Toon posts:

Mobo A7v333 bridge (half) dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij een idee geven wat er precies aan de hand zou kunnen zijn??
Gisteren nieuwe processor geinstalleerd, nl XP2400 op een Asus A7V333 en na de eerste cold boot duurt het ineens erg lang, net alsof hij erg lang zijn devices loopt te zoeken. blijkt eenmaal in WinXP te zijn dat het browsen in de verkenner ONTZETTEND langzaam is. Op de HDD's (2x WD80 8MB) gaat het wel goed, echter op de plextor of DVDspeler blijft alles een minuut of meer hangen. Sluit ik mijn pc af en ontkoppel IDE 0 (primary) en boot gaat het weer als vanouds, koppel ik hem eraan gaat het weer errug traaag.. Heb ik mijn 2 HDD's aan die IDE0 gekoppeld boot hij wel, maar blijft hangen in het XP boot logo met die voortgangs balk. Lijkt er dus op Dat die IDE 0 iets mis mee is. DVD en Brander werken wel op IDE 1, ook booten van CD lukt. Ga ik kijken in de event log geeft hij melding dat IDE 0 read-timeout's geeft. Lijkt er dus op dat een bridge kapot is of zou het wat anders zijn?? Heeft voorheen altijd goed gewerkt met Xp1900...

Langeweest bij informatique en volgens hun is er niets aan de hand met het mobo, maar dat geloof ik niet van,...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe zijn de schijven bekabeld en bejumperd? Hoe is het booten wanneer je één harddisk aansluit en/of alleen IDE1 gaat gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte al een tijdje rounded cables en heb die tot 3 maal toe (beide) vervangen door flat cables om zeker te zijn, maar geen soelaas. Als ik alleen IDE1 gebruikt draait ie als vanouds, maar zodra er maar 1 device op de IDE 0 word aangesloten gaat het fout, ook als ik alles eruit haal en slechts 1 HDD op IDE0 aansluit, blijft hij zoeken tijdens booten....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Edit: nevermind.. het is laat

IDE1 werkt perfect met HDD's? Duidt dus op een brakke IDE0.. Inruilen, dat mobo :)

[ Voor 115% gewijzigd door BalusC op 12-01-2003 02:51 ]