Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetten met nokia 6310i + laptop via prepay?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor iemand het zegt: ik heb de search al gebruikt. Wat ik wil is met mijn laptop via IR en mijn Nokia 6310i internetten. Ik heb een inbelabbonement bij De digitale stad. Is dat mogelijk via een prepay kaart? Navraag in een belwinkel leverde een aarzelend "Ja, maar geen GPRS" op. Ik had niet de indruk dat ze het echt wisten. Dus hier dan maar de volgende vragen:
1. Kan ik via een prepay kaart internetten?
2. Zo ja, via welke providers?
3. Wordt GPRS dan inderdaad niet ondersteund?
4. Moet dit door de internetprovider worden ondersteund?

Alvast bedankt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eerst ff wat links die zonder problemen met de search van GoT voor de dag komen (misschien niet allemaal even ontopic, maar staat wel een hoop informatie in en je beweert dat je niets kan vinden :)):
6310i + o2 + laptop>internet
[rml][ Nokia] 6310 + GPRS[/rml]
[rml][ GSM] Nokia 6310 i.c.m. GPRS: ervaringen & info[/rml]
Nokia 6310 + notebook
6310i modem + irDa
datakabel 6310i

Waarom geen abbo van O2? Is volgens mij niet duur en doet wat jij ervan verwacht.
Misschien is het verstandig om de providers af te bellen/mailen? Telecomwinkels staan nu eenmaal niet bekend om hun 'eerlijke' antwoorden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

1. ja
2. alle
3. nee, heeft ook geen nut > GPRS is voor mobiele telefoons en niet voor computers
4. wat moet ondersteund worden, vraag is niet echt duidelijk. GPRS > nee, zie 3

Je kunt geloof ik niet verschrikkelijk snel internetten (d8 33k6 op 6310i, weet niet cker) en het is duur (cker met prepay).

Op mijn werk gebruiken ze ook 6310i's om af en toe in te bellen (via datakabel, vanwege NT4 (geen infrarood beschikbaar)) en nooit klachten gehad dat dit slechter werkt dan 'normaal' (analoge modem) inbellen.

Je moet trouwens wel de modem driver installeren die op de CD staat, zonder deze werkt het niet.

Suc6!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 08:49:
3. nee, heeft ook geen nut > GPRS is voor mobiele telefoons en niet voor computers
Vanaf je laptop kan je toch via je GSM een GPRS-verbinding tot stand brengen; of ben ik in de war met UMTS?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 12 januari 2003 @ 08:46:
Eerst ff wat links die zonder problemen met de search van GoT voor de dag komen (misschien niet allemaal even ontopic, maar staat wel een hoop informatie in en je beweert dat je niets kan vinden :)):
6310i + o2 + laptop>internet
[rml][ Nokia] 6310 + GPRS[/rml]
[rml][ GSM] Nokia 6310 i.c.m. GPRS: ervaringen & info[/rml]
Nokia 6310 + notebook
6310i modem + irDa
datakabel 6310i

Waarom geen abbo van O2? Is volgens mij niet duur en doet wat jij ervan verwacht.
Misschien is het verstandig om de providers af te bellen/mailen? Telecomwinkels staan nu eenmaal niet bekend om hun 'eerlijke' antwoorden.
Bedankt Pven. Het meeste had ik al gelezen, maar het is niet zo up to date wat het prepay betreft. Ik wil graag prepay omdat ik het zéér sporadisch verwacht te gebruiken. Een abbonement ligt dan maar wat te kosten, nietwaar?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Dit is al vaker langsgeweest. Toch laat ik hem nog even open, aangezien het volgens mij NIET mogelijk is om een dataverbinding op te zetten met prepay (uitgezonderd van O2).

Mischien dat iemand hier meer over weet ?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een IR-verbinding (inbellen) kan sowieso, gewoon een de inbelaccount op de computer maken, de telefoon als modem installeren en gaan. Of er in de telefoon een prepay kaart zit maakt niet uit, de telefoon hoeft alleen maar naar een speciaal nummer te bellen en of er dan gesproken wordt of piepjes en "ruis" over de lijn gestuurd wordt maakt niet uit.

GPRS is een heel ander verhaal, en de vraag is dan niet zozeer of je de Nokia en Laptop samen kan gebruiken met GPRS, maar meer of je GPRS überhaupt wel kunt gebruiken met een prepaid kaartje.

Als je met de telefoon zelf kan GPRSen kan dat namelijk ook met de laptop, maar ik weet niet of ze GPRS databundels voor Prepay kaartjes leveren.

Met mijn KPN Mobile Abbo krijg ik standaard "GPRS niet toegestaan" in het statusscherm van mijn SonyEricsson T68i. Voor zover ik weet moet GPRS voor je sim geactiveerd worden, en dan wordt er direct een databundel aangekoppeld. Je zal dus aan je provider moeten vragen of het mogelijk is om een GPRS databundel aan je Prepaid simkaart te koppelen.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 21:04
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 08:49:
Je kunt geloof ik niet verschrikkelijk snel internetten (d8 33k6 op 6310i, weet niet cker) en het is duur (cker met prepay).
Het is in principe natuurlijk niet duurder dan gewoon bellen met je telefoon als je een gewoon inbelnr. gebruikt. Hoe dit zit met 06760-nummers weet ik overigens niet.

En wat de snelheid betreft: ik meen dat GSM standaard maximaal 9k6 ondersteunt... GPRS is wel sneller, maar dat is hier, zoals al gezegd, niet op van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door ESteg op 12-01-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel? Niet? Zo duidelijk is het niet, blijkbaar.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het kan wel met PP van Vodafone.......

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07
Negotiator schreef op 12 January 2003 @ 20:04:
Een IR-verbinding (inbellen) kan sowieso, gewoon een de inbelaccount op de computer maken, de telefoon als modem installeren en gaan. Of er in de telefoon een prepay kaart zit maakt niet uit, de telefoon hoeft alleen maar naar een speciaal nummer te bellen en of er dan gesproken wordt of piepjes en "ruis" over de lijn gestuurd wordt maakt niet uit.

GPRS is een heel ander verhaal, en de vraag is dan niet zozeer of je de Nokia en Laptop samen kan gebruiken met GPRS, maar meer of je GPRS überhaupt wel kunt gebruiken met een prepaid kaartje.

Als je met de telefoon zelf kan GPRSen kan dat namelijk ook met de laptop, maar ik weet niet of ze GPRS databundels voor Prepay kaartjes leveren.

Met mijn KPN Mobile Abbo krijg ik standaard "GPRS niet toegestaan" in het statusscherm van mijn SonyEricsson T68i. Voor zover ik weet moet GPRS voor je sim geactiveerd worden, en dan wordt er direct een databundel aangekoppeld. Je zal dus aan je provider moeten vragen of het mogelijk is om een GPRS databundel aan je Prepaid simkaart te koppelen.
wel eens geprobeerd dan?? oke het kan dus idd niet met prepay, o2 geloof ik ook niet weet ik ook niet zeker.

en Trancer1975:

hoezo gprs is niet voor computers??? als je via gprs inbelt via je gsm kan je wel degelijk stukken sneller internetten met je gsm!

antwoord is dus:

kan niet met prepay (o2 weet ik niet) dus jammer, wordt abbonement nemen en dan zou ik gprs adviseren want dat schiet wat meer op (en is niet al te duur bij o2 :) )

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

De manier is via je gsm inloggen op je provider dus geen GPRS dan kun je inetrnet op
(heb wel data ondersteuning nodig navragen bij O2)
best wel vrij snel.
tenminste bij mij werkt het T68 , HP Omnibook 6000,kabelfoon.
heb ook nagedacht om goedkoop O2 abo te nemen voor het i.net alleen.
in mijn geval is het goedkoper om via GSM te doen dan GPRS heb BEN piek en dal.
haal meestal mails op het duurt ong 1 min/e-mail is 11 Euro cent.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hmz, ik weet niet hoe relevant deze informatie is, maar op sommige telefoons kun je bij dataverbindingen instellen of je een ISDN dan wel analoge verbinding wenst. Volgens mij kun je, wanneer je het nummer van je het normale, oude (NIET 06760) inbelnummer van je provider kiest via een analoge verbinding met je gsm gewoon internet op. Heb helaas mijn prepaid-sims niet bij me om het te controleren. Ik kan op deze manier wel pop-mailen met m'n gsm met een dutchtone allin abo. Heb nooit dataondersteuning aangevraagd, maar ik weet niet hoe de standaardinstellingen van d* zijn.

Het idee is toch dat wanneer je kunt wappen met een prepaid telefoon, alle dataverkeer mogelijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door epoman op 13-01-2003 14:17 ]

Pagina: 1