Toon posts:

Dual monitor traag ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister 2 crt monitoren op mijn pc aan gesloten 1 19inch op een geforce 4 MX440 en een 15inch op een matrox millenium en dit werkt echt perfect.
Maar als ik nou een spelletje ga spelen bv tactical ops of age of mythology dan draait dat erg langzaam. zo gauw als ik die 2e videokaart er uit haal draait het weer perfect ......

Heeft iemand een oplossing voor me........
Ik heb een AMD 1800+ met 768 MB ddram...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tja die videokaart heeft nu eenmaal wat resources nodig om een beeld op je monitor te toveren (ik heb het over die matrox kaart die veel pci resources slurpt)

dit probleem had ik namelijk zelf ook, echter kheb nu een matrox g550 die gewoon 'hardware-matig' dual head ondersteund dan heb je daar veel minder last van

A wise man's life is based around fuck you

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Had ik geen last van met m'n GF2gts + 4 MB PCI kaartje, dus zou het gewoon moeten doen... wat je kunt proberen is door middel van UltraMon (zie google) softwarematig alle secundaire monitoren uit te zetten (wel eerst je 19" als primary instellen) en het dan nog eens proberen. Ik kon met de 2e monitor aan bijvoorbeeld geen games starten die op de Q3 engine liepen door een OpenGL fout.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ken het probleem hier ook. sommige games lopen stukken slomer met de 2e monitor ingeschakeld. heb zelf een Radeon 8500pro met een G450 dualhead. tot nu toe is het me alleen gelukt om de 2e kaart gewoon uit te schakelen voordat je verder gaat spelen.

Verwijderd

Je kan toch voordat je gaat gamen dat even tijdelijk uitzetten?
Problem solved! :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 12:21
Meestal geen problemen.
Ik werk al tijden dual, waarvoor zelf triple.
Als je bv, winamp, op je sec draait, of een IM, willlen deze steeds het scherm updaten, waardoor een hoop cpu word weg getrokken voor het terug krijgen van de focus.

dus eerst minimisen.

1+1+1 = 1

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
wacko schreef op 12 januari 2003 @ 01:57:
...
Ik kon met de 2e monitor aan bijvoorbeeld geen games starten die op de Q3 engine liepen door een OpenGL fout.
Ik heb precies ditzelfde probleem. Echter enkel bij Halflife. Andere games, zoals Unreal Tournament 2003 enz, doen het wel prima op 1 monitor. Halflife ziet mijn andere videokaart (en dat is een Banshee) en daar begint hij over te mekkeren. Het vreemde is, dat het altijd gewerkt heeft. Ik heb laatst een nieuwe nvidia driver geinstalleerd en vanaf dat moment ging het fout. Uiteraard heb ik de nvidia driver gedeinstalleerd, herinstalleerd, videokaart verwijderd, videokaart in een ander slot, enz, maar dit allen had geen effect.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien een lijstje met spellen die je op 2 of 3 monitoren tegelijk kan spelen.
Daar hebben anderen misschien ook wel wat aan...... :P

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
/me meldt dat ie geen problemen heeft met GF 2mx400 en Sis 8mb.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1