Toon posts:

bootPiep?? wat = er mis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ff een vraagje ik hoor een piep tewijl ik aan het spelen ben [UT] [Q3] [sof2]
wat is de boodschap? van deze bootpiep?
en mijn muis slaat ook op hol na het spelen van een spel[20min]plusminus

dit = mijn configuratie
Esc k7s5a mobo
samsung 40gig 5400 ata 100 HD
Voodoo3 16mb
256sdram 133mhz
TB 1400 mhz
Scsi brander[yamaha]
Scsi lezer[teac]
Adaptec scsi 7850 controller
3com netwerk kaartjes 10/100pci 3c905-tx, en 10 mb 3com 3c900b
ctx flatsreen 17 inch
en Win XP Pro

Verwijderd

Wat zijn je temps...?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dikke kans dat het een waarschuwingspiep was ter mededeling dat de CPU temperatuur de vooraf ingestelde maximumwaarde heeft overschreden. Check daartoe de BIOS instellingen of eventueel monotoringssoftware die je had geïnstalleerd. Je zou ook met CPU stress progseltjes (prime95, burncpu, etc) kunnen draaien en dan met monitoringssoftware (MBM etc) nagaan tot hoever de CPU temperatuur stijgt en wanneer het boeltje begint te piepen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi nou ik heb een ander mobo`tje er in gezet MSI k7t turbo2 en dacht ff kijken of het probleem
daar aan ligt ,nee dus ik heb nu een CPU temp van 52gr = goed d8 ik voor een TB1400 mhz dus dus heeft er iemand nog een idee? misschien de HD? of mem?

goed ik hoor het

Verwijderd

Topicstarter
of een nieuwe bios? is dit ook een idee? zo ja is dit simpel om toe tepassen?

ben een newbie kwa bios en zo

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
gebeurt t toevallig als je teveel toetsen van je keyboard indrukt?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
je kunt ook normaal nederlands typen, in plaats van

spel[20min]plusminus
tewijl ik aan het spelen ben [UT] [Q3] [sof2]
...

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Bios flashen is niet zo heel moeilijk, je moet gewoon de instructies lezen en volgen die de fabrikant geeft...

Greetz MrBaaco

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb ook wel eens pieps, ligt gewoon aan dat je teveel toetsen tegelijk indrukt..

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
oke ik druk dus niet op een toets teveel als ik aan het gamen ben net nog toen
ik niets aan het goed was voor 2 min ging mijn mijn rennen over het scherm--->
links-->>rechts-->>> boven>>>onder ik snap het niet
oja sorry voor mijn taalgebruik is misschien een beetje onduidelijk voor een newbie

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
hoe piept hij dan? een piepje of langer, sirene geluid, gewoon eentonig, ???

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Het is gewoon een overload, druk eens veel toetsen tegelijkertijd in, dan hor je dit ook, en je hoort dit rapper als je zware dingen aan het doen bent bv. UT2K3

Verwijderd

Topicstarter
nee hij piept een keer en dan 1tot 3 minuut later slaat mijn muis op hol en geen controle meer over mijn muis ps het is een standaard muis van microsoft

Verwijderd

Topicstarter
oja ik heb ook nieuw geheugen in de pc geprikt 128 sdram mocht ook niet baten vandaag ook nog even een andere schijf er in stoppen heb nog een maxtor 30 gig liggen 7200tpm[misschien is dat het

• zoefdehaas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02-2020
Het lijkt me niet nodig de bios te flashen, aangezien je al een ander mobo hebt geprobeerd. Dat sluit meteen een hoop uit.

Nieuwe schijf is een optie (schone Windows wil nog wel eens helpen, download meteen ff de laatste drivers voor bijv. je videokaart e.d.).
Installeer je systeem dan zo kaal mogelijk, dus werwijder de netwerkkaarten, de geluidskaart en alle andere hardware die je voor de games niet nodig hebt uit je systeem. Dan sluit je dat ook allemaal uit.

Blijft het probleem zich dan nog voordoen, dan blijven er in principe 5 mogelijkheden over: videokaart, processor, cpu, muis of toch een vaag softwareprobleem.

Gevoelsmatig zou ik dan richting de videokaart denken (temperatuursprobleem?), probeer eens een andere als je die mogelijkheid hebt.

Edit: Zag net dat je ook al ander geheugen hebt geprobeerd...

[ Voor 5% gewijzigd door zoefdehaas op 13-01-2003 11:13 ]

Pagina: 1