Review spire cooler: 5D17B3

Pagina: 1
Acties:

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Om me netjes uit te drukken, 'een kut cooler!'

Die spire is dus een orb immitatie.

Ik had een coolermaster ding van 29 piek. Dus ik een andere cooler halen. Nou die spire koelt slechter, en is duurder. Kortom NIET KOPEN! Hij past ook nog is NIET op een Abit KT7-Raid.

Temp verschillen op asus a7v met een athlon 850@850

Spire Coolermaster
idle 62c 52c
full 63c 55c

Dan maar een alpha kopen denk ik. Die spire heb ik meteen vandaag terug gestuurd.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb je die rode/paarse troep eraf gehaald en gewone pasta op gedaan?? dan kan wel een graad of 10 schelen.
En niet meteen schelden dat het een slechte koeler is want dat is het helemaal niet..

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
't verschil met de spire orb (zilveren) en de Agilent ArctiCooler AC is grandioos

idle 34 vs 22
stres 58 vs 38

Maar aan de andere kant .. maatje van me draait Duron 600@1050 op 58graden met spire orb(gouden)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
sorry hoor maar bij tweakers hadden ze een andere review waar die spire heel goed r uitkwam.
En ze hebben nu alweer een andere

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Misschien kun je beter de MA324-15 van spire kopen is ook goedkoper, past goed op kt7/raid

En koelt hier een TB900@1100 op 46 C stressed!

Alleen ff een andere 60mm fan op zetten(2,2w van YS.TECH)

btw die ma324-15 is zeker de moeite waard voor maar 16 piek!

Verwijderd

Die Spire Rulez heb hem hierro ook!!!!!!!!
lekkur goedkoop en coolt ook nog goed :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

de MA324-15 is idd erg goed die heb ik dus ook

hebben jullie dat roze spul er opgelaten of hebben jullie dat verwijderd

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:41
Ok had ik ff niet gelezen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:52 schreef H3 het volgende:
Misschien kun je beter de MA324-15 van spire kopen is ook goedkoper, past goed op kt7/raid[/quote]zo goed? :)

Verwijderd

De Spire 17b3 is niet zo goed.. gaat maat tot 800Mhz voor een niet overclockte Duron, dus nooit goed voor Tbird.
Degene die je moest hebben is de 21B3, is iets beter dan de MA324.

;)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
't Zal dan wel per exemplaar verschillen want ik kan m'n TBird 800 er prima mee op 900Mhz krijgen (hoger heb ik nog niet geprobeerd)
Als tip nog ff een open deur: wel koelpasta gebruiken ;)

Volvo V70 D5 my2011

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ik krijg volgende week een MA324-15, maar nu ben ik ook wel benieuwd of ik dat roze spul eraf moet halen?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 13:44

star-saber

Ryzen

ik heb de 5D21B3 van spire

zo warm wordt ie

idle load
45c 52c

is TB 1Ghz (nog niet Oc)

kheb wel de thermal pad eraf gehaald en vervangen door standaard cool pasta

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 16:10 schreef Gugger het volgende:
Ik krijg volgende week een MA324-15, maar nu ben ik ook wel benieuwd of ik dat roze spul eraf moet halen?[/quote]roze spul gewoon eraf halen
scheelt bij mij 5 graden
maar je moet dan wel koelpasta gebruiken
deze heb ik van nedcool de spire trouwens ook

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ok, ik heb hem ook, roze spul eraf en draaien maar. 650@860 is misschien nog niet de top maar heb 44 graden met koetje en burnit tegelijkertijd aan. Das toch heel mooi. Dus best cooltertje hoor, wel pasta gebruiken, scheelde bij mij 8 graden.

Verwijderd

De spire is een prima coolertje voor zijn prijs,ik had eerst de MA324-15 en nu de 5D21B3,de laatste is duurder en iets minder goed dus de MA324-15 gaat er weer op,kauwgom eraf gehaald en gewoon coolprut erop gedaan.
Duron 700@1000 stres 58 graden.

Verwijderd

'k heb ook zo'n spire voor m'n duron 750.
Niet geoc'd wordt ie 48 stressed en 43 idle.
Vindt ik slecht voor zo'n ding. Heb
dat roze spul eraf gedaan, klein beetje geveild omdat ie anders niet paste op m'n abit kt7, koelpasta erop en dan toch nog een klote koeler :( :( !!
'k heb bij narwal lekker een globalwin fop32 besteld. Schijnt ut beter te doen dan zo'n nep ding!

Oh ja, omdat ie niet over de steuntjes van de duron komt is er ook nog wat van m'n duron core afgebrokkeld terwijl ik juist UITERST voorzichtig te werk gegaan. Hij doet 't nog wel maar leuk is anders.
Ik kan 'm alleen maar afraden.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ach ja ik wacht nog steeds tot oc-shop hun waterkoel systemen binnen heeft...dan heb ik geen last meer van hete cpu'tjes :)

Verwijderd

Het ligt er ook puur aan hoe je zo'n dingetje plaatst op je CPU-tje.
Ik heb 'm opnieuw geplaatst nadat ik ook plotseling slechte resultaten had, maar nu doet hij het weer redelijk goed (Duron650@950/1.725 Volt 58 graden stressed)

Ik neem wel een andere koeler (ik denk aan dat Globalwin FOP38 kabaalding) maar dat is puur om de GHz te halen >:)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 15:19 schreef Leipo het volgende:
ach ja ik wacht nog steeds tot oc-shop hun waterkoel systemen binnen heeft...dan heb ik geen last meer van hete cpu'tjes :)
Alleen maar last van heet water:).

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:43
De enige Spire die erg goed is is de MA423-15 :)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 16:16 schreef [KGB]Beria het volgende:
De enige Spire die erg goed is is de MA423-15 :)
Waarop baseer je dat ?
Ik heb de http://www.spire.nl/html/support/coolers/5d21b3.htm (spire orb) en die werkt goed. ~33C, *45C (tb800@800 zonder al te beste interne airflow)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
De MA 423-15 bestaat helaas niet.. wel de MA 324-15 :7 Die MA 324-15 vinnik inderdaad erg goed werken, is ook soepeltjes te installeren en is AMD-recommended. Ik had er een op de HCC voor 30 piek, maar weet niet of dat nou zo'n goeie prijs was....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

KAAAAAAALOOOOOOTEEEEEE-ding! Echt waar!

1/ Op me tbird800@800 gezet (rooie stickertje eraf, groene dus niet). In de bios (logisch) héél rap naar de 60 graden. UIT!
2/ Groene velletje er WEL af -> ging aardig, niet OC'ed naar de 35 graden. Oke, prima.
3/ Op me KT7 geprobeerd, PASTE niet GVD :(
4/ Op me duron 700@700 geprobeerd weer op die A7V, maar nee hoor, ook die ging RAP over de 50 graden heen
5/ Condensatortjes op de KT7 beetje verbogen, pastte ie wel, met pasta erop (na een KLOTE-klus om dat ransspul van de spire zelf eraf te halen) -> in 5 minuten zat ie weer op de 60 graden (in bios dus)
--> Ik goed kijken naar de print van de pasta op de koeler, zag ik dat alleen maar 2 randjes raakten. NIET de gehele core dus! Ding verbuigen, mocht allemaal niet baten, het past gewoon niet! :(

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 08:16
Ik heb een ander probje met die Spire; het ding wil regelmatig niet draaien bij het opstarten van m'n PC. Ik heb dus nu noodgedwongen m'n kast openstaan, als de dood dat-ie weer stil blijft staan en ik daarmee m'n TB1000 verknal :r

Verwijderd

Ik wil bij Graficall een KT-7 RAID, een TB900 en een 'Spire Orb tot 1.5 Ghz' halen.

Is dat die slechte koeler? Of een nieuwer model?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Naar mijn mening is de (eerdere) goude spire orb beter als de (nieuwere) chrome variant van spire :?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

die spire orb past _wel_ op een KT7 (bij mij past hij 99% (condensatortjes ietsje opzij tijdens monteren, als hij eenmaal zit np..

En over die fan die niet wel starten. De heatsink is gewoon perfect design (hij koelt goed) dus je zou een iets andere erop kunnen zetten. De meeste GoT-lezers zijn flinke hobbisten so :)
Pagina: 1