Toon posts:

Enternet / PPPoE en twee NICs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van een oude pentium 75 wil ik een servertje maken die het internet deelt over een thuisnetwerk. De software van Casema, de internetprovider, werkt echter niet goed in een pc met twee NICs (die software is Enternet). Een ander PPPoE-programma (RASPPPOE) krijg ik ook niet goed aan de praat, misschien om dezelfde reden.

Weet iemand nog een ander programma dat ik kan proberen? Windows XP installeren op de p75 lijkt me geen optie...

Daan

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
FreeSCO, das een OS gebaseerd op linux, die vanaf 1 diskette draait :)
Versie 0.3.0 ondersteund PPPoE :)
(zie ook hier)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
allen soorten linux of *bsd zijn geschikt. of gewoon hardwareroutertje met natserver-mogelijkheid.

Verwijderd

freesco zoals boven genoemd al wordt.

is echt supergoed en makkelijk te configureren en als het eenmaal goed lopt blijft het ook goed lopen en een geluidsoverlast HD kan je eruit halen omdat ie van diskette ook kan booten :)

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik gebruik RASPPPOE ook voor mijn casema verbinding en dit werkt goed....
Installeer dit protocol op je internet NIC, en disabel het op je interne NIC, vervolgens zet je op je externe NIC alle protocollen uit behalve RASPPPOE.
Ga nu naar je start menu, en kies dan run/uitvoeren, toets in RASPPPOE selecteer de netwerk kaart en kies voor create dial up connectie (uit mijn hoofd, zit nu op werk dus kan niet thuis kijken).
Ga naar de properties van je verbinding, en zet ICS aan.

Zo heeft het bij mij altijd gewerkt.
(Ik gebruik nu W2k ADV SRV met RAS)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...