Ik krijg mijn ADSL verbinding van HCCnet over ISDN niet aan de praat. In principe heb ik alle installatie stappen doorlopen, maar het lukt nog niet om in te bellen. Als ik op pagina 10.0.0.138 kom dan staat er bij “connect” “retrying”. Als ik een diagnostic van de cd van de KPN draai, krijg ik de melding dat de netwerkkaart niet goed is geconfigureerd. Dat het IP adres niet goed is ingesteld. Wat voor IP adres moet ik dan invullen voor de netwerkkaart? Of moet ik nog wachten op een ander installatiepakket van HCCnet?
Heb je geen brief gekregen met specs? Dingen als gebruikersnaam, ww en je IP?
vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza
Verwijderd
watvoor modem praten we hierover
overgens moet er wel in de handleiding staan welk ip je netwerkkaart moet hebben
10.0.0.100
(maar volgensmij mag dit alles zijn in de 10.0.0.* range)
overgens moet er wel in de handleiding staan welk ip je netwerkkaart moet hebben
10.0.0.100
Verwijderd
Uhmm.. kan zijn dat of je al eerder inet had en dat de ip adress die je toen had nog is ingevoerd op je netwerk kaart(nvt als nieuwe netwerkaart heb)
zoniet ga je gewoon naar netwerk instelling en daar zie je de aangesloten adapter.. klik diegene die je nodige heb en vul je ip etc.. handmatig in....
derder geval kan zijn dat je je modem etc.. al heb gehad maar dat je account nog nient geactiveerd is .. bel ff voor de zekerheid naar hcc en informeer..
zoniet weet ik het niet
zoniet ga je gewoon naar netwerk instelling en daar zie je de aangesloten adapter.. klik diegene die je nodige heb en vul je ip etc.. handmatig in....
derder geval kan zijn dat je je modem etc.. al heb gehad maar dat je account nog nient geactiveerd is .. bel ff voor de zekerheid naar hcc en informeer..
Ten eerste gaat het hier om een speedtouch multipc modem voor ISDN. De bekabeling is allemaal goed aangesloten, de lampjes daarvoor branden groen. Het lampje "@" knippert echter steeds oranje/groen, wat inhoudt dat het modem probeert contact te maken met de provider. En ik heb dus geen brief gekregen van HCC waar die spec voor een IP adres in staan, alleen met een lidnummer en een inlogwachtwoord. En mijn netwerkkaart staat op "automatisch ip adres verkrijgen".
Vul eens 10.0.0.150 in, subnet mask 255.255.255.0 en als dns servers die van hccnet: 62.251.0.6 en 62.251.0.7 en kijk of het dan werkt.
Dan zou ik maar even gaan bellen met HCC net, je moet nml een brief krijgen waarop je IP-adres staat, je username en password.
Zonder die 3 begin je niks.
Zonder die 3 begin je niks.
Tijdens de installatie periode van het ADSL Modem wordt er gevraagd naar 2 dingen, want als het goed is krijg je nl. automatisch het ip-adres toegewezen zodra er verbinding is gemaakt.
De 2 dingen zijn:
- Username = <user@adsl-comfort> of iets dergelijks
- Password = Password
Als het goed is heb je deze gegevens al eerder ontvangen VOORDAT je het adsl modem kreeg. Zoniet dan ligt daar het probleem..
Zodra dat allemaal goed is gegaan gaat het "@" lampje continu groen branden... zolang dat nog niet het geval is heb je dus OF je username/passwoord verkeerd ingevult OF je provider heeft jouw inlog nog niet doorgevoerd in het systeem, zodat je dus ook geen verbinding kan maken.
Dit heeft dus totaal niets te maken met een Ip-Adres wat je moet invullen op je eigen netwerkkaart .... tevens hoeft dit ook niet omdat je een ADSL Multi PC Modem hebt, waarbij het NAT principe wordt gebruikt (als je dat voorderest zelf niet hebt aangepast).
De 2 dingen zijn:
- Username = <user@adsl-comfort> of iets dergelijks
- Password = Password
Als het goed is heb je deze gegevens al eerder ontvangen VOORDAT je het adsl modem kreeg. Zoniet dan ligt daar het probleem..
Zodra dat allemaal goed is gegaan gaat het "@" lampje continu groen branden... zolang dat nog niet het geval is heb je dus OF je username/passwoord verkeerd ingevult OF je provider heeft jouw inlog nog niet doorgevoerd in het systeem, zodat je dus ook geen verbinding kan maken.
Dit heeft dus totaal niets te maken met een Ip-Adres wat je moet invullen op je eigen netwerkkaart .... tevens hoeft dit ook niet omdat je een ADSL Multi PC Modem hebt, waarbij het NAT principe wordt gebruikt (als je dat voorderest zelf niet hebt aangepast).
[ Voor 215% gewijzigd door Enforcer op 12-01-2003 15:42 ]
je moet gewoon de kpn cd pakken (de groene) de setup draaine (setupST) en de GOEDE username en password invoeren. Dan worden de instellingen van de PC ook goed gezet. Niet kunnen inloggen komt 9 v/d 10 keer door een verkeerde username/paswordVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:16:
Ik krijg mijn ADSL verbinding van HCCnet over ISDN niet aan de praat. In principe heb ik alle installatie stappen doorlopen, maar het lukt nog niet om in te bellen. Als ik op pagina 10.0.0.138 kom dan staat er bij “connect” “retrying”. Als ik een diagnostic van de cd van de KPN draai, krijg ik de melding dat de netwerkkaart niet goed is geconfigureerd. Dat het IP adres niet goed is ingesteld. Wat voor IP adres moet ik dan invullen voor de netwerkkaart? Of moet ik nog wachten op een ander installatiepakket van HCCnet?
Lukt het met jouw username en password niet, probeer het dan eens met gebruikersnaam: user@test en wachtwoord: test. Als hij daarmee wel inlogt, heb je je wachtwoord verkeerd getikt en als hij daarmee ook niet inlogt, heb je een probleem met de lijn en moet je 0900 8085 bellen
[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 12-01-2003 16:18 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Alvast bedankt voor al deze tips. Ik heb in ieder geval de tip geprobeerd met test@user. Dat werkte. Op die manier kon ik wel verbinding krijgen. Maar met mijn eigen inloggegevens (koning.10@hccnet.nl) lukt het niet! Alle stappen heb ik netjes doorlopen (groene cd van KPN gebruikt) en in principe zou het nu dus moeten werken! Maar dat doet het dus niet. Ik gebruik win98, met een 10mb 3com kaartje. Zou toch moeten werken? Morgen zal ik de helpdesk eens bellen, maar misschien dat iemand nog een tip heeft?!
ja, bellen naar de helpdesk van hccnet en zeggen dat een testverbinding wel inlogt en je eigen username en pass niet en dan zeggen dat je ook op hoofdletters hebt gelet, dus dat er iets aan de hand is daarmee.
De enige die dat kunnen controleren zijn zij, als user@test inlogt, zijn jouw instellingen goed en werkt het netwerk ook goed.
De enige die dat kunnen controleren zijn zij, als user@test inlogt, zijn jouw instellingen goed en werkt het netwerk ook goed.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
lidnummer en inlogwachwoord is van HCC, NIET van HCCnet ADSL. Je krijgt nog een opleverbrief!
Pagina: 1