Toon posts:

DIVX - alles wat fout kan gaan gaat fout!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er zoiets als het grote DivX problemen topic? Nah ik zag hem in ieder geval niet. Maar hier zijn de problemen die ik sinds kort heb:

1) Afspelen gaat schokkerig of met kleine sprongetjes, slaat soms zelfs kleine stukjes over. Dit gebeurt veelal in een zelfde ritme (om de paar seconden)

2) Geluid spoort voor geen meter met het beeld. Zelfs zo slecht dat ik niet eens kan zien of het beeld voor op het geluid loopt, of andersom

3) Alle ondertitelingen (srt-files) staan dubbel onder de film door elkaar

4) Bij maximaliseren van beeld (Alt+Enter) blijft bij een aantal films het beeld voortaan gewoon even groot (dus niet maximaal uitgerekt) naar links uitgelijnd en eromheen opgevult met zwart. Dat was eerst niet.

Even voor de duidelijkheid: Het ligt NIET aan de avi-bestanden of hardware, want dezelfde films heb ik enige tijd probleemloos op dit systeem gekeken, met dezelfde codec, zelfde player etc... Het moet dus iets met software- of geheugeninstellingen te maken hebben. Oja, en dvd's speelt ie zonder moeitje af. Het zijn alleen DivX-films die het doen.

Mijn gegevens:
1000 Mhz PC met 512 KB RAM
Grafische kaart: MSI MS-StarForce GeForce4 MX 440 (NVIDIA GeForce4 MX 440)
Windows 2000
Beeldinstelling is meestal 800x600 of 1024x768
Virtual Memory "paging file size" staat bij elke drive op 768 KB (weet niet of dat er toe doet)
Beschik over progje "DIVXG400" (PRR Video Utilities), vermoed dat dit er iets mee te maken heeft.
Heb de laatste DivX Codec, qualitiy level staal op aller minimaalst!
Afspelen in Windows Media Player, subtitels door DirectVobSub.
Ik run op de achtergrond GEEN Kazaa (Kazaa aanstaan veroorzaakt nl. bij meenigeen schokkend beeld bij afspelen films).

Verwijderd

Die dubbele subtitles had ik een tijdtje terug ook toen ik nimo codec pak helemaal geinstalleerd had. Heb de keer daarna goed opgelet dat ik niets geinstalleerd had wat met subtitles te maken had. Op de nimo site staat ook dat je DIVXG400 alleen moet installeren als je hardware dat ondersteund anders niet. Er staat letterlijk: Do not chose the G400 Filter if you do not have G400 graphic cards

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat progje divxg400 ff gedeinstalleert, en tot zover lijkt alles goed te gaan!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:17
512 KB RAM???

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:26:
Heb dat progje divxg400 ff gedeinstalleert, en tot zover lijkt alles goed te gaan!
Dat is erg mooi! ;) Is het schokken en overspingen ook gelijk verholpen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dubbele ondertiteling heeft vaak als oorzaak, dat de subs worden geladen door DirectVobSub, die ze automagisch vindt, en door de player zelf (BSPlayer bijvoorbeeld) die ook de subs afspeelt :)

Daarnaast ben ik geen fan van die Nimo Codec Pack... ik heb 'em er zelf nu ook opstaan, maar de eerstvolgende keer dat ik Windows opnieuw installeer komt 'ie er niet meer op, ik installeer voortaan lekker zelf alle codecs los :9

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Nimo codecpack rules. Instaleer de AVIsynth frameserver dit zorgt ervoor dat het geluid gesynct blijt met het beeld.

Verwijderd

Als je nog steeds problemen hebt dan moet je ffdshow installeren. Natuurlijk wel de nieuwste versie.

Verwijderd

De eerste 2 van die problemen had ik vroeger ook last, in de loop van de tijd steeds meer codecs geinstalleerd en er geen divx meer die niet goed speelt.

Ik zou niet weten welke ik allemaal heb, maar in ieder geval:
5.0.2 Pro
FFDshow
Divx G400(niet echt een codec)

Is er niet ergens een lijst met alle codecs ofzo? zou wel handig zijn :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Daarnaast ben ik geen fan van die Nimo Codec Pack... ik heb 'em er zelf nu ook opstaan, maar de eerstvolgende keer dat ik Windows opnieuw installeer komt 'ie er niet meer op, ik installeer voortaan lekker zelf alle codecs los
Goedzo! :) Eindelijk iemand die het ook begrijpt.

Je probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat je allemaal rotzooi (nimo codec pack wellicht) bent gaan installeren zonder te weten wat het doet.

Als ik de topicstarter was zou ik alle zooi eraf gooien en dan deze guide volgen: http://www.inmatrix.com/articles/mediasetup.shtml ,waarbij ik nog wel wil opmerken dat ik niet zo'n fan ben van directVobSub, maar als jij het fijn vindt, gebruik het dan.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 16:06:.......

Is er niet ergens een lijst met alle codecs ofzo? zou wel handig zijn :)
Download en installeer GSpot 2.1
Dit is een programma dat je filmpjes analyseert op de codecs die er gebruikt zijn (erg handig trouwens) en ook een ingebouwde lijst heeft van bijna alle codecs die je maar kan bedenken (audio en video).

Systeem Specs

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin. Zorg er dus voor dat dat soort rotzooi van je PC af is en gebruik een filter als ffdshow.

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig voor de films die hiervan gebruik maken. Omdat Windows Media Player geen subs weergeeft kun je er nog VobSub naast zetten. Maar Windows Media Player is vrij "resource-hoggy". Je neemt beter een deftige player zoals BSPlayer.

BSPlayer
ffdshow filter
VobSub
AC3 filter

Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken zoals drunkfux al aanraadde om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. De eerder genoemde programma's zijn slechts DirectShow filters die enkel de weergave verzorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:49:
[...]

Dat is erg mooi! ;) Is het schokken en overspingen ook gelijk verholpen?
jaaaaaaaaa!!!!!
Pagina: 1