Toon posts:

Multiplier verhogen ?¿¡!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, verhogen

ik heb een XP 2700+ op 13(auto) * 188 = 2444 zie Dit Plaatje

nou, als ik me FSB nog hoger zet dan kan ik niet meer 3dmarken, want dat trekt me radeon 9700pro niet meer, en als ik in de bios de MP van "auto" afhaal, post ie niet meer en is een bios reset nodig,

dus de volgende stap die ik wil maken is BV: 14 * 166 = 2324 mhz en dan de fsb weer omhoog "schroeven", Maar ik krijg dus met geen mogelijkheid die MP omhoog,

gegoogled en search bracht mij tot de laatse l3 brug connecten maar dan krijg ik alleen de MP's lager dan "auto" en dat is dus niet de bedoeling.

Goed, de vraag die me dus brand = Hoe krijg ik de MP omhoog ?!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Heeft je mobo niet de mogelijk om de PCI/AGP apart in te stellen?

Anyway, ik denk niet dat je je CPU nog veel hoger krijgt.. Dat kleine beetje verschil zou je toch niet merken. Je hebt een FSB van 188 MHz, en dat is het belangrijkste voor de performance.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 20:10

DSK

boeiend...

Euhm misschien een rare vraag, maar is je MP wel geunlocked?

Blog (Linux-related)

Verwijderd

zoals bij elke xp is je MP gelockt, die staat dus standaard op auto maar als je die wilt veranderen boot je bios niet meer, idd dan iser een bios reset nodig, heb hetzelfde voor met me 2200+ kan gewoon de fsb omhoog gooien en de voltages

welk mobo heb je zo. als je de MP wilt unlocke ga je moeten beginnen opvullen op je cpu zelf :)
hier alvast een link die je daar bij helpt http://www.ocinside.de/go...cketa/tbred_painting.html

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:49:
zoals bij elke xp is je MP gelockt, die staat dus standaard op auto maar als je die wilt veranderen boot je bios niet meer, idd dan iser een bios reset nodig, heb hetzelfde voor met me 2200+ kan gewoon de fsb omhoog gooien en de voltages
de thourouhgbreds zijn dus niet meer gelocked. Daar hangt het alleen wel puur van je moederboard af of je de mp kan instellen of niet.

Verwijderd

raar, ik heb een msi kt3 ultra 2 R en kan men MP ook niet veranderen, kameraad zij dat het was doordat men MP gelockt zou zijn, en dat ik dit kon verhelpen door wat te tekenen op mijn cpu :) maar ik ben niet van plan om men MP te veranderen, een hoger voltage moet ik halen want ik kan nu maar tot 1.75v gaan in de bios en zou minimum 1.8v moeten hebben om de 2ghz stabiel te halen

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Tekenen op je CPU is nog uit de Athlon/Duron tijd hoor :D

Niet álle Tbred's zijn unlocked, de lager geclockte modellen en een páár hoger geclockte.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 12:01:
raar, ik heb een msi kt3 ultra 2 R en kan men MP ook niet veranderen, kameraad zij dat het was doordat men MP gelockt zou zijn, en dat ik dit kon verhelpen door wat te tekenen op mijn cpu :) maar ik ben niet van plan om men MP te veranderen, een hoger voltage moet ik halen want ik kan nu maar tot 1.75v gaan in de bios en zou minimum 1.8v moeten hebben om de 2ghz stabiel te halen
die xp2200 is dus de eerste die uitkwam met thouroughbred core. De eerste serie is dus wel gelocked. Die heb ik dus ook, als je ff een simpel draadje om je pootjes onder de proc klemt dan kan je mp's kiezen tussen de 5.5 en 12.5 zo draai ik hem ook nu. Niks geknoei met lijntjes trekken of wat ook. Gewoon ff pielen

Verwijderd

met tekenen bedoel ik opvullen maar als je wil unlocken ga je het zo ook kunnen, met zo een goudstift is het bij mij toch gelukt :)

Verwijderd

charrel schreef op 12 January 2003 @ 12:04:
[...]

die xp2200 is dus de eerste die uitkwam met thouroughbred core. De eerste serie is dus wel gelocked. Die heb ik dus ook, als je ff een simpel draadje om je pootjes onder de proc klemt dan kan je mp's kiezen tussen de 5.5 en 12.5 zo draai ik hem ook nu. Niks geknoei met lijntjes trekken of wat ook. Gewoon ff pielen
oh die wist ik nog niet :)
zie ik daar een linkje komen :) anders zou je mij wel goed kunnen helpen

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 12:05:
[...]

oh die wist ik nog niet :)
zie ik daar een linkje komen :) anders zou je mij wel goed kunnen helpen
linkje is er niet meer, heb nog wel een plaatje ervan. Weet alleen niet hoe ik die daar kan krijgen. Mail me anders ff op charrel@xs4all.nl dan mail ik hem ff naar je.
heb het topic wel weer gevonden : XP2200 unlock via simpel draadje!/

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 12-01-2003 12:07 ]

Verwijderd

charrel schreef op 12 January 2003 @ 12:06:
[...]

linkje is er niet meer, heb nog wel een plaatje ervan. Weet alleen niet hoe ik die daar kan krijgen. Mail me anders ff op charrel@xs4all.nl dan mail ik hem ff naar je.
heb het topic wel weer gevonden : XP2200 unlock via simpel draadje!/
alright :) thx duud eens uitproberen ...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je moet een kt400 chipset hebben geloof ik om de 5bit multiplier te veranderen (software)

Verwijderd

ik heb een AMD 1800+ @ 2000+
12,5 x 133

de multiplier kan ik gewoon veranderen, maar als ik de fsb verander start de pc niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die link Killerbee, weet je zeker dat dat plaatje ook voor 2700+ oftewel 166 FSB is ?
Jij ook bedankt Charrel, maar ook voor jou de vraag ,
denk je dat dit ook gaat werken op een 2700+ ?

als jullie nou allebei, of meer mensen het vermoeden of zeker weten dat dit gaat/kan werken voor een MP van 14 dan ga ik het proberen,

ik wil een klein beetje zekerheid voordat ik me 2700+ ga opblazen.... :) ;) :*)

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:17:
ik heb een AMD 1800+ @ 2000+
12,5 x 133

de multiplier kan ik gewoon veranderen, maar als ik de fsb verander start de pc niet meer
Boot ie niet meer bij iedere FSB verandering (hoe klein ook), of alleen wanneer je bijv. de FSB op 166MHz zet? (En de divider & multiplier omlaag uiteraard ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Milly op 13-01-2003 11:56 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 01:11:
[...]

Jij ook bedankt Charrel, maar ook voor jou de vraag ,
denk je dat dit ook gaat werken op een 2700+ ?

als jullie nou allebei, of meer mensen het vermoeden of zeker weten dat dit gaat/kan werken voor een MP van 14 dan ga ik het proberen,

ik wil een klein beetje zekerheid voordat ik me 2700+ ga opblazen.... :) ;) :*)
dat draadje werkt alleen voor mp's van 5.5 naar 12.5 in principe zou het dus moeten werken ware het niet dat je mp dan gewoon te laag is.

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 13 januari 2003 @ 12:57:
[...]
dat draadje werkt alleen voor mp's van 5.5 naar 12.5 in principe zou het dus moeten werken ware het niet dat je mp dan gewoon te laag is.
Ja mensen en dat is nou net het punt,

Ik wil van de Auto 13 MP naar 14 MP

dus de lagere reeksen heb ik niet veel aan, Hoe ooooh Hoe moet ik dat nu dus doen, dat is de vraag...................... :? :? :? :? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 14:48:
[...]

Ja mensen en dat is nou net het punt,

Ik wil van de Auto 13 MP naar 14 MP

dus de lagere reeksen heb ik niet veel aan, Hoe ooooh Hoe moet ik dat nu dus doen, dat is de vraag...................... :? :? :? :? :?
Misschien heb je hier wat aan?

:

http://www.ocinside.de/go...cketa/tbred_painting.html

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb dus weer wat meer research gedaan naar aanleiding van jullie links (nog bedankt daarvoor)

en nu kan ik dus tot de volgende conclusie komen, en zoek daar van jullie een bevestiging van mij vermoedens op voordat ik ga verven/snijden op me 2700+

[Quote van URL]
(1) TBRED have 5 individual L3 bridges, instead of 5 Palomino pairs.
L to R pattern = .5X 1X 2X 4X 8X, Closed = LO, Open = HI.

(2) Multiplier - Remapping Offset = Sum of Bit Values HI.
[End Quote]

betekent dus :
standaard MP = 13 = C-C-O-C-O = 2 + 8 = 10 + 3X (Remapping Offset)
Gewilde MP = 14 = C-O-O-C-O = 1 + 2 + 8 = 11 + 3X (Remapping Offset)

Dus zou dat betekenen dat ik de 2e van links van L3 zou moeten opensnijden.

Reacties graag wat jullie daarvan vinden/denken
Pagina: 1