Aansluitfactor te hoog -> 56k = 21.6k

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Een oom van me heeft besloten om toch ook maar eens het internet op te gaan..... Niet dat ie veel wil gaan surfen, maar puur om te kunnen emailen.

Juist omdat het puur alleen om een simpel mailtje gaat is gekozen voor analoge modem (56k).

ADSL (ook lite) is gewoon veel te duur als je alleen maar eens een mailtje stuurt.
ISDN ook niet nodig, voor die enkele keer.... en de kosten van zo'n Quaddrovox zijn ook niet nix.

Al met al: 56k is dus perfect voor hem.

Dus ikke vrolijk modem halen, inbouwen en het internet op.. Wat blijkt: 21.600 verbindingssnelheid.. (ipv 50-56 die je ongeveer haalt normaal met 56k)

Na enig puzzelen bleek dus dat de aansluitfactor te hoog was: Met alleen de PC en 1 telefoon op de lijn ineens 50k verbinding.

Natellend kwam ik op een totale aansluitfactor van 7 ongeveer.. Dus da's behoorlijk te hoog (5 was max dacht ik)

Wat hangt er op:
1x PC -> af 1
1x tel beneden -> af 1.5
1x draadloos tel -> af 1
1x tel hobbyschur -> af 1.5
1x extra bel tbv schuur -> af 1 (schat ik)
1x tel boven -> af 1 (?)

Dat is dus al 7.... Waarbij de bel en de boventelefoon ook nog wel eens hoger kunnen zijn.

Wat zijn de mogelijkheden om toch fatsoenlijk te inetten??
Is er een soort "versterker" waarbij je toch een hoge aansluitfactor mag hebben en wat zijn de eventuele kosten?

Of wordt het toch ISDN en splitsen over de 4 poorten? (2.5 per poort bij de Quaddrovox).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 13:43

Korakal

Up up up!

Met een simpele (analoge) telefooncentrale kun je de aansluitfactor flink verhogen; stel je neemt een centrale met 4 binnenlijnen en 1 buitenlijn. Meestal heb je per binnenlijn een max. aansluitfactor van ~ 3 - 5. De kosten voor zo'n centrale hoeven niet zo heel hoog te zijn, en je hebt het voordeel dat je wat makkelijker kunt switchen (doorverbinden) tussen de verschillende telefoons.

[edit]
en het is toch Quattrovox :?

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 12-01-2003 14:20 ]

Verwijderd

ik zie dat hij al een draadloze telefoon heeft. als je daar nou een paar handsets bij koopt kun je de rest van de telefoons weghalen

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mja, maar dat is natuurlijk een heel stuk duurder dan een centrale.
klik voor google link < ik kom ze (zéker tweedehands) al voor bijna niks tegen. Even marktplaatsen ofzo dus...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
er zijn van die electronische schakelaars die de verbinding van de lijn naar de andere toestellen verbreken, wanneer de andere ingang een gesprek voert.
Dit soort dingen waren vroeger heel handig om te voorkomen dat iemand de internet verbinding kon verbreken door de telefoon elders op te pakken.
Bijkomend voordeel is dat je dan alleen de aansluitfactor van de modem en dat kastje hebt.

Max gegarandeerde aansluitfactor is trouwens 2,5

Je modem heeft meestal ook een phone aansluiting. Als je nu daarop alle andere telefoons aansluit heb je een vergelijkbare oplossing. Nadeel is dan wel dat je waarschijnlijk meer kabel moet leggen

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:31
mmm. tnx voor denken allemaal, die HomeVox should do the trick idd.

Helemaal niet meer aan gedacht dat die dingen er ook nog zijn :)

(zo lang geleden dat analoge gedoe voor mij)

Kleine vraag nog: zijn die HomeVoxen wel beetje kwalitatief goed? Maw: kan 56k daar wel achter? Het zijn natuurlijk oudere beestjes..

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb zelf de HomeVox Universal 1-4E hier liggen uit 1996, daar gaat het inbellen met een modem prima mee (gelukkig hoef ik dat nu niet meer trouwens :P). Wat ik mij kan herinneren is het in orde zodra er 'Universal' achter staat, die zouden sowieso data aan moeten kunnen.
Let wel op dat je de datamodus gebruikt (ipv '0' een '7' kiezen voor de buitenlijn; dan reageert de centrale verder nergens meer op totdat je de verbinding verbreekt).

Verwijderd

ik heb hier nog wel een centrale liggen
homevox universel 1-4 E
als je intresse hbe thoor ik het graag.

amdmaster1400@hotmail.com

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op www.kpn.com is veel te vinden over de apparatuur die ze verkopen;
voor bijvoorbeeld die homevox universal; de handleiding http://www.kpn.com/common/downloads/hvoxu.zip

en hier kun je vraag invullen http://145.7.201.121/eservice/esupport/answer/product.asp

• Bigs
  • Niet online
Zo'n Homevox werkt perfect, wij hebben er hier ook 1 (1-5). Maar let wel op dat dingen als wisselgesprek en nummerherkenning niet werken via zo'n ding.

Verwijderd

Als je een homevox gebruikt kun je je modem gewoon aansluiten voor de homevox.

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 09:18:
Als je een homevox gebruikt kun je je modem gewoon aansluiten voor de homevox.
Dat hoeft niet hoor, kan ook gewoon via die Homevox. Volgens mij moest je niet te veel parallel met dat ding hangen i.v.m. de aansluitfactor.
Pagina: 1