@home sluit af na problemen met aldi pc

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@home heeft mij dit weekend afgesloten van internet omdat de netwerkkaart in mijn Aldi PC (die van november 2002) problemen zou geven op het netwerk of zoals @home mij vertelde: de kaart houdt het mac-adres niet vast en geeft alleen maar 0-en aan. Naar aaanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:

1) hoe kan het zijn dat het kaartje dit probleem geeft en wat kan ik er aan doen (het gaat om een SiS900 kaart) en kan ik Medion hier op aanspreken?

2) als ik op mijn oude win98 machine met @home 3com kaart op internet ga (ik ben ondertussen weer aangesloten zij het onder voorbehoud) gaat alles goed. Ik krijg ook een adres aan de kaart gekoppeld en surfen is geen probleem. Als ik echter een andere netwerkkaart in deze machine stop gaat ook alles goed maar krijg ik wel een ander adres aan de kaart gekoppeld. Is dit ok en kan @home me ook hier voor aflsuiten?

3) Als ik op mijn nieuwe winxp machine met @home 3com kaart op internet ga gaat het niet goed... wel krijgt de kaart hetzelfde adres als in situatie 2. Ik ga er dus van uit dat een adres van de kaart afkomstig is. Is dit correct? En hoe kan ik het op mijn winxp ook laten werken (herinstal heeft niks opgelost)

Zoals je misschien al gemerkt heb weetik het allemaal niet meer... wie kan me helpen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hebbu de puntjes van de [NT] faq al doorgenomen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

Iperf

Verwijderd

hemiparo schreef op 12 januari 2003 @ 01:38:
@home heeft mij dit weekend afgesloten van internet omdat de netwerkkaart in mijn Aldi PC (die van november 2002) problemen zou geven op het netwerk of zoals @home mij vertelde: de kaart houdt het mac-adres niet vast en geeft alleen maar 0-en aan. Naar aaanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:

1) hoe kan het zijn dat het kaartje dit probleem geeft en wat kan ik er aan doen (het gaat om een SiS900 kaart) en kan ik Medion hier op aanspreken?

Productiefoutje? Je kan misschien een diagnostic tooltje draaien.

2) als ik op mijn oude win98 machine met @home 3com kaart op internet ga (ik ben ondertussen weer aangesloten zij het onder voorbehoud) gaat alles goed. Ik krijg ook een adres aan de kaart gekoppeld en surfen is geen probleem. Als ik echter een andere netwerkkaart in deze machine stop gaat ook alles goed maar krijg ik wel een ander adres aan de kaart gekoppeld. Is dit ok en kan @home me ook hier voor aflsuiten?

MACadres is volgens mij per kaart verschillend. Volgens mij niet, tenzij die hetzelfde doet in situatie 1 ;) (vind situatie 1 trouwens best vreemd)

3) Als ik op mijn nieuwe winxp machine met @home 3com kaart op internet ga gaat het niet goed... wel krijgt de kaart hetzelfde adres als in situatie 2. Ik ga er dus van uit dat een adres van de kaart afkomstig is. Is dit correct? En hoe kan ik het op mijn winxp ook laten werken (herinstal heeft niks opgelost)

Ja is correct, heb je de handleiding voor XP gevolgd?

http://athome.custhelp.co...php?p_refno=020114-000004

Edit: Weet trouwens niet of die howto nog actueel is. Ze hebben volgens mij dat werkgroep gedeelte er uit geragt.

Zoals je misschien al gemerkt heb weetik het allemaal niet meer... wie kan me helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 01:55 ]

• hemiparo
  • Niet online
Ja... en ik weet dat ik zondig... :(

probleem is echter dat ik het eigenlijk allemaal niet meer weet en ook niet snap wat er aan de hand is (en dat is bijna hetzelfde) en ik wil toch graag een oplossing. Posten op GoT is voor mij een soort 'laatste redmiddel' en aangezien ik momenteel afwisselend met modem/kabel moet inloggen...

1) lijkt me idd ook raar maar is volgens @home echt waar. zijn er meer Medion PC gebruikers in combinatie met @home die dit kunnen bevestigen/ontkennen?

Verder zal ik de tips ff lezen... bedankt hiervoor!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zondige boeit me niet .. je hebt ze doorgelezen en dat is ok :)
het komt er op neer dat je het hardware/mac adres meestal wel kunt instellen !

welke je dus in kan stellen in XP
Onder win2k of XP kan je ook via de registry je mac adressen aanpassen:

Ga in de Registry naar :

code:
--------------------------------------------------------------------------------
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\

--------------------------------------------------------------------------------

Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.

Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.

Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.

Reboot
Zorg ervoor dat je nu geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten.
heb je geprobeert dit op het adres van je @home kaart in te stellen ?
Er staat me iets bij dat je ook nog bepaalde computernaam in moest stellen of was dat geen @home ......

Iperf

Verwijderd

hmm raar mij hadden ze afgelopen vrijdag ook afgesloten omdat mijn macadres niet klopte , raar .
heb er al bijna een half jaar een router aanhangen en nooit geren probs mee gehad en nu ineens begint het geklooi .
ik heb nu dus het macadres in mijn router ingegeven dat ik van mijn netwerkkaart van @home had , es kijken of dat werkt maar het is raar
ze zeiden dat er iemand of een progje checkte op macadres ?

Verwijderd

de ECS K7S5A heeft ook zo`n SIS900 adapter onboard en die vergat het mac adres ook wel eens 8)7 dat was met een patch optelossen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 19:05:
de ECS K7S5A heeft ook zo`n SIS900 adapter onboard en die vergat het mac adres ook wel eens 8)7 dat was met een patch optelossen :)
chefke is blij dat hij op een lan hangt en geen chello heeft met zijn esc k7s5a.
maar een netwerkaartje die wel het mac adres onthoudt kost 7 euro.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Over die ingebouwde ethernetkaart op de ECS K7S5A is hier meer info te vinden (+patch):
http://www.ocworkbench.co...ADDRESS%20FIX%20GUIDE.htm
Echter de server waar die patch op staat is niet echt goed bereikbaar, maar gelukkig is hij met Google wel nog te vinden:
http://www.google.com/search?q=k7s5a_id.exe

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 19:07:
[...]

chefke is blij dat hij op een lan hangt en geen chello heeft met zijn esc k7s5a.
maar een netwerkaartje die wel het mac adres onthoudt kost 7 euro.
helemaal waar :)
maar je mag toch verw8en dat als je een mobo met onboard lan heb dat die ook goed werkt :P

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Sinds waneer mag @home je afsluiten als je MAC address niet meer klopt? Dat moeten ze niet met mij proberen want dan hebben ze een rechtzaak aan hun broek hangen. En waarom laten jullie je zo makelijk afsluiten?

• hemiparo
  • Niet online
Vampier schreef op 12 januari 2003 @ 19:19:
En waarom laten jullie je zo makelijk afsluiten?
Kijk op een gegeven moment is er geen verbindinjg meer. En ben je afgesloten. Zo makkelijk is dat ;)

(al werd uiteindelijk toch wel toegegeven dat van te voren ff waarschuwen dat er iets niet in orde was wel op zijn plaats was... de technische dienst, die je na de helpdesk krijgt, vindt echter dat ze niet hoeven te waarschuwen en pats-boem mogen aflsuiten...)

Hoe kan ik eigenlijk controleren of al mijn instellingen wel ok zijn? Niet dat ik straks weer afgesloten word... :r
Pagina: 1