Toon posts:

Slotconvertor help (Gigabyte)

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Abit BH6 Mobo (FSB 133 mogelijk en voltage met stap van 0.5 vanaf 1.3 to 2.5 instelbaar). Ik heb een Pentium III 1200 (215kb cache/philippines/133mHz) en een Gigabyte GA-6R7+ slotconverter gekocht. Op die slotconverter kun je de voltages instellen maar dan moet je allerlei lastige solderingen doen. Ook is er een stand auto waarvoor je ook een aantal pins moet verbinden. Ik heb niets verbonden het leek mij namelijk erg onwaarschijnlijk om dat in te moeten stellen want het kan ook in de bios.
Daarna heb ik met de oude processor de goeie instellingen voor de nieuwe processor in de bios gezet (multiplier 9, fsb 133, voltage 1.50). Vervolgens heb ik de nieuwe processor geplaatst nadat ik de goeie bios settings heb gesaved.
Bij het aanzetten van de pc lijkt het nu alsof er geen processor in zit die er wel degelijk in zit, ik krijg gewoon geen beeld. HELP mij :D.

De volgende dingen heb ik kunnen uitsluiten:

1. AGP snelheid te hoog voor videokaart (deze kan dat aan getest)
2. Moederbord werkt 100%

De volgende problemen zouden het kunnen zijn:

1. Ik moet toch op de slotconverter gaan solderen om 1.50v in te stellen of auto want zonder soldering laat hij nu totaal geen stroom door.
2. De converter kan de processor niet aan (FCPGA2)
3. Het moederbord kan de processor niet aan
4. De convertor is stuk
5. De processor is stuk

Met vriendelijke groet,

Jan

PS. Ik kan ook weinig info vinden over die converter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Punt 2 lijkt me het meest waarschijnlijkst..

Probeer in ieder geval de Tualatin mod: Tualatin op 440BX/815E mod werkt! :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er waren maar een paar converters die de tualatin aan konden en die waren _heel_ duur. Zoals BalusC al zegt waren de sockets wel te modden natuurlijk, dus dat zou ik maar doen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Punt 2 is niet alleen het meest waarschijnlijk, punt 2 is sowieso al je probleem. Een béétje vooronderzoek zou je hebben doen leren dat Tualatin's niet op een BX bord werken zonder een speciale adapter en/of modificatie. Ik doe dit topic dicht en stel je voor een eventuele vraag in het topic waar m'n mede mod je zo vriendelijk op wijst te stellen :) (mocht die vraag er überhaupt nog zijn na het doornemen van dat topic)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.