Toon posts:

Netwerk werkt wel en niet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben nieuw dus rustig aan.

Ik heb zo een probje met mijn netwerkje.
PC1: AMD500 3com netwerkkaart WINXP
PC2: P450 Realtek netwerkkaart WIN2k

Gewoon netwerk kreeg ik niet aan de praat.

Opdit moment heb ik het voorelkaar gekregen om het volgende te doen.

PC1 an PC2 naar een hub naar een Alcatel Speedtouch modem(getweaked) voor internet.
Dus ik kan nu met beide pc's internetten.
Nu wil ik beide pc's laten werken met elkaar dit werkt niet 100%
Ik kan beide pc's met elkaar laten werken als ik gebruikmaak van server opstelling
Dus op pc staat Bullet proof Server en PC2 connect met Leapftp, werkt wel maar vind ik een beetje gek.

Ik wil dat beide pc's met elkaar kunnen communieceren (zonder dat moeilijk doen)
Maar ik wil ook dat mensen van buiten af wel me server kunnen bereiken, dit lukt namelijk niet meer.

Extra info.

TCp/IP ziet er als volgt uit

PC1:
IP Adres: 10.0.0.150
Subnet mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138
DNS 1: 62.251.0.6
DNS 2: 62.251.0.7

Onder advanced heb ik bij IPsettings/Ip Addresses een IP neer gezet waar mee ik dus pc2 kan laten connecten
IP 192.168.0.1 Subnet 255.255.255.0

PC is het zelfde alleen is
IP Address 10.0.0.151
En onder advanced niks

Kan iemand mij even verder helpen?
Ik ben de weg nu even verder kwijt, ben al blij als men weer met mijn server can connecten van uit buitenaf

Dank U

WJCA

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

De 2e pc het IP-adres 192.168.0.2 geven en op de eerste ICS gaan draaien lijkt mij het makkelijkste. Dan zitten ze in dezelfde non-routable (veilige) range en kun je zonder al teveel moeite wat shares openzetten. :)

Maar er zijn 1001 varianten denkbaar. ;)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Topicstarter
Ha bedankt voor de snelle reply,

Even een notitie heb misschien de oplossing voor de server bereikbaarheid van buiten af gevonden (hier op de site) :D

Sorry wat betekend dat eerste ICS?

Dank U

WJCA

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

ICS = Internet Connection Sharing. Gewoon internet delen dus :) (maar dan wel de ICS die in Windows zit ingebouwd, dan heb je de software die jij gebruikt om te delen niet meer nodig!)

[ Voor 49% gewijzigd door Bergen op 12-01-2003 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even.

Me Internet werkt wel beide pc's kunnen interneten.

Nu alleen krijg ik het niet echt voor elkaar om beide pc's te laten netwerken.
Dus Contact tussen PC1 en PC2 voor bijvoorbeeld een bestand over te zetten.
Het lukt wel als ik Op PC1 Bullet Proof Server Aanzet en ik log in met PC2 doormiddel van Leapftp.

Dit lijkt my een beetje omslachtig dus hoe kan dit makkelijker?

Zie ik iets over het Hoofd?

WJCA

Verwijderd

Als het goed is kan je alcatel speed touch modem ook werken als router.

Dat betekent dat'ie DHCP server kan zijn (dan geeft hij IP adressen weg aan alle computers op je netwerk als ze opstarten) en meteen als gateway dienen (als de 'computer' die internet voor je 'verdeeld').

Lijkt me je probleem op te lossen.

Nu is het zo'n spaghetti dat het bijna niet te overzien is; ik kan hier amper hout van snijden, en ik ben toch redelijk thuis in de materie.

Je werkt met 2 subnetten, 10.x en 192.x, waarom? Kan wel werken, maar gebruik er gewoon 1.
Onder advanced heb ik bij IPsettings/Ip Addresses een IP neer gezet waar mee ik dus pc2 kan laten connecten
IP 192.168.0.1 Subnet 255.255.255.0
?

Wat je daar in kunt vullen, zijn additionele IP adressen die een computer heeft... Dus puur in het geval dat je in de situatie zit, dat je comp meer dan 1 IP adres (nodig) heeft.

Hoe jij in godsnaam op het idee komt dat daar iets invullen ook maar iets met het conecten van een andere comp te maken heeft is beyond me.

Een goed netwerk, werkt op zo'n manier dat je aan de individuele windows computers hun IP settings niks hoeft te doen. Dus alles kan lekker DHCP blijven.

Een adviseer een FAQ ofzo. in this day and age kan jij me niet vertellen dat er geen FAQ's op internet zijn die hapklaar uitleggen hoe je met je speedtouch internet kan delen.

Ok, ik ben een }:O , je inet sharing doet het, ook al is een geenzins efficient of mooi...

Dat je computers elkaar niet zien heeft direct te maken hoe je je netwerk hebt gemaakt.

FTP doet het wel, en dat is ook niet zo vreemd, want dat is een losse standaard, niet iets windows eigen. Ze kunnen elkaar wel op IP niveau zien, maar niet op netbios.

Netbios/WINS is het gedeelte dat er voor zorgt dat je andere comps in my network places kunt zien, en er dus drivemappings naar kunt maken, iets kunt sharen op UNC namen zoals \\Server\Share.

Alhoewel dat best grappig is, is het niet echt stabiel: om dat goed te hebben werken moet je een WINS server hebben, standaard onderdeel van elke win2k server.

Als je dat niet hebt, gaat elke comp adhoc kijken wat er op het netwerk is, op eigen houtje, ipv dat een server dat aangeeft.

meestal werkt dat wel, al duurt het wat langer voordat de computer waar je achter zit een overzicht heeft, maar t'is bekend dat het nog langer kan duren als je comps in andere subnetten zitten. De 1 in 10.x de andere in 192.x.

En idd, als je je speedtouch als DHCP op laat treden heb je daar ook geen last van.

Hoop dat dat helpt ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 13:10 . Reden: Vroeg voor een zondag ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Extec,

Hoe ik op dat idee kwam van dat extra IP addres weet ik eigenlijk ook niet.
Maar eens even Kijken wat is nu het probleem waar mee ik zit.

Goed Ik heb me Modem (alcatel speedtouch) getweaked met het idee te internetten.

Lukt nu, jipie.

Maar De 2 pc's elkaar laten zien is ver beneden peil, zoals je al aangaf waarschijnlijk omdat het zoeken te lang duurt
Hoe kan ik dit verbeteren?

En hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat men kan connecten van uit buiten(bv jij) op mijn server(bullet proof)

Ik heb dat extra IP 192.XXX weg gehaald.

Alvast bedankt

WJCA

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mm ik snap het ook niet meer?
Wat je nu wilt kan niet.
Je moet je aanmelden bij de router en nu wil je aanmelden met 2 pc's dus krijg je nooit goed internet. Zoals hierboven vermeld moet je je modem als router laten lopen" dan kun je alles automatische settings houden. OF 1 pc moet gateway worden dan moet je het zo instellen:
PC1 (server)
nic1 (internet binne) alles van chello/mxstream wat je hebt.
nic2 ip: 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0 voor de rest niets
pc2:
ip: 192.168.0.2
gateway: 162.168.0.1
en dns alles van je chello /mxstream wat je hebt.
1 van die 2 oplossingen dus :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik verlies nu helemaal logica geloof ik.

Nog maals het verhaal.

Ik heb 2 PC's

Deze heb ik beide met een draadje aangesloten op een HUbje.
Op dit hubje zit in de uplink me ADSL modem.

Omdit zaakje te connecten met Internet heb ik het volgende ingevoerd.

PC1:
IP address : 10.0.0.150
Subnet Mask : 255.255.255.0

DNS1 62.251.0.6
DNS2 62.251.0.7

PC2:
IP address : 10.0.0.151
Subnet Mask : 255.255.255.0

DNS1 62.251.0.6
DNS2 62.251.0.7

Verbinden met het internet is helemaal geen probleem gelijktijdig alleen alles werkt. Als ik het goed zeg is nu mij modem de router.

Alleen de 2 pc's met elkaar laten communieceren is nog een ramp. dit lukt wel door vals te spellen via internet server ftp verbinding. ik wil gewoon connecten tusen de pc's

Dus internet verbinden werkt prima. dwnl uploaden hier lezen schrijven(op tweakers) werkt met beide pc's prima.

Maar als jij bijvoorbeeld bij mij bv een mp3 wil dwnl kun je niet connecten werkt niet noppes.
Ik kan wel met jouw server bijvoorbeeld connecten.

dus nogmaals kort ik kan met beide pc's het internet op geen prob.
Maar ik kan niet:
(niet goed) de pc's met elkaar connecten.
Iemand laten connecten op mijn pc vanuit buiten.

Dat is het verhaal

WJCA

• tweakduke

tweakduke

Ah nu heb je het een stuk duidelijker verteld. Je had eerst namelijk pc2 niet goed verteld etc en router verhaal.
Ok ik denk dat dit een heel simpele oplossing is :)
Heb je bestands en printer deling wel geinstalleerd?
Als je dit niet installeert kun je elkaar niet zien in het netwerk.
En client voor Windows (microsoft netwerken)
moet er ook instaan.

BTW groet hoeft niet. (liever niet zelfs ;))

Tweakers Discord

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Vigor 2200e

• tweakduke

tweakduke

:?
graag ontopic plz...

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply,

Gisteren ging spontaan me hele internet connectie op tilt op de PC1 gedeinstalleerd weer geinstalleerd het hielp niet meer, toen kwamen er ook nog eens blauwe schermen bij, en toe heb ik het opgegeven.

Heb mijn jacht geweer gepakt gericht en toch maar weer gekozen voor een herinstallatie voledig van alles.
Ga het binnenkort allemaal maar weer eens proberen

Voor de notititie Sharen en clienten waren ingesteld, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar de communicatie tussen beide pc's bleef belabberd slecht.

Nu is alles weer schoon dus kan weer eens er aan beginnen van af het begin.

Alle tips blijven welcome.

Met vriendelijke groetjes

WJCA
Pagina: 1