Toon posts:

LCD Digicam traag bij slechte belichting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Minolta Dimage XI

Als je de lens van de camera van een donker gebied snel naar een licht gebied richt, en je neemt direct een foto, dan heb je meteen een goede foto.

maar als je de camera zo snel beweegd zie je de licht corectie heel langzaam aanpassen op het LCD scherm.

Dat zelfde heb je als je in een slecht verlichte kamer de camera beweegt.
het LCD scherm word hier ook zeer traag van, terwijl je in een goed verlichte kamer een vloeiend beeld hebt..

Hoe komt het dat het LCD scherm trager word in een donkere ruimte...??

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 14:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De CCD moet langer actief blijven om genoeg licht te verzamelen om een goed belicht beeld te krijgen, dus kan de camera bijvoorbeeld nog maar 2 beeldjes per seconde naar het LCD sturen. Als de LCD 30 keer per second een beeldje doorstuurt heeft ieder beeldje veel minder licht opgevangen, het beeld is dan sneller, maar wel veel donkerder.

Je kan het zelf uittesten door de EV omhoog en omlaag te doen, als je de foto gaat onderbelichten zal het beeld vloeiender worden en bij overbelichten schokkiger.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets anders..
Ik heb hier een paar topics gelezen over strepen op de foto als je tegen de zon of een fele lichtbron in fotografeerd.
maar als ik dat doe krijg ik op het LCD display een blouwe streep die vanaf de lichtbron recht naar beneden loopt
terwijl de foto zelf perfect is zonder rare strepen enz..
hoe zou dit kunnen komen licht dit aan mijn LCD scherm of komt het vaker voor..??