3dmark reboot na nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb dus net nieuw geheugen binnen, 256mb pc2700 dane elec (rood) :9 dat heb ik dus in de plaats van mijn 128mb pc2100 gezet. maar ik heb nu 9 van de 10 keer een reboot in 3d mark 2001. terwijl ik dat met het 128mb reepje dus niet had.
Het systeem loopt op een 149mhz fsb, dus mijn duron loopt 1275mhz.
het ramgeheugen heb ik op mijn epox 8kha+ ingesteld op TURBO, ik had hem 1 keer getest op fast, maar dat scheelde 400 marks (van 9208->8823) eerst haalde ik net aan de 10001, maar dat was toen mijn videokaart nog was OC'ed, dat is ie nu even niet want windows was gecrashed en ik kan nu de frequentie niet aanpassen.(reboot). ik denk niet dat die crash wat te maken hiermee heeft, want met dat 128mb reepje doet ie het wel goed.
jullie enig idee?

Verwijderd

idd is raar, zou zeggen miss kan je nieuwe ram de fsb niet aan en de oude wel maar dat zou vreemd zijn, nu heb je pc2700 die idd wel sneller zou moeten kunnen lopen dan pc2100, miss wat ronddwalen in de bios en wat ram timings veranderen enzo

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:58:
idd is raar, zou zeggen miss kan je nieuwe ram de fsb niet aan en de oude wel maar dat zou vreemd zijn, nu heb je pc2700 die idd wel sneller zou moeten kunnen lopen dan pc2100, miss wat ronddwalen in de bios en wat ram timings veranderen enzo
dat heb ik idd geprobeert, met die turbo en fastest setings, dan was ie wel stabiel, maar dus trager. heb nu een burn in wizzard lopen,6 x, en die gaat wel goed door. dus denk eerder dat het in 3d mark zelf zit ofzo, ik had eerst ook dat 3d mark opeens afsloot enzo. dat lijkt mij eigenlijk de beste mogelijkheid

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

0,1 volt Vdim erbij en hij loopt waarschijnlijk goed.
Mijn pc2100 cas 2.5 liet ook altijd het systeem rebooten bij dingen als 3dmark enzo, maar sinds ik het voltage verhoogt heb wil hij zelfs stabiel op cas2 lopen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb t al gevonden, dat pc2700 geheugen wil niet op een snelle timing, maar kan wel een hoge fsb hebben, precies omgekeerd dus met dat pc2100 geheugen, ik heb getest op 160fsb met fastest settings, das zijn max. en met turbo settings kom ik maar tot 148 fsb. dus dan ga ik denk maar voor de tragere timing maar hogere fsb. al is dan nu mijn 3d mark score iets lager, maar als strax de videokaart weer overclockt is is die hoge fsb weer een voordeel.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

mem test er over heen :/
op het moment dat ik nieuw geheugen krijg test ik dit altijd doormiddel van memtest86 ;)
gewoon ffe dllen ;) boot disk maken en er in gooien een paar loops draaien en klaar is ferry

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
_ferry_ schreef op 13 January 2003 @ 13:02:
ik heb t al gevonden, dat pc2700 geheugen wil niet op een snelle timing, maar kan wel een hoge fsb hebben, precies omgekeerd dus met dat pc2100 geheugen, ik heb getest op 160fsb met fastest settings, das zijn max. en met turbo settings kom ik maar tot 148 fsb. dus dan ga ik denk maar voor de tragere timing maar hogere fsb. al is dan nu mijn 3d mark score iets lager, maar als strax de videokaart weer overclockt is is die hoge fsb weer een voordeel.
nu wil ik niet lullig doen ofzo he :P Maar je moet gewoon kijken op welke snelheid alles het best draait. Het kan best zijn dat je pc sneller is @ 160fsb cas2 dan met 170fsb cas2.5

Maar hoge cpu score is ook wel rlx, maar staar jezelf daar niet blind op

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Niet werkend ram geheugen is meestal gewoon beetje met instellingen in BIOS spelen en hopen dat het werkt :)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
418O2 schreef op 13 januari 2003 @ 14:51:
[...]

nu wil ik niet lullig doen ofzo he :P Maar je moet gewoon kijken op welke snelheid alles het best draait. Het kan best zijn dat je pc sneller is @ 160fsb cas2 dan met 170fsb cas2.5

Maar hoge cpu score is ook wel rlx, maar staar jezelf daar niet blind op
nee precies, ik weet nu de uiterste bij zowel cas als fsb, en als straks mijn systeem geformatteerd is met nieuwe winows en overclockte videokaart ga ik gewoon afwegen en testen wat het beste is. een goeie score is gewoon altijd proberen. ik scoor nu met die hogere fsb wel wat lager als met lage fsb en snellere timings. maar als mijn videokaart weer OC'ed is verandert dat misschien wel weer.
Pagina: 1