Toon posts:

Problemen met netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met me netwerk, dit duurt al een tijdje het geval is :

Ik heb geen server, gewoon een PC die 's ochtends aangaat om 7 uur, en uit gaat om 23 uur. Een server is dus niet nodig, heb ook geen router, wel een hub (lees hieronder)

Deze PC is een P300 500mhz die zowel de printer als het internet deeld (zo moet het i.i.g.)

Sinds ik van Casema Cable naar Wanadoo Broadband Premium ben geswitched werkt mijn netwerk niet meer, geen netwerk, geen internet op de andere systemen, en ook geen filesharing.

Wat en hoe moet ik het oplossen?

Mijn netwerk heeft 1 PC, die dients als server, en 3 Clients, en 1 Clients die soms word ingeplugd. Alles is geconnected met een SiteCom 5 Client Hub. De PC bevatten allemaal een SiteCom 10/100 mbps netwerk kaart.

De Instellingen:
PC 1/Server:
Clients voor Microsoft-netwerken
10/100 Mbps Fast Ethernet Adapter
32-Bit PCI Fast Ethernet Adapter
Efficent Networs P.P.P.o.E Adapter (NTSP3)
3x TCP/IP (voor de 3 adapters)
Bestands en File Sharing voor MS netwerken

Overige PC's:
Clients voor Microsoft-netwerken
32-Bit PCI Fast Ethernet Adapter
TCP/IP
Bestands- en Printerdeling voor MS-netwerken.

Het is logisch als ik zeg allen PC's hebben dezelfde Werkgroep naam (=Lannet)

Ik internet via een Lan-Connectie, is een configuratie die Wanadoo installeerd, en heb een Com21 modem (zwarte)

Help me.... plz, heb zo'n klote zusje wat de hele dag achter de PC zit te 'chatten' en virussen binnenhaald van haar vriendinnen.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Wat gebruik je om internet te delen? Gewoon onboard ICS? Of een ander proggie?
Heb je soms firewalls actief binnen je netwerk?

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Topicstarter
Internet delen, gewoon standaard Win98SE prog... heeft altijd perfect gewerkt, gebruik een firewall (Norton Internet Sercurity) maar heeft nog nooit problemen opgeleverd, en ze zeggen dat het modem ook een firewall heeft, maar dat weet ik niet

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!