16,32,64,128bit consoles spelen op de PC (TV kaart)

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoe makkelijk is dit te realiseren?

16bit consoles gebruiken de normale kabel ingang. Heeft elke TV-kaart neem ik aan.
32bit, 64 en 128bit consoles gebruiken AV of Scart ingang. AV lukt wel met een TV-kaart. Scart is wat moeilijker te vinden niet?

Dus als ik nu gewoon elke TV kaart zou kopen, zou ik dan meteen al die console via mijn PC kunnen spelen? Of zitten er nog addertjes onder het gras?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:51

Hoicks

Techno!

Je kunt wel scart naar av adapters kopen geloof ik

• HuggyB
Maar dan gaat de kwaliteit toch achteruit?
Maar het maakt niet uit. Heb niet perse scart nodig. Av is goed.

Dus, ik kan ereen gaan kopen? Nog een merk aan te raden? (woonachtig in Den Haag)

Verwijderd

HuggyB schreef op 12 January 2003 @ 14:33:

Dus als ik nu gewoon elke TV kaart zou kopen, zou ik dan meteen al die console via mijn PC kunnen spelen? Of zitten er nog addertjes onder het gras?
Zitten zeker nog addertjes on het gras: zoals je waarschijnlijk wel weet kan je 8, 16 en 32 bit "makkelijk" emuleren (denk aan psx, nes, snes, gb etc.).

64 en 128 bit (denk aan n64, xbox , gc, ps2) word al een stuk lastiger. Dit komt omdat deze spelcomputers welliswaar VEEL lagere specs hebben, maar omdat ze geen geheugenverslindend os moeten draaien e.d gaan ze in realiteit veel sneller dan de meeste snelle computers die jij en ik zouden kunnen kopen.. (zo kon de gamecube al 2x zoveel weet-ik-het-wat-voor-flops maken als 3+ GHZ p4 met HT enabled.. ben even kwijt waar dat stond)

Das dus 1 van de addertjes die je tegen gaat komen, ook heb je natuurlijk het probleem dat je geen controllers hebt van al die consoles op je pc (maar daar is nog wel aan te komen..)

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 10:58
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 14:45:
[...]

Zitten zeker nog addertjes on het gras: zoals je waarschijnlijk wel weet kan je 8, 16 en 32 bit "makkelijk" emuleren (denk aan psx, nes, snes, gb etc.).

64 en 128 bit (denk aan n64, xbox , gc, ps2) word al een stuk lastiger. Dit komt omdat deze spelcomputers welliswaar VEEL lagere specs hebben, maar omdat ze geen geheugenverslindend os moeten draaien e.d gaan ze in realiteit veel sneller dan de meeste snelle computers die jij en ik zouden kunnen kopen.. (zo kon de gamecube al 2x zoveel weet-ik-het-wat-voor-flops maken als 3+ GHZ p4 met HT enabled.. ben even kwijt waar dat stond)

Das dus 1 van de addertjes die je tegen gaat komen, ook heb je natuurlijk het probleem dat je geen controllers hebt van al die consoles op je pc (maar daar is nog wel aan te komen..)
bovendien gaat het over consoles aansluiten op je pc en niet over consoles emuleren B)

Verwijderd

volgens mij wou draadje-maker consoles emuleren en dan op tv spellen spelen als bij een normale console B) ... anders heb ik gewoon m'n kop hard gestoten en verkeerd gelezen |:(

edit: mwah.. toch verkeerd begrepen.. }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 14:55 ]

• HuggyB
Nee ja, dat emuleren geloof ik wel. 32bit emuleren is al een ramp.
Maar ik wil inderdaad niet emuleren, omdat ik de consoles al heb :)

Consoles aansluiten op de PC, yes. :)

• HuggyB
Dus... ik kan gewoon elke PC kaart kopen die ik wil?
Echt geen merk aanradingen?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

HuggyB schreef op 12 januari 2003 @ 15:05:
Dus... ik kan gewoon elke PC kaart kopen die ik wil?
Echt geen merk aanradingen?
Een Pinnacle Studio DC10plus *D

Kost niet veel en haal zeer goede resultaten!

Ik heb em al een paar jaar en hij is niet voor niks nog steeds te koop :)

• HuggyB
Jij gebruikt em ook voor consoles?

• HuggyB
Ok, heb 2 merken gevonden die aan mn eisen voldoen...

Pinnacle
WinTV

Pinnacle is wel zo'n beetje een begrip in het wereldje van de video capturing en dergelijke eh?

Verwijderd

HuggyB schreef op 12 January 2003 @ 15:42:
Ok, heb 2 merken gevonden die aan mn eisen voldoen...

Pinnacle
WinTV

Pinnacle is wel zo'n beetje een begrip in het wereldje van de video capturing en dergelijke eh?
Het is niet WinTV hoor.. WinTV das een type dat uitgebracht wordt door Hauppage.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uhmm, nou ik denk dat je beter eerst de search eens kan gaan gebruiken. Er was niet zo lang geleden een zelfde topic, daar staat meer info in.

Verwijderd

ik heb zelf mijn XBOX aan mn pc hangen (ik speel dus via pc..) is dit wat je bdoeld? ik heb zelf de Miro pctv Rave en heb nog geen klachten ondervonden....
misschien is deze kaart ook wel wat voor jouw

• HuggyB
PCTV Rave is inderdaad wat.
Hauppage, ok, dat heb ik weles eerder voorbij zien flitsen.

Verwijderd

Ik heb met mijn PCTV Rave / Pinaccle wel eens een playstation aangesloten op mijn monitor via de composite ingang dacht ik

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 17:30 ]

Pagina: 1