Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Verwijderd
Klinkt simpeler dan het is, maar daar komt het op neer
Verwijderd
Neen, dit moet je als je het goed wil doen toch echt met de hand overtrekken en vlakken selecteren en met de hand inkleuren.Jivecar schreef op 12 januari 2003 @ 13:42:
...
Bestaan er plugins (voor photoshop) of programma's die dit kunnen?? Ik werk zelf met photoshop en voorzover mijn kennis aanwezig is lukt het hier niet mee.
...
dit is ook wel logisch aangezien in een jpg of bmp of whatever geen informatie zit waar de lijnen lopen en de vlakken eindigen enzo. Je zou hoogtens met erg veel geluk met levels e.d. de lijnen versterken en de vlakken egaal krijgen, maar dan is het nog lang niet zo mooi dan als je het met de hand doet.
Verwijderd
Als je illustrator gaat gebruiken probeer dan wel illustrator 10.
Dat progje heeft hele mooie nieuwe filters!! (schaduw etc.)
Zo heb ik laatst bijna 150 kledingstukken overgetrokken en ingekleurd
voor een catalogus. Het is helaas niet anders.
succes.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 12-01-2003 14:10 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
dat werkt best redelijk, je kunt zelf opgeven hoe gedetaileerd ej het wilt hebben, daarna doe je file > export image > wegschrijven als .eps en je hebt er een mooie eps van gemaakt... (Hoe meer kleuren hoe langer het converteren duurt, ik heb ff snel een voorbeeldje gemaakt...)

wordt
Ik denk dat dit ongeveer is wat je zoekt...
|{ brrr }] |
Verwijderd
als je t exporteert als eps kun je er in illustrator mee knutselen nog... wat mergen, gradientjes er overheen gooien, en lijnen trekken... Maar dat kan ts zelf ook wel denk ik...Yellow|A schreef op 12 januari 2003 @ 15:24:
Mabit's manier werkt wel, maar je mist toch de harde lijnen die iets een cartoony look geeft. Dit ziet er meer, nattekwast achtig uit dan toon achtig
Verwijderd

standaart photoshop filters. Er moet dus nog wat zwarte lijnen bij, die kan je het beste met de hand maken denk ik
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 15:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
zo goed werkt 'find edges' nou ook weer niet, je lijnen worden iig niet mooi strak...Joove schreef op 12 January 2003 @ 17:37:
Je hebt in photoshop de functie 'find edges', onder filter: stylize: find edges. dan heb je alle randjes, converteer je naar grayscale en dan deze over de andere(het plaatje voordat je deze filter toepast) heen plakken en je hebt een cartoon achtig plaatje.
Wat voor plaatje wil je omzetten dan ? Zelf een paar lijntjes trekken lijkt me niet zoveel werk en ik denk dat je er niet omheen komt als je het een beetjeuh netjes wilt hebben..
Netjes is het niet maar da boeit niet.

Ps. heb alles met de hand gedaan geen filters ofzo
[ Voor 13% gewijzigd door Cloontje op 13-01-2003 16:44 ]
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Verwijderd
Verwijderd
kun je misschien ook vertellen welke filters? wel handig lijkt meVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 15:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
standaart photoshop filters. Er moet dus nog wat zwarte lijnen bij, die kan je het beste met de hand maken denk ik
Menu > Filter > Artistic > Paint Duabs (oid) dat is hem volgens mijnVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 17:13:
[...]
kun je misschien ook vertellen welke filters? wel handig lijkt me
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
ja kan beter meteen in illustrator overtrekken

Het plaatje laad misschien slecht want de server is vandaag brak..
[ Voor 29% gewijzigd door agentorangina op 13-01-2003 17:51 ]
Verwijderd
Gammaagentorangina schreef op 13 January 2003 @ 17:38:
met streamline kan je idd. tracen, maar dat is meestal niet echt mooi. [of je moet eerst in photoshop het plaatje behoorlijk aanpassen..]
ja kan beter meteen in illustrator overtrekken.
Verwijderd
Maar ik was al uitgegaan van een geintergreerd programma.
Het kost wat werk.
Maar het is beter dan wat jullie hebben.
Het zoekt de lijnen en maart er cartoonachtig iets van,
Volop grappig.
Het programma heet.
"Kodak Easyshare"
Te verkrijgen op.
"http://www.kodak.com"
Hier is hoe je het doet.
1) Je opent het programma.
2) Je voegt het gewenste plaatje toe.
3) Rechter muis op je gewenste plaatje, (in het programma)
en klikt op "edit picture"
Dan kom je in een scherm waar je je foto kunt aanpassen.
4) Klikt boven op "fun" en dan op "cartoon".
5) Laaste stap foto opslaan. (onderin "save as")
Maare toch bedankt voor de tips
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Damn, dat klinkt geweldig Mike!Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 19:09:
Ik was zelf ook al op zoek naar zo'n soort gelijk programme.
Maar ik was al uitgegaan van een geintergreerd programma.
Het kost wat werk.
Maar het is beter dan wat jullie hebben.
Het zoekt de lijnen en maart er cartoonachtig iets van,
Volop grappig.
Het programma heet.
"Kodak Easyshare"
Te verkrijgen op.
"http://www.kodak.com"
Hier is hoe je het doet.
1) Je opent het programma.
2) Je voegt het gewenste plaatje toe.
3) Rechter muis op je gewenste plaatje, (in het programma)
en klikt op "edit picture"
Dan kom je in een scherm waar je je foto kunt aanpassen.
4) Klikt boven op "fun" en dan op "cartoon".
5) Laaste stap foto opslaan. (onderin "save as")
Medewerker van Kodak toevallig?

zoiets lijkt er toch redelijk op? Photoshop filter : Poster Edges
edit : even geel gemaakt :
[ Voor 28% gewijzigd door Cartman! op 05-05-2003 01:30 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
en nu nog een paar keer Despeckle er overheen... e wallag00fy schreef op 05 May 2003 @ 01:29:
[afbeelding]
zoiets lijkt er toch redelijk op? Photoshop filter : Poster Edges
edit : even geel gemaakt :
[afbeelding]
despecle zit trouwens ook gewoon in ACDSee
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
despackle en nog wat klooien met contrast :Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 10:53:
[...]
en nu nog een paar keer Despeckle er overheen... e walla
despecle zit trouwens ook gewoon in ACDSee

resultaat van smartblur (corel photo paint 11)
en van de mini, maar dan mét edges:

[ Voor 42% gewijzigd door Arjan op 05-05-2003 12:39 ]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Maar wat doet dit topic opeens weer bovenaan?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
dat het nooit hetzelfde word, daar bestaat geen twijfel overVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:33:
Sorry hoor, maar die filter dingen zien er echt niet uit imo. Dat kan tegen een echte vector trace (wat dat eerste plaatje toch echt een voorbeeld van is imo) echt niet op.
maar het kan toch aardig in de buurt komen van een echte vector art tekening:
1smartblur filter van 50% 3x toegepast
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Dan krijg je dus de puntjes in het rood waar hetw at donkerder is een paar puntjes zart ertussendoor. Als je dit met fotoshop doet met deze foto en je maakt er 20 kleuren van (=klein bestand) zie je trouwens nauwelijks kwaliteitsverlies. Deze foto is dus op zich niet zo heel moeilijk qua kleurgebruik.Master Tweaker schreef op 05 May 2003 @ 19:46:
Misschien kun je hem opslaan in paint onder minder kleuren ? Sorry hoor voor deze n00b achtige reactie maar ik probeer iets