.000 kB => circa 9GB

[ Voor 84% gewijzigd door BlaTieBla op 12-01-2003 15:01 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Het lijkt me vrij sterk dat ze hier wat aan gaan doen. Want dan kunnen ze straks voor iedereen een uitzondering gaan maken die niet genoeg research heeft gedaan.

Misschien moet je je vader eens lief aankijken en vragen of je bij Zonnet mag want die hebben geen datalimiet.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Verwijderd

Kijk eens bij XS4All, das tenminste een snelle, serieuze en professionele provider _/-\o_, hebben 2GB limiet per maand, dus dan duurt het weer ff voor je er aan zit. Wij zijn dus genezen van Tiscali. :)

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
BlaTieBla schreef op 12 January 2003 @ 14:59:
[...]

???????

1000 kb = ongeveer mb.... toch??

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Onroptemraakle schreef op 12 januari 2003 @ 15:01:
Het lijkt me vrij sterk dat ze hier wat aan gaan doen. Want dan kunnen ze straks voor iedereen een uitzondering gaan maken die niet genoeg research heeft gedaan.

Misschien moet je je vader eens lief aankijken en vragen of je bij Zonnet mag want die hebben geen datalimiet.
I know... maar zit je niet met contractsduur etc. ???

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
veryip schreef op 12 January 2003 @ 15:02:
[...]

???????

1000 kb = ongeveer mb.... toch??
Of zit je met kilobyte en kilobits etc??? Verhouding 1=8 oid ???

Weet ookniet altijd het naadje van de kous

Nikon D7000

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het kpn-adsl lite abbo is gemaakt voor mensen die normaal internetten.
Dit wil zeggen geen films downloaden, niet echt veel surfen.

Het lite abbo is voordeliger om te nemen als je meer dan 1,5uur per dag op inet zit met een pots/isdn lijn, dus het is voor dat soort mensen gemaakt. Als jij 8uur per dag gaat internetten en films en mp3's gaat downloaden... tjah, daar is dat abbo gewoon niet voor.

Dit had je gewoon zelf kunnen verzinnen, want dit datalimiet is heel duidelijk bij het inschrijven in de voorwaarden vermeld. Dus dat je er nu om gaat zeuren vind ik eigenlijk heel raar, je had gewoon beter moeten weten. Op het basic abbo zit een fup (ongeveer 30 - 40gb per maand is normaal).

Dus wil je meer, betaal je mee. It is as simple as that.

Verwijderd

Een goed vergelijk tussen providers kan een boel ellende schelen....

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 12 januari 2003 @ 14:59:
[...]

ik denk dat hij gewoon KB/s bedoelde, aangezien een adsl verbinding met 32kbits me wel erg sterk lijkt.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
maar.... vogende probleempje.... heeft hetnet uberaupt wel en upgradenaar basic od???

Nikon D7000

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Hier ben je denk ik te laat voor :).

Kan ik mijn ADSL-aanvraag nog annuleren?
Op grond van de Wet Consumentenkoop heeft iedere consument die een bestelling doet via een Internetsite (of een andere wijze van verkoop op afstand) een zogenaamd herroepingsrecht of afkoelingsperiode. Dit betekent feitelijk dat degene die een product of een dienst via een website aan een consument aanbiedt, het recht moet verlenen om de bestelling binnen zeven dagen kosteloos, zonder opgave van redenen, te annuleren. Ook Het Net verleent dit recht aan consumenten.
U kunt uw ADSL-aanvraag uitsluitend via brief annuleren. Vermeld hierbij uw ordernummer en dag van registratie. Alle annuleringen dienen uiterlijk zeven werkdagen na de dag van bestelling door Het Net te zijn ontvangen.

Anders zit er niks anders op om te wachten tot die 12 maanden voorbij zijn of hopen op een prijsstijging.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
VinnieWeiss schreef op 12 januari 2003 @ 15:09:
[...]

ik denk dat hij gewoon KB/s bedoelde, aangezien een adsl verbinding met 32kbits me wel erg sterk lijkt.
30 kb/s of Kb/s of kB/s is de snelheid die ik in IE zi als ik een b-tje fatsoenlijk site bezoek en daar iets download

Nikon D7000

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

veryip schreef op 12 January 2003 @ 15:09:
maar.... vogende probleempje.... heeft hetnet uberaupt wel en upgradenaar basic od???
Misschien kun je upgraden naar Planet Basic?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Het is eigenlijk gewoon niet geschikt voor downloaden.

Je hebt gewoon erg pech.

Bovendien had je het kunnen weten, maar ja......

Daarom heb ik ook ADSL van HCC-net (met fair use policy limiet)!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
veryip schreef op 12 januari 2003 @ 15:09:
Ja, je kan gewoon upgraden.
Dit duurt wel even voor het daadwerkelijk ook technisch veranderd is. (ongeveer een maand)

Verwijderd

toen wij in september een een lite abo van planet namen wisten we dat er per 1 jan een datalimiet kwam van 1 gb. wij dachten: nou ja, 100 mb extra kost 50 ct en als het echt te duur wordt gaan we wel upgraden.

we kozen voor planet omdat je daar een gratis modem voor isdn kreeg, en dat scheelt ook nogal wat.

maar nou is die datalimiet alweer drie maanden opgeschoven, en volgens de helpdesk van planet was het nog maar de vraag of die er ooit kwam. technisch veels te ingewikkeld namelijk (hoe je een fup vol kunt houden weet ik dan ook niet maargoed). dus misschien dat hetnet dat ook doet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik denk dat geen enkele adsl provider dataverkeer bijhoudt, het is gewoon niet te doen met veel abonnee's. Bij kabelproviders doen ze het ook niet, trouwens. Alleen als jij in een wijk zit waar het ineens veel langzamer gaat, gaan ze eens kijken of er niet 5 man extreem veel aan het downloaden zijn. Bij adsl heb je dat wijk-effect niet echt (zelfs na de centrale heb je nog genoeg bandbreedte om vele, vele grootverbruikers niet te merken) en om nou al je abonnee's op de controle te gooien... Neuh.

Dat is wel een stropje voor hetnet, want ik denk dat het gemiddelde verbruik toch eerder 1,5 a 2Gbyte is dan 750MB.

Maareh, belachelijk is het niet hoor, jullie zijn er zelf accoord mee gegaan. Ik denk dat hetnet eerder gerechtigd is om jouw brief belachelijk te noemen. Ze hebben ook nergens onbeperkt internetten genoemd volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 12-01-2003 15:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Ik moet nu toch wel even lachen eigenlijk :X

Komop, zoiets zie je toch als je zo'n abbo afsluit. 't staat duidelijk in de voorwaarden, en zelfs niet alleen daar. Overal wordt je ervoor 'gewaarschuwd'.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.