(php) server upload beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer middels een php script imagebestanden te uploaden naar een server. Volgens mij werkt het script wel maar is de server beveiligt tegen uploads o.i.d. want ik krijg bij het uploaden de in het script verwerkte foutmelding :"...check the path to and the permissions for the upload directory". Het path zou moeten kloppen (gewoon teruglinken naar dir: /html/php ). Ik vermoed dat de server beveiligd is, maar daarvoor schiet mijn (server-) kennis tekort. Ik heb wel geprobeert om met ftp CHMOD alle relevante directories naar read write execute te zetten maar dat maakt niks uit. Hoe check ik waar zo'n beveiliging zou kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet een volledig pad opgeven hè.... als je iig geval de functie "copy" gebruikt, maar dat kan ik niet ui je post opmaken.... lijkt me niet dat /html een map in je serverroot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als je die eerste slash voor je path eens weglaat? Of er een punt voor zet.

[ Voor 20% gewijzigd door Devil op 12-01-2003 13:32 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zellufs-> bedoel je zoals een volledige href? zoals http://www.etc.nl/blah/html/php ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:51:
zellufs-> bedoel je zoals een volledige href? zoals http://www.etc.nl/blah/html/php ?
denk het niet... hij bedoelt het pad op je server: /home/www/jouwwebsite.nl/plaatjes/ of c:/www/jouwwebsite.nl/plaatjes. En dan zorgen dat je voor die directory write-permissie hebt, en mocht je het later ook nog weer uit willen lezen, ook read-perms.
het zou kunnen dat relatieve directorynamen ook kunnen, dus dat je vanaf je php-script verwijst naar de directory waar de plaatjes moeten komen, dus ../../plaatjes of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het idee is juist dat je een soort website- ftp doet, dus niet bestandjes verplaatsen binnen de dirs van de server zelf, maar vanaf verschillende lokaties via de website naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check ff met phpinfo of upload 'enabled' of 'on' is. Hier zou het namelijk ook heel goed aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Upload op zich kan ik niet vinden.
Met php-info (http://www.adriaanrees.nl/php_info.php) vind ik wel:

upload_max_filesize 2097152 2097152

en:

upload_tmp_dir none none

verder ook nog:

safe_mode 1 1

safe_mode_exec_dir /blaat /blaat

Is dit relevant in het hele verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

file_uploads 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry; dat ziek er nergens tussen staan (ikke misschien harstikke scheel :? ?) Of probeer je me iets anders duidelijk te maken (ikke ook nog eens harstikke dom :Z ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Probeer de safemode es uit te zetten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naj_Geetsrev-> tis helaas mijn server niet...
Overigens heb ik die gasten vanmiddag gebelt en de relevante dirs staan allemaal op drwxrwxrwx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05
Zit er wel file upload in PHP 3?? De versie van PHP die door MrBungle gebruikt wordt is tevens nog vrij oud in 3 ook (3.0.12). Ik kan in de docs van PHP niets vinden over wanneer file_uploads werkt, maar de voorbeeld code op deze pagina is alleen voor 4.0.2 en hoger.

Oh ja, mocht je het niet aan de gang kunnen krijgen, probeer dan te werken met FTP. Werkt dus ook niet, pas vanaf 3.0.13.

Je versie van PHP is gewoon te oud!

[ Voor 21% gewijzigd door Postman op 14-01-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:23:
Sorry; dat ziek er nergens tussen staan (ikke misschien harstikke scheel :? ?) Of probeer je me iets anders duidelijk te maken (ikke ook nog eens harstikke dom :Z ?)
Vreemd. Staat er bij mij wel bij.
Kan goed zijn dat ze het uitgeschakeld hebben aangezien het een extra beveiligingsgevaar betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp het allemaal steeds minder (en da's niet de bedoeling). In het script dat ik gebruik (http://www.phpbuilder.com/columns/bealers20000904.php3) zit een check voor de versie. En die "file_uploads 1" zie ik écht nergens staan :O .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Als je file_uploads 1 niet ziet staan betekend het dat je het ook niet hebt! Anders had er wel 0 ipv 1 gestaan.

En die check is alleen voor een array (zoals uitgelegd op die site van jou, als je tenminste de moeite hebt genomen het te lezen en niet alleen maar klakkeloos hebt gekopieerd :().

En deze :O smilie stellen we ook niet erg op prijs. We proberen je te helpen, maar als je zo begint is voor ons de lol er ook wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neem me niet kwalijk, ik vind die smily gewoon wel swingend. mzzl-p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het probleem de oude php versie is. Kan je niet vragen of ze een recentere versie willen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit niet je probleem?
upload_tmp_dir none none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:13:
is dit niet je probleem?
upload_tmp_dir none none
Volgens mij niet. Ik dacht dat als er geen upload_tmp_dir ingesteld is, php dan zijn standaard temp dir als upload_tmp_dir gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:13:
is dit niet je probleem?
upload_tmp_dir none none
Nope. Bij mij is dat ook none. Ik denk dat dit vanwege veiligheids overweging niet getoond wordt. Nogmaals, het ligt gewoon aan de gebruikte versie.
Ik zou Ladot vragen om over te stappen op 4.3.0, of iig versie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gevraagd, en ik krijg zojuist bericht terug dat het probleem zou liggen in het feit dat ik naar directories zou verwijzen die hoger of lager liggen, en dat daar wel een beveiliging in zit. Toch klopt dat volgens mij niet want ik verwijs naar de dir '"/php" en daarin staat ook het script zelf. Die directorie zou in principe moeten werken. Allemaal erg vaag dus. Ik denk dat ze zich gewoon schamen voor hun verouderde php versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..Dit schiet niet op. (evengoed bedankt allemaal)Ik denk dat ik maar een nieuw topic open of het wel mogelijk is met de (dus verouderde) versie van php op mijn server om bestanden via de browser te ftp-en en waar ik zo'n oud script kan vinden. Dan vraag ik bij deze meteen maar een slotje aan........(dead end)...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:37 . Reden: splefuot ]

Pagina: 1