Ik ben namelijk zelf met iets bezig om een soort simpele verkenner te maken. Waardoor je door je dirs kan bladeren enz en ook je bestanden kan openen.
Maar voor de bestanden te zien gebruik ik een normale listbox en geen filelistbox. En dat wil allemaal wel. Ik kan ze zien en dir's ook en kan ook goed bladeren. Alleen om te openen gebruik ik deze code:
Dit is alleen heel omslachtig als ik dit voor alle extensies doe die er zijn kan ben ik me leven lang alleen al bezig met if statements maken.
Mijn vraag was.. Kan ik van het pad + filename(die is lees uit de listbox) ook het type file bepalen. Want in de help van VB kan ik nix vinden , google geeft ook niet echt uitkomst en de search van GoT ook niet.
Maar voor de bestanden te zien gebruik ik een normale listbox en geen filelistbox. En dat wil allemaal wel. Ik kan ze zien en dir's ook en kan ook goed bladeren. Alleen om te openen gebruik ik deze code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Dim lngI, lngTotaal As Long If KeyCode = vbKeyReturn Then If Right(lstLijst.Text, 4) = ".txt" Then Shell "c:\windows\notepad.exe " & pad & lstLijst.Text, vbNormalFocus ElseIf Right(lstLijst.Text, 4) = ".mp3" Then Shell "C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe " & pad & lstLijst.Text, vbMinimizedNoFocus ElseIf Right(lstLijst.Text, 4) = ".doc" Then Shell "C:\Program Files\Accessories\WORDPAD.EXE " & pad & lstLijst.Text, vbNormalFocus ElseIf lstLijst.Text = ".." Then Directpak pad = Left(pad, intVorigepositiegevonden) lstLijst.Clear Dirlees lstLijst.Refresh ElseIf lstLijst.Text = "." Then lngI = 1 lngTotaal = Len(pad) For lngI = 1 To lngTotaal If Mid(pad, lngI, 1) = "\" Then pad = Mid(pad, 1, lngI) lstLijst.Clear Dirlees lstLijst.Refresh End If Next lngI ElseIf InStr(lstLijst.Text, ".") = 0 And Len(lstLijst.Text) > 0 Then pad = pad & lstLijst.Text & "\" lstLijst.Clear Dirlees lstLijst.Refresh End If End If |
Dit is alleen heel omslachtig als ik dit voor alle extensies doe die er zijn kan ben ik me leven lang alleen al bezig met if statements maken.
Mijn vraag was.. Kan ik van het pad + filename(die is lees uit de listbox) ook het type file bepalen. Want in de help van VB kan ik nix vinden , google geeft ook niet echt uitkomst en de search van GoT ook niet.