Hoe kan ik die Firewall omzeilen (ik heb multi-pc modem) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 20:27
We gebruiken het ADSL op 3 computers, en hebben dus een multi-pc modem gekocht, maar de laatste tijd heb ik nogal last van de Firewall.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ? Ik heb ergens gehoord dat je 'poorten kan forwarden zodat je langs de firewall gaat' . Is dit waar, en zoja, hoe doe ik dat dan?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gostevie schreef op 12 januari 2003 @ 13:25:
We gebruiken het ADSL op 3 computers, en hebben dus een multi-pc modem gekocht, maar de laatste tijd heb ik nogal last van de Firewall.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ? Ik heb ergens gehoord dat je 'poorten kan forwarden zodat je langs de firewall gaat' . Is dit waar, en zoja, hoe doe ik dat dan?
als het je eigen firewall is moet je deze eens lezen: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Erbij vermelden wanneer je last heb, welke poorten, zou erg prettig zijn.
Voor de poorten lees je de FAQ, oftewel, zie Erkens

[ Voor 10% gewijzigd door Underground75 op 12-01-2003 13:28 . Reden: Erkens was eerder ]

• gostevie
Ok, ik heb het net allemaal gelezen, en ik weet de poort en IP van de server. Ik heb nog een vraagje : naar welke poort en IP adres moet ik hem dan verwijzen ? Want in die FAQ zie ik wel een aantal standaardpoorten, maar moet ik die informatie dan naar mijn eigen IP adres versturen....? En naar welke poort moet het dan?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gostevie schreef op 12 January 2003 @ 13:46:
Ok, ik heb het net allemaal gelezen, en ik weet de poort en IP van de server. Ik heb nog een vraagje : naar welke poort en IP adres moet ik hem dan verwijzen ? Want in die FAQ zie ik wel een aantal standaardpoorten, maar moet ik die informatie dan naar mijn eigen IP adres versturen....? En naar welke poort moet het dan?
ligt eraan wat je wilt forwarden ;)

Verwijderd

Lijkt me sterk dat portmapping niet in de handleiding van je soho broadband router staat.
Welk merk router gebruik je? Unex, SMC, 3Com ...

• gostevie
Wat ik wil forwarden is dus een IP en poort van een server waar ik Battlefield 1942 op kan spelen...

Sorry jongens, ik ben echt een n00b op dit gebied :*)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gostevie schreef op 12 januari 2003 @ 13:52:
Wat ik wil forwarden is dus een IP en poort van een server waar ik Battlefield 1942 op kan spelen...

Sorry jongens, ik ben echt een n00b op dit gebied :*)
Dan moet je de poorten die "Battlefiled 1942" gebruikt forwarden naar je IP, gewoon de handleiding volgen ;)

• gostevie
Hehe dat dacht ik al :)

Okay, nu voel ik me echt stom : Hoe weet ik wat mijn eigen poort is :?

• gostevie
Blijkbaar is het ook echt een domme vraag. Ik bedacht net dat ik er natuurlijk niet zoiets is als 'mijn eigen poort', maar in de FAQ staat: Ook vul je in welk IP de informatie heen moet, het interne IP en de bijbehorende poort of poortrange.

Maar hoe weet ik de bijbehorende poort ? Help me alsjeblieft, het zal vast irritant zijn om weer zo'n n00b te moeten helpen, maar ... alsjeblieft !

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De poortrange zal je waarschijnlijk terug kunnen vinden in de documentatie van het programma wat je wilt gebruiken (Battlefield 1942 ?), of op hun website of hun support forum.

• gostevie
Dus de poort van de server van Battlefield 1942 is dezelfde poort als waar ik mijn IP adres naartoe stuur, zeg maar? Dus 'Destination port' (in Winroute) is hetzelfde als de 'Listen port' ?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gostevie schreef op 12 January 2003 @ 14:22:
Dus de poort van de server van Battlefield 1942 is dezelfde poort als waar ik mijn IP adres naartoe stuur, zeg maar? Dus 'Destination port' (in Winroute) is hetzelfde als de 'Listen port' ?
yup

• gostevie
Mensen, heel erg bedankt :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Is het nou dan gelukt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

Flexx

This side up

• gostevie
Yup, hij stond eerst bij Internet, maar hoorde hier, dus ik dacht dat jullie me hier wel konden helpen.

En Xander, ik ga het zo proberen, ik neem aan dat het lukt...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Juist, dubbelposten, en je mag nog steeds in de FAQ kijken....
(Het Grote Poortmappingsverhaal)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.