[ADSL] 2 PC's tegelijk internetten. Downloadsnelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Heb nog geen adsl, maar ben me aan het voorbereiden (voorpret)... ;)

Als ik via een multi-pc modem met twee pc's tegelijkertijd internet, wat is dan de invloed op de downloadsnelheid bij de volgende situaties:

1. Beide pc's zijn gewoon aan het surfen.
2. Eén pc is een megabestand aan het downloaden, de ander is aan het surfen.
3. Eén pc is een streaming video aan het bekijken, de ander is aan het surfen.
4. Beide pc's zijn megabestanden aan het downloaden.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb -als het goed gaat- straks een Planet Internet ADSL-comfort abbo (768/128 Kbits). Kan haast niet wachten...

Verwijderd

Jammie schreef op 12 January 2003 @ 02:27:
Heb nog geen adsl, maar ben me aan het voorbereiden (voorpret)... ;)

Als ik via een multi-pc modem met twee pc's tegelijkertijd internet, wat is dan de invloed op de downloadsnelheid bij de volgende situaties:

1. Beide pc's zijn gewoon aan het surfen.
2. Eén pc is een megabestand aan het downloaden, de ander is aan het surfen.
3. Eén pc is een streaming video aan het bekijken, de ander is aan het surfen.
4. Beide pc's zijn megabestanden aan het downloaden.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb -als het goed gaat- straks een Planet Internet ADSL-comfort abbo (768/128 Kbits). Kan haast niet wachten...
1. Weinig
2. Bij 2 gaat het langzamer en bij 1 zakt de snelheid een klein beetje
3. Hangt van de kwaliteit af, moet je geen last van hebben
4. Dat gaat langzaam.

Kijk even in de search. Staat nog wel wat over. En open niet voor alles een nieuw topic heeft weinig nut :o

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja bij 4. gaat het niet langzaam, de bandbreedte wordt gewoon netjes verdeeld over beide pc's. Of je dat dan langzaam vindt moet je zelf maar beoordelen... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 12-01-2003 02:49 ]

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik heb gekeken via de search, maar het is haast onmogelijk dit te vinden. Juist omdat ik wil weten wat de invloed is van 2 pc's tegelijkertijd internetten op 1 adsl-aansluiting. Je komt bij de search alleen maar uit op vergelijkingen tussen kabel en adsl, en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb niks gevonden wat die 2-pc invloed uitlegt. Vandaar de vraag.

Maar toch heb je mijn vraag al beantwoord. Bedankt! ;)

Verwijderd

Jammie schreef op 12 januari 2003 @ 02:52:
Ik heb gekeken via de search, maar het is haast onmogelijk dit te vinden. Juist omdat ik wil weten wat de invloed is van 2 pc's tegelijkertijd internetten op 1 adsl-aansluiting. Je komt bij de search alleen maar uit op vergelijkingen tussen kabel en adsl, en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb niks gevonden wat die 2-pc invloed uitlegt. Vandaar de vraag.

Maar toch heb je mijn vraag al beantwoord. Bedankt! ;)
Sorry dan zat ik fout. Meende me nog wat te herinneren over dit onderwerp maar de search gaf idd het tegengestelde :o. Kheb niks gezegt dus :+

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
2 pc's die tegelijk internetten gaat makkelijk, merk geen verschil. We zitten hier met 3 man op de verbinding en naast elkaar surfen en chatten gaat makkelijk. Wanneer 1 iemand online gaat gamen en de andere checken websites met grote foto's (zoals de HK hiero (PICS!!1) :P) dan gaat het al snel mis met de gamer. Pings van 3000ms enzo.

Dus internetten en chatten gaat prima, maar als 1 iemand download grijpt hij al snel de meeste snelheid mee (van de 80kb/s max). Dan zou ik als ik jou was een limieter op elke computer instellen voor het internetten/downloaden, elke computer 40kb/s (als jullie allenbei te gelijk bezig zijn) en als iemand wil gamen de andere computer limiet op 10kb/s enz.... dan gaat het prima :)

Verwijderd

Novah schreef op 12 January 2003 @ 03:14:
2 pc's die tegelijk internetten gaat makkelijk, merk geen verschil. We zitten hier met 3 man op de verbinding en naast elkaar surfen en chatten gaat makkelijk. Wanneer 1 iemand online gaat gamen en de andere checken websites met grote foto's (zoals de HK hiero (PICS!!1) :P) dan gaat het al snel mis met de gamer. Pings van 3000ms enzo.

Dus internetten en chatten gaat prima, maar als 1 iemand download grijpt hij al snel de meeste snelheid mee (van de 80kb/s max). Dan zou ik als ik jou was een limieter op elke computer instellen voor het internetten/downloaden, elke computer 40kb/s (als jullie allenbei te gelijk bezig zijn) en als iemand wil gamen de andere computer limiet op 10kb/s enz.... dan gaat het prima :)
Enige idee waar ik zo'n "limieter" kan vinden? Een linux server, of dure hardware is voor mij geen optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 09:17:
[...]

Enige idee waar ik zo'n "limieter" kan vinden? Een linux server, of dure hardware is voor mij geen optie.
volgens mij bestaat een algemene "limiter" niet, je kan wel bijv. in kazaa zeggen dat ie met 10 kb/s max max downloaden ofzo ( hetzelfde voor upload )

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
't is gewoon heel simpel. Je hebt een bepaalde snelheid tot je beschikking, end ie wordt zo goed mogelijk verdeeld.
Dus het ligt er maar net aan of je van snelle servers download, een hoge bitrate videostream hebt etc
Als beide pc's van een snelle server downloaden zal de snelheid precies 50/50 verdeeld worden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.