Toon posts:

[XP] Aparte partitie voor XP, hoe groot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel lijkt mij wel duidelijk, ik wil mijn 80 GB HD verdelen in 3 partities, nu is mijn vraag, hoe groot zou ik de partitie maken voor alleen XP? 5 GB ofzo?

Idee:

Partitie 1 = XP

Partitie 2 = programs & games

Partitie 3 = MP3

Alvast bedankt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 13:09 ]

Verwijderd

nee, als je veel met internet doet, wat iemand als jij waarschijnlijk doet, en veel met computers bezig bent.

ik zou hem 10 gb maken, want ook al je documenten komen op die schijf.. coockies enz..

Verwijderd

Topicstarter
thx okidoki :) dat wordt dus 10 GB

Verwijderd

misschien kan je hem beter nog wat groter maken, die van mij is ook 10 gb, en ook bijna vol (wel 4 mensen gebruiken deze pc)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

10gb red je makkelijk, hiero met Office XP en heel veel appzz Adobe/Macromedia collectie Visual Studio.NET enz.. heb zelfs nog 5GB over.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is al eens voorbij gekomen, check deze maar

Nieuwe HDD. Hoe moet ik het verdelen????

of zoek onder de woorden xp partitie formaat

Verwijderd

Het belangrijkste om hierover te zeggen vind ik eigenlijk om MY DOCUMENTS te redirecten naar een ANDERE partitie als de C. Hiermee kan je met 4 GIG makkelijk volstaan. Je gooit je games en programma s namelijk naar de D. Hiermee groeit de C nauwelijks( cookies en temp stelt nix voor).

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 19:23
Mijn indeling van 80 gig

c:Windows XP 7.8 gig (Alleen besturing systeem en af en toe een cookie, welke ik bijna niet toelaat)
d:Documents 14.8 gig (voor al mijn werk, van 3D tot webpagina's, van tekst tot programeer werk.)
e:Programs 14,6 gig (Voor al mijn programma's games)
f:Multimedia 31,7 gig (Mijn installers, muziek, films)

Ook nog zo,n 9 gig voor een BeOS partitie, die niet te zien is in windhoos :*)

[ Voor 40% gewijzigd door joint_me op 12-01-2003 13:41 ]

Hello fellow humans

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 19:23
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:35:
Het belangrijkste om hierover te zeggen vind ik eigenlijk om MY DOCUMENTS te redirecten naar een ANDERE partitie als de C. Hiermee kan je met 4 GIG makkelijk volstaan. Je gooit je games en programma s namelijk naar de D. Hiermee groeit de C nauwelijks( cookies en temp stelt nix voor).
Ik heb gemerkt dat 4 gig redelijk aan de krappe kant is. Met 80 gig, heb je de luxe om een grote c: schijf te maken, dat zou ik dan ook doen, omdat ie hier ook je VM vandaan haalt.

Hello fellow humans

Verwijderd

joint_me schreef op 12 January 2003 @ 13:43:
[...]

Ik heb gemerkt dat 4 gig redelijk aan de krappe kant is. Met 80 gig, heb je de luxe om een grote c: schijf te maken, dat zou ik dan ook doen, omdat ie hier ook je VM vandaan haalt.
Alleen window XP ( max 1,5 gig) en je VM ( 1 gig) = 2,5 gig
Waarom NOG meer ruimte verspillen die je niet gebruikt?????
Er komen namelijk geen bestanden bij( zie mijn vorige post.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Ik heb zelf me XP partitie 3GB gemaakt. Mijn page-file komt op een andere partitie terecht. Dit kun je instellen onder performace options. Mijn voordeel: ik ben erg lui en nogal geneigd om van alles in die XP partitie te gooien ;) Door die XP partitie express een beetje krap bemeten te houden dwing ik mezelf tot het redelijk schoonhouden van die partitie.

Beetje een vaag idee maar it works for me..

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 13:14
5 GB is hier meer als voldoende (1 gebruiker en alle zooi op andere schijf)
Pagina: 1