Hoe kan ik die Firewall uitschakelen (ik heb multi-pc modem)

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 20:27
We gebruiken het ADSL op 3 computers, en hebben dus een multi-pc modem gekocht, maar de laatste tijd heb ik nogal last van de Firewall. Hoe kan ik die uitschakelen ? Ik heb gehoord dat je er bepaalde software voor nodig hebt, klopt dat? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderd

uitschakelen kan volgens mij niet of moeilijk. Je kan wel gewoon poorten forwarden zodat je langs de firewall gaat. Staat in de faq netwerken

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is uiterst verstandig om de firewall uit te schakelen van die Speedtouch. Het enige dat je er mee bereikt is dat de config pagina van dat apparaat world readable wordt. Dat wil je niet geloof me.

Daarnaast ben ik benieuwd waarom en in welke situatie je last hebt van de firewall.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 20:27
Ik heb last van de firewall doordat ik in bepaalde programma's geen files kan sharen, en ik als ik bijvoorbeeld Battlefield 1942 online wil spelen, ik geen server inkom. Ik heb toen in FAQs gekeken bij het spel, en die zeiden dat dat gebeurde als je een firewall hebt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
gostevie schreef op 12 January 2003 @ 13:17:
Ik heb last van de firewall doordat ik in bepaalde programma's geen files kan sharen, en ik als ik bijvoorbeeld Battlefield 1942 online wil spelen, ik geen server inkom. Ik heb toen in FAQs gekeken bij het spel, en die zeiden dat dat gebeurde als je een firewall hebt.
werkt hiero gewoon, ff de juiste poorten doormappen en klaar ben je

Alles werkt gewoon achter de router, kazaa, en games..

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
OK. Dan zit je probleem in de NAT van ie Speedtouch. Kijk maar eens in het grote portmappingverhaal. Daar moet je wel ideetje kunnen opdoen...

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
gostevie schreef op 12 januari 2003 @ 13:10:
We gebruiken het ADSL op 3 computers, en hebben dus een multi-pc modem gekocht, maar de laatste tijd heb ik nogal last van de Firewall. Hoe kan ik die uitschakelen ? Ik heb gehoord dat je er bepaalde software voor nodig hebt, klopt dat? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De router die in je modem ingebouwd zit, zorgt dat meerdere PCs kunnen internetten dmv NAT (network address translation). Dat zorgt er echter ook voor dat je automatisch over een soort firewall beschikt. Schakel je dat uit, kun je dus ook niet meer op meerdere PCs internetten. Portmappen (zoals hierboven ook beschreven) is de enige oplossing...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
gostevie schreef op 12 januari 2003 @ 13:17:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Zolang je internet deelt dmv NAT zul je dit 'probleem' altijd behouden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.