A7v333 hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Config:
asus a7v333
athlon xp 2000+
samsung pc2700 ddr 512mb
leadtek ti4400 128mb
matrox millenium II 4mb
sblive
wat hdds
realtek 8139 nic
en randapparatuur

Ik heb dus een asus a7v333 die random hangt. Ik heb ten einde raad maar eens gdisk 1 /del /all gedaan om alles opnieuw te installeren, maar zelfs in dos hangt ie.

Na het lezen van het grote a7v333 topic heb ik mijn fsb op 100 gezet en een paar oudere biossen geprobeert (ik had voorheen 1015). Op dit moment heb ik bios 1009 en nog steeds heb ik het bovenstaande probleem.

Ook heb ik alles eruit gehaalt en alleen met hdd en vga kaart van diskette naar dos geboot en zelfs dan blijft ie hangen. Het is geen warmte probleem zit een alpha 8045 die goed is bevestigd ;)

Ook ander ram en vga kaart baten niet, ik denk serieus dat het in de bios van dat ding zit. Ik kan de bios wel gewoon flashen (aflash en onboard ez-flash gepobeert) en hij zegt dan ook "Flash succesfull" o.i.d. Maar volgens mij is dat ding daarna zo corrupt als ik weet niet wat.

Het leuke eraan is is dat ik dit bord net een week heb...retourtje asus aan te raden?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Het enige wat je nog niet hebt geprobeerd is de processor, right?
Nou kan ik me wel indenken dat je die niet 'zomaar' hebt liggen om ook even te proberen.
Dus zou ik dat bordje lekker terugbrengen. Heb je na het krijgen van een nieuwe nog de problemen weet je ook voldoende. Tot die tijd, lekker omwisselen :) De zaak waar ik altijd mijn spullen koop zou met een dergelijke omschrijving zoals jij die nu geeft dat bordje zo omruilen. Succes! :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

wat voorn voeding heb je eraan hangen>

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
insanity- schreef op 12 januari 2003 @ 11:10:
Het enige wat je nog niet hebt geprobeerd is de processor, right?
Nou kan ik me wel indenken dat je die niet 'zomaar' hebt liggen om ook even te proberen.
Dus zou ik dat bordje lekker terugbrengen. Heb je na het krijgen van een nieuwe nog de problemen weet je ook voldoende. Tot die tijd, lekker omwisselen :) De zaak waar ik altijd mijn spullen koop zou met een dergelijke omschrijving zoals jij die nu geeft dat bordje zo omruilen. Succes! :)
Ik heb nog een zelfde xp 2000+ liggen en die heeft er ook al opgezeten (sorry kwist dat ik iets vergeten was ;) )

En er hangt een 430w antec aan.

Ook het hangen is geheel random, de ene keer boot ie in dos zonder problemen en kan ik zelfs de win2000 setup starten. Dan hangt ie wel in de setup maar goed. En de andere keer wil ie niet eens booten en hangt ie gewoon op het moment dat ie naar een bootrecord gaat zoeken, tobo hangt vast en reset is de enige oplossing. :/

[ Voor 25% gewijzigd door max op 12-01-2003 11:52 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

hmm, ik zou hem toch terugbrengen. Je hebt al bijna ieder ander onderdeel gewisseld dus lijkt het me wel duidelijk wat het probleem is :z

Blog (Linux-related)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je het geheugen ook getest, het kan misschien ook zijn dat er een fout in je geheugen zit en als hij op het foute stukje komt dat ie dan vastloopt

google mmtest86 (dacht ik)

iRacing Profiel

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik denk dat je nu wel alles hebt geprobeerd, => terugbrengen dat bord. Je kan gewoon een "maandagochtendmodelletje" hebben. Als het bord er schoon uitziet, is er niks aan de hand

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

je hebt bij het opstarten toch zo een vrouwenstem die vertelt wat het moederbord aan het doen is... tot waar komt die? Ik kreeg in het begin "CPU test Failed", ook op random momenten, maar dat bleek gewoon een kortsluiting met mijn case te zijn. Ik heb toen gewoon mijn mobo uit de case gehaald, alles wat uit men case priemde omgeplooid en sindsdien geen enkel probleem meer. Draait zo stabiel als wat...

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Het is nu een beetje wat je zelf wilt. :) Persoonlijk ben ik een luie tweaker en zou ik dat bord gewoon terugbrengen. Ben je dat niet en wil je 'to da bone' dan staan er in dit draadje inmiddels best een aantal aardige tips die je kunt uitproberen.

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
Probeer je geheugen es in bank 3 te plaatsen, mijn reepje werd erg heet door me TB 1400 :'(

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Gohan-san schreef op 12 januari 2003 @ 12:44:
heb je het geheugen ook getest, het kan misschien ook zijn dat er een fout in je geheugen zit en als hij op het foute stukje komt dat ie dan vastloopt

google mmtest86 (dacht ik)
ff beter lezen, ik heb een al een andere module geprobeert en die heeft dat ook. Toch bedankt :)
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 12:52:
je hebt bij het opstarten toch zo een vrouwenstem die vertelt wat het moederbord aan het doen is... tot waar komt die? Ik kreeg in het begin "CPU test Failed", ook op random momenten, maar dat bleek gewoon een kortsluiting met mijn case te zijn. Ik heb toen gewoon mijn mobo uit de case gehaald, alles wat uit men case priemde omgeplooid en sindsdien geen enkel probleem meer. Draait zo stabiel als wat...
Ik heb het board nu op mijn bureau liggen op zown antistatische zak en ik heb nog steeds het probleem :/ En die pc speaker is het eerste dat ik eruit gerost heb toen ik hem inbouwde :P
insanity- schreef op 12 January 2003 @ 13:52:
Het is nu een beetje wat je zelf wilt. :) Persoonlijk ben ik een luie tweaker en zou ik dat bord gewoon terugbrengen. Ben je dat niet en wil je 'to da bone' dan staan er in dit draadje inmiddels best een aantal aardige tips die je kunt uitproberen.
Ik denk dat ik dan maar niet verder ga kloten en hem gewoon terug breng...scheelt me een hoop uren die ik had kunnen slapen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door max op 13-01-2003 00:34 ]

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kan natuurlijk ook je harddisk zijn? Ik neem aan dat die niet overklokt is. je zou ook ff je geheugen kunnen onderkloken (cas2.5T en de volgenden dan op: 3T; 3T; 6T; DIS en Auto) Als die dan goed draait wordt je geheugen te warm. Ik heb er een koelrib van ThermalTake op mijn geheugen zitten omdat die ook op cas 2 fouten gaf.

Ik heb hetzelfde mobo en die zijn tegen mij dat de cpu overklokt was (wat dus niet klopte) heb hem dan maar 333Mhz overklokt en sindsdien draait die goed. Humor >:) xp 2400+ @ 2333

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Roman schreef op 13 januari 2003 @ 19:49:
Kan natuurlijk ook je harddisk zijn? Ik neem aan dat die niet overklokt is. je zou ook ff je geheugen kunnen onderkloken (cas2.5T en de volgenden dan op: 3T; 3T; 6T; DIS en Auto) Als die dan goed draait wordt je geheugen te warm. Ik heb er een koelrib van ThermalTake op mijn geheugen zitten omdat die ook op cas 2 fouten gaf.

Ik heb hetzelfde mobo en die zijn tegen mij dat de cpu overklokt was (wat dus niet klopte) heb hem dan maar 333Mhz overklokt en sindsdien draait die goed. Humor >:) xp 2400+ @ 2333
Mag jij me eens uit gaan leggen hoe jee een hdd overklokt :D

Dat Samsung geheugen draait standaard op cas2.5 dus daar ligt het ook niet aan. En ik heb al meerdere modules geprobeert das dus nog een argument. :)

Tevens zitten er in mijn chieftec kast 6 casefans. Dus geheugen dat te warm wordt lijkt me al helemaal sterk. De intake en outtake zitten namelijk precies tegenover elkaar aan de voor en achterkant van de kast. Op die manier wordt er dus een heleboel koude lucht langs mijn mem getrokken, die alpha 8045 blaast ook niet op de cpu maar zuigt...nog meer koude lucht aangezien het mem naast de cpu zit.

Toch bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door max op 14-01-2003 00:27 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

heb je nu ook al een andre hdd geprobeert :/
ik denk dat het eerder daar door komt als door je mobo ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
hmm, heb je alle bios settings gezet? staat ie niet per ongeluk op turbo of zo?
en alle jumpertjes? het schijnt dat standaard het DDR voltage soms te hoog staat
en daar kan ie ook van gaan hangen. USB uit kan soms ook helpen
of onboard geluid, die wel uit gezet?
maar ja als je het A7V333 topic hebt doorgelezen en alles wat daar in staat geprobeerd hebt zou ik hem maar terugbrengen, want dan is ie vast stuk

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

voltage te hoog en dan hangen :X
juist niet :P hoe meer voltage hoe stabieler :+ wrom denk je anders dat je de voltages moet veranderen als je op bvb 200 mhz wil lopen :D :D dan ga je het voltage ook niet naar beneden halen ;)
mare hoe zit het nu met die hdd
heb je al een andere getest in dat sysje ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Shunt schreef op 14 januari 2003 @ 09:42:
mare hoe zit het nu met die hdd
heb je al een andere getest in dat sysje ??
der hangen op moment 2 maxtors in die het op elk ander system wel doen.... :/

maark heb dat bord al ff retour winkel gedaan, komt wel goed :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
uit de lostcircuits.com motherboard guide:

nadelig effekt van te hoog DDR voltage

"simply take off both JP1 and JP2 to bring the voltages back to where they belong. Side effects are that the failure rate, that is, stuck bits and system crashes in memory-intensive applications go down quite dramatically It is not completely clear what causes this performance increase but any electronics will run faster and cleaner when they run cooler. "

een verklaring waarom voltages verhogen bij DDR soms alleen averechts werkt

"The interesting thing about these settings is that all current high-end DDR chips are using internal voltage regulators to reduce the core voltage to 1.8V which is necessary to run at high frequency. The only parts of the chips that actually see the increased voltage are input/ output buffers and, granted that those will wiggle a bit faster at higher voltages, the net effect is counteracted by the fact that the internal voltage regulators produce a lot of heat that will overall slow down the chips. "

geen idee of het echt kwaad kan, die hoge voltages maar proberen of verlagen helpt kan natuurlijk nooit kwaad

edit: link naar de betreffende review http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml

[ Voor 6% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 14-01-2003 15:49 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik zelf heb een soort zelfde probleem alleen met games en video meestal maar soms ook bijv in de winXP install ik heb nu eens geprobeert om de agp op 1x te zetten en had iig geen vastloper bij 3dmark.
Ik kreeg ook vastlopers met een pci card dus weet niet zeker of dit echt lang gaat werken.
je voeding is over 21 ampere bij 3.3V (staat op de zijkant ervan)?
Retourtje asus is echt errug leuk minstens 6 week je bord kwijt (ik 3 maand!!!!) ben net trouwens ook een topic gestart.

Verwijderd

Gewoon geen spullen van Acmed kopen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 12:52:
is dit niet enkel als je onboard audio hebt?

Verwijderd

Fire_escape schreef op 14 January 2003 @ 00:23:
[...]

Mag jij me eens uit gaan leggen hoe jee een hdd overklokt :D
als je je fsb opkrikt dan verandert ook de pcisnelheid enzo (natuurlijk), dus ook je hd wordt overclockt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Strausss: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten zo kort na elkaar te plaatsen :)

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
hm nu ik dit artikel lees wordt het me nu duidelijk waarom me ram zo heet wordt 8)7
dit ga ik dus morgen ff uitproberen ;)
nog een geval mijn cpu krijgt 1,8 volt en das niet aan te passen in het bios :'(
ook heb ik de jumpers aangepast om 1,725 en 1,750 te geven maar na deze aanpassing boot me comp niet meer :? en die TB 1400 wordt al zo warm :?

[edit]
ook is het onboard sound sjippie niet uit te zetten (software sound sux), en laata ik nouw net zelfde chip hebben alleen hardware matig 8)7 .
[edit]

[ Voor 14% gewijzigd door DirtyHennessy op 17-01-2003 00:38 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
ff een update:

Ik heb dus het bord retour winkel gedaan om het te laten testen. Gasten daar (waar ik bij was) een andere proc erop geprikt...en gaan met dat ding.

Hang ik me eigen proc erin dan is het weer dweilen met de kraan open. Hang ik mijn proc echter in een totaal andere mobo wat ze daar hebben liggen dan is er niks aan de hand. :/

Conclusie:

Processor is kaduuk....zolang ie op mijn a7v333 zit that is 8)7
Snappen jullie het nog?

Ach ja, ik haal wel een nieuwe proc en dan word dit mijn testbak.

* max heeft net een bestelling geplaatst voor een Asus P4PE + P4 Northwood 2,53Ghz + 512MB Kingston PC2700. >:)

Ik moet wel zeggen dat mijn vertrouwen in AMD op dit moment toch wel een diepte punt heeft bereikt. Voor dit akkefietje was ik echt pro-AMD maar nu denk ik daar wel anders over. :)

[ Voor 18% gewijzigd door max op 18-01-2003 00:05 ]

Verwijderd

Fire_escape schreef op 17 januari 2003 @ 22:26:
ff een update:

Ik heb dus het bord retour winkel gedaan om het te laten testen. Gasten daar (waar ik bij was) een andere proc erop geprikt...en gaan met dat ding.

Hang ik me eigen proc erin dan is het weer dweilen met de kraan open. Hang ik mijn proc echter in een totaal andere mobo wat ze daar hebben liggen dan is er niks aan de hand. :/

Conclusie:

Processor is kaduuk....zolang ie op mijn a7v333 zit that is 8)7
Snappen jullie het nog?

Ach ja, ik haal wel een nieuwe proc en dan word dit mijn testbak.

/me heeft net een bestelling geplaatst voor een Asus P4PE + P4 Northwood 2,53Ghz + 512MB Kingston PC2700. >:)

Ik moet wel zeggen dat mijn vertrouwen in AMD op dit moment toch wel een diepte punt heeft bereikt. Voor dit akkefietje was ik echt pro-AMD maar nu denk ik daar wel anders over. :)
Ik kan het enigzins begrijpen, maar de A7V333 is ook een erg raar moederboard, is mijn ervaring. Aan de ene kant is het rete instabiel als je er de verkeerde dingen mee doet (lees: exotische combinaties) maar als het eenmaal werkt, dan werkt het ook als een tiet. Ik heb zelf 2 van deze mobo's, werken echt perfect en goed stabiel.
Ik had zelf het probleem, dat ik geen PC2700 geheugen meer had liggen en voor het gemak ff PC2100 geheugen erin geprikt. Ik kwam niet eens in de install van WinXP, zo instabiel.
Conclusie: je hebt gewoon ff pech gehad ;)
Pagina: 1