[RH] Exe bestanden linux???

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 20:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik snap iets niet. Als ik via search naar EXE IN LINUX zoek staat er overal dat men niet zo stom moet zijn omdat EXE bij windows hoort.

Maar wat wilt het geval zijn. Heb net een programma gedownload bij download.com voor linux (PKZIP) en laat dat nou een EXE bestand zijn :?

Er wordt daar aangegeven hoe je die moet open maken ( chmod 755 pklin251.exe
./pklin251.exe )

maar als ik het laatse commando geef krijg ik de volgende melding:

./pklin251.exe: /lib/ld-linux: bad ELF interpreter: Onbekend bestand of map

Dit terwijl ik in het goede map zit :?

En als ik een andere .exe bestand wil openmaken krijg ik daar weer de melding

cannot execute binary file

Wat doe ik hier fout :?

En ik heb als de SEARCH gebruik

iRacing Profile Flickr

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:29
ZIP SFX files kan je gewoon met unzip uitpakken.
En ja: linux snapt niets van EXE's, daar heb je wine voor win16/32 exes voor, dosemu voor DOS exes en Mono voor .NET exes.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In linux willen ze nog wel een executable files een EXE extensie geven; gewoon voor de gein :)
En de fout die je krijgt lijkt volgens deze pagina (http://alopias.greenkey.n...h-2.05a-interpreter.patch) te liggen aan een corrupt bestand

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Extensies bepalen bij Linux niet of een programma executable is of niet. Daar zorgt het rechtensysteem voor, zie daarvoor ook de FAQ en chmod. Je kunt een .exe excutable maken, maar als deze niet gecompileerd is voor Linux en compatibles dan kan Linux daar niks mee. Zoals je dus al hebt gemerkt. De door _JGC_ voorgestelde methode om uit te pakken met unzip is in jouw geval de oplossing.

Maar dit is een omslachtige methode van posten van "hoe pak ik een bestand uit." En dat mag toch eigenlijk wel als basiskennis verondersteld worden. Zie ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Op slot dus.

Dit topic is gesloten.