[ADSL] Ethernetkaart-instellingen eerst?

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik heb nu op 2 PC's geen ethernetkaarten. Dus gewoon een 56k-modempie op beide pc's en geen netwerk. Beide PC's hebben WinME. Ik heb nu een adsl-aanvraag met multi-pc modem via Planet Internet / KPN lopen. Ik wil via dat multi-pc modem niet alleen internet, maar ook bestanden en printer delen.

Het is duidelijk dat ik eerst beide PC's van een ethernetkaart moet voorzien (duh). Ik heb inmiddels één van de twee kaarten gekocht (voor desktop-PC; de andere is een Compaq Presario Notebook 1200, kaartje nog niet gekocht).
Als ik de documentatie doorlees van het gekochte Sitecom 10/100Mbps ethernetkaartje, dan staat er onder meer een instructie voor de configuratie van TCP/IP. Ook staat er een instructie voor bestands- en printerdeling.

Moet ik die instructies meteen volgen? Of moet ik het kaartje er gewoon inschroeven, niks instellen en dan later -bij ontvangst van het adsl-pakket- de installatie-instructies van het multi-pc modem alles laten bepalen?

Ik wil deze keer extra voorzichtig zijn. Ik heb namelijk één keer geprobeerd een netwerk te bouwen met een USB-kabeltje, maar met desastreuze gevolgen: Windows moest helemaal opnieuw worden geïnstalleerd. Vandaar mijn ietwat newbie-vraag. Better safe than sorrow...

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 13:44
Gewoon kaartje erin prikken. Wachten tot je ADSL krijg en dan met die instructies je instellingen aanpassen.

Kan weinig fout gaan ;)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

je kunt die kaart alvast installeren, volgens de handleiding die erbij zit. verder geen netwerk gaan instellen ofzo. wel alvast de goede nic drivers erop zetten.

dus zeg maar, dat de netwerkkaart klaar voor gebruik is. vervolgens wachten op het pakket van de ptt (ben niet zeker of daar utp kabels in zitten). bij dat pakket zit een hele duidelijke handleiding voor hoe het verder moet

edit: ik ben laat...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 02:24 ]

Verwijderd

Jammie schreef op 12 January 2003 @ 02:17:
Ik heb nu op 2 PC's geen ethernetkaarten. Dus gewoon een 56k-modempie op beide pc's en geen netwerk. Beide PC's hebben WinME. Ik heb nu een adsl-aanvraag met multi-pc modem via Planet Internet / KPN lopen. Ik wil via dat multi-pc modem niet alleen internet, maar ook bestanden en printer delen.

Het is duidelijk dat ik eerst beide PC's van een ethernetkaart moet voorzien (duh). Ik heb inmiddels één van de twee kaarten gekocht (voor desktop-PC; de andere is een Compaq Presario Notebook 1200, kaartje nog niet gekocht).
Als ik de documentatie doorlees van het gekochte Sitecom 10/100Mbps ethernetkaartje, dan staat er onder meer een instructie voor de configuratie van TCP/IP. Ook staat er een instructie voor bestands- en printerdeling.

Moet ik die instructies meteen volgen? Of moet ik het kaartje er gewoon inschroeven, niks instellen en dan later -bij ontvangst van het adsl-pakket- de installatie-instructies van het multi-pc modem alles laten bepalen?

Ik wil deze keer extra voorzichtig zijn. Ik heb namelijk één keer geprobeerd een netwerk te bouwen met een USB-kabeltje, maar met desastreuze gevolgen: Windows moest helemaal opnieuw worden geïnstalleerd. Vandaar mijn ietwat newbie-vraag. Better safe than sorrow...
Edit je kan gewoon beginnen met instellen. Even opletten dat je alles via de handleiding doet maar dat is niet zon groot probleem. Als het pakket dan komt is h et alleen nog een kwestie van installeren + modem instellen. En hopelijk werkt het dan allemaal en heb je ADSL :Y)

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Sjeezus, jullie zijn SNEL!!!

Hoewel... het knipoogje bij de post van Fr3aKER en de Aldi-subtitel bij gunhead voorspellen weinig goeds... ;) (ook knipoog...).

Maar effe serieus: ook de bestands- en printerindeling kan ik later instellen? In de documentatie bij het adsl multi-pc modem staat het volgende:

6.1 Bestanden en printers delen

Met de ADSL modem is het mogelijk een netwerk te creëren. U kunt dan met al uw computers gebruik maken van internet én heel handig bestanden en printers delen. Hoe dat in zijn werk gaat, kunt u nalezen in de documentatie bij uw besturingssysteem.

Dus voor bestands- en printerdeling gewoon de instructies van WinME volgen, zonder dat ik de configuratie voor het modem aantast?

Verwijderd

Ja :)

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Thanks!

Verwijderd

de Aldi-subtitel bij gunhead voorspellen weinig goeds... (ook knipoog...).
hela, je moet toch wel vertrouwen hebben in je eigen kunnen als je een pc bij de discount supermarkt koopt ;)

nee, serieus: toen ik hem kocht kon je die pc (incl licenties) voor dat geld gewoon niet zelf bouwen. medion heeft trouwens een prima service hoor. gewoon ff mailen "dat-ie-ut-niet-meer-doet" en je mag hem gratis opsturen voor reparatie. ze bieden ook wel eens aan om de pc te komen halen, maar dat is niet verplicht.
Pagina: 1