[Feature] Unanswered topics?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21
Soms heb ik van die buien, dat ik het leuk vind om bijvoorbeeld naar SA te gaan, daar alle topics te zoeken waar nog 0 replies op zijn, en daar dan een antwoord voor te verzinnen.

Op de eerste plaats natuurlijk om die mensen te helpen, en op de tweede plaats vind ik het wel leuk om te kijken of ik er wel een antwoord op heb, en andere mensen niet :Y)

Nou zat ik laatst te denken, is het niet heel makkelijk om naast de "Active topics" de "Unanswered topics" te zetten ofzo? Dus gewoon een pagina, waar alle topics met maar 0 of 1 replies in staan.

Natuurlijk moet er wel een bepaalde tijdsspanne worden opgegeven, anders word de lijst oneindig lang. Daarvoor denk ik dat een week maximaal wel voldoende is, als een topic al een week oud is, en er is nog geen antwoord op, dan is de kans sowieso nihiel dat er nog wel een antwoord op word gegeven...

Jullie meningen over dit idee?! :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05
Meestal word een topic gekickt nog voordat er 24 uur voorbij zijn dus ik denk dat die tijdsspan wel een stuk korter kan :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

Arno

PF5A

Best leuk, maar kun je niet net zo goed in SA de topics van xx dagen openen en daar ff kijken nar nul replies :? :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zich leuk idee, zo is de kans kleiner dat een vraag onbeantwoord blijft.

Aan de andere kant, een user schopt zijn topic vanzelf wel omhoog als ie met het probleem blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

Arno

PF5A

NitroX_infinity schreef op 12 January 2003 @ 11:43:
Meestal word een topic gekickt nog voordat er 24 uur voorbij zijn dus ik denk dat die tijdsspan wel een stuk korter kan :)
Vandaar nul of een reply ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Arno op 12-01-2003 11:44 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

op zich wel aardig, maar dan ook voor topic's met 1 of 2 replies, want vaak wordt zo'n topic nog wel een paar keer gekicked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, maar door deze "Active topics" voorkom je natuurlijk wel sneller dat een user onnodig gaat kicken, en alle irritatie van users & modjes daarbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BreadFan schreef op 12 januari 2003 @ 11:44:
Aan de andere kant, een user schopt zijn topic vanzelf wel omhoog als ie met het probleem blijft zitten.
De feature is er dus al en heet common sense :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het is een heel leuk idee vind ik zelf.
Soms heb ik zelf ook wel dat ik wel eens vragen die nog niet beantwoordt zijn wil gaan beantwoorden, zodat de topicstarter toch zijn probleem kan oplossen.

Maar stel dat een dergelijke functie komt, ben ik bang dat mensen speciaal daar een reply maar gaan zetten ... mensen die postgeil zijn. Dus dan haalt het het nut van de functie heel erg weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[Airwolf] schreef op 12 January 2003 @ 15:46:
Het is een heel leuk idee vind ik zelf.
Soms heb ik zelf ook wel dat ik wel eens vragen die nog niet beantwoordt zijn wil gaan beantwoorden, zodat de topicstarter toch zijn probleem kan oplossen.

Maar stel dat een dergelijke functie komt, ben ik bang dat mensen speciaal daar een reply maar gaan zetten ... mensen die postgeil zijn. Dus dan haalt het het nut van de functie heel erg weg.
dat zou ook een uitwerking kunnen zijn helaas, maar de gasten die postgeil zijn die zullen eerder de grotere topics nemen denk ik, want daar vallen ze dan minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

Eventueel zou je de topicstarter aan kunnen laten geven of hij zijn probleem/vraag opgelost vind. De discussie kan dan prima doorgaan, maar er staat dan een opgelost symbool bij.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Joost E. Boere schreef op 12 januari 2003 @ 16:33:
Eventueel zou je de topicstarter aan kunnen laten geven of hij zijn probleem/vraag opgelost vind. De discussie kan dan prima doorgaan, maar er staat dan een opgelost symbool bij.
"Probleem opgelost" vinkje
En het is nog wel vaker ergens voorgesteld, geloof iets met een groen kleurtje ofzo :).

Het is heel simpel om topics te vinden met 0 of 1 replies. Dit kan namelijk gewoon met de normale React-search. "Aantal replies: Minimaal ... replies, maximaal ... replies." Vul hier gewoon 0 in bij beide waardes, selecteer het subforum, en je krijg alle topics waar geen replies op zijn. Dit kan ook met 1 reply natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm, en dát wist ik dus nog niet!! Thnx, dit is precies wat ik bedoelde, alleen dan wel via een omweg...

Ik zal er iig dankbaar gebruik van maken, is die react search toch nog ergens goed voor ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat deze feature er niet moet komen. Sommige oplossingen werken wel, maar zijn niet de meest ideale oplossingen. Daar kan een interessante discussie uit voortkomen. Moet er dan een 'vraag opgelost' vinkje komen? Daarmee lijkt het alsof je in de eerste plaats alleen vragen beantwoordt. Dat gebeurt wel veel, maar is naar mijn gevoel niet het hoogste doel van Gathering of Tweakers.

Ik vind dat het in de eerste plaats toch een discussieforum zou moeten zijn. Discussies volg je als ze interessant zijn, bij vraag&antwoord bekijk je het geheel toch op een andere manier. En ik doe toch vaak nog m'n best om een discussie los te maken, door bijvoorbeeld wedervragen te stellen. Ik ben bang dat een topicstarter niet zo snel terugkomt in zijn topic, als hij het idee heeft dat het antwoord al gegeven heeft. En dat gegeven oplossingen altijd als beste worden beschouwd.
Pagina: 1