Toon posts:

Muis word niet gezien onder win98se.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een serieel muis(geen ps2 met een verloopstukje) die op een com zit , win98se wil hem niet detecten , nou dacht ik mechien is de com of muis kapot , nouja , eerst maar ff kijken in de bios.

(oa het gaat om een p60 , dus geen ps2 aansluiting ofzo)

En wat zie ik daar mijn muis doet ut (echte bios met in windows achtige interface) , dus de com en die muis moeten het dus wel does , ik kon verder ook geen instellingen vinden om de com port aan te zetten , dus die zal standaart wel aan zijn , ook nog in windows ff gekeken of com geinstaleerd staat ,dat zag er allenmaal ok uit.

Ik heb het hele forum doorgezocht (toch wel een post of 100+ gelezen) , maar geen oplossing gevonden.

Uit alle post heb ik maar 1 intersant iets gehaald en dat is mouse.com in autoexe laden , maar ik heb geen id hoe dat moet.

Dus weet iemand wat het probleem is ? en nog belangrijker en oplossing :) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 23:36 ]

Verwijderd

1. Open met kladblok het bestand AUTOEXEC.BAT
Voeg onderaan MOUSE.COM toe, en zet die mouse.com dan in je root (C:\ dus)

2. Voeg hem zelf toe bij de Wizard nieuwe hardware (apparaat niet detecteren, ik selecteer het item uit de lijst ofzo)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ff driver wijzigen in windows

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Driver heb ik al een paar keer geprobeert handmatig te installeren , maar dat lukte niet (had ik eigenlijk gelijk ff moeten vermelden) , ik ga nu even dat met autoexec.bat proberen.

Maar werk dat wel voor windowns , mouse.com in autoexec.bat zetten of alleen voor dos ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 11:45 ]

Verwijderd

Je kunt in win 98 proberen om even in veilige modus te starten, dan zou ie ook verborgen apparaten moeten laten zien in apparaatbeheer. dan vervolgens even in apparaatbeheer alles wat je daar aan muizen e.d. hebt staan weggooien...

kan ook zijn dattie een verkeerde muisdriver laad, dus dan moet je ff je system.ini in duiken, daar moet staan "mouse=" en dan je muisdriver, gewoon ff "mouse=mouse.drv" van maken voor je standaard muis
succes

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk iets gehad.... seriele logitech pilot mouse deed de eerste keer wel, maar toen ging windows de muis herkennen en maakte er een ander type muis van. Na reboot deed heel die muis dus niks meer. Wat ik toen heb gedaan is in apparaatbeheer het stuurprogramma voor de muis veranderd in een standaard muis, en toen werd 'ie de eerstvolgende keer wel ontdenkt. Misschien dat je in die hoek nogt even kunt zoeken dus...
Pagina: 1