Toon posts:

[XP] Explorer.exe gebruikt constant 99% van de CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een poos windows xp geinstalleerd, maar nu begint ie de laatste tijd erg traag te worden...
Maar pas nadat ik kazaa lite opgestart heb, wordt ie extreem traag. Ook als ik vervolgens kazaa afsluit blijft hij extreem traag...

Nu ging ik dus ff kijken wat de veroorzaker daarvan is en dus drukte ik op ctr-alt-del om te kijken welk proces mijn pc zo traag maakt...
En dat is dus Explorer.exe. Bij CPU staat er constant een getal tussen 95 en 99, en bij geheugengebruik staat en steeds een getal tussen 75.000 kb en 130.000 kb, dat schommelt steeds op en neer...
Bij het tabblad prestaties staat er vervolgens constant 100%...

Dus dacht ik, dat moet haast wel een virus zijn en aangezien ik de laatste tijd wel 's een virusje gedownload had, maar die had ik gelijk verwijderd...
Maar als ik nu een full system virusscan met Norton Antivirus Prof 2003 doe, dan vind ie geen virussen...

En bij msconfig staan ook geen rare bestanden die opgestart worden, alleen norton en msn...

Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen??? 8)7

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:31:
Nu ging ik dus ff kijken wat de veroorzaker daarvan is en dus drukte ik op ctr-alt-del om te kijken welk proces mijn pc zo traag maakt...
En dat is dus Explorer.exe. Bij CPU staat er constant een getal tussen 95 en 99, en bij geheugengebruik staat en steeds een getal tussen 75.000 kb en 130.000 kb, dat schommelt steeds op en neer...
Bij het tabblad prestaties staat er vervolgens constant 100%...
Staat IE toevallig niet 2x in je proceslijst??

[ Voor 40% gewijzigd door Br@m op 12-01-2003 13:34 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 12 januari 2003 @ 13:33:
[...]

Staat IE toevallig niet 2x in je proceslijst??
nope maar 1x