Ik weet dat hier al veel vragen over gesteld zijn en ik heb ook erg lang gezocht naar een vergelijkbare vraag, maar toch niets gevonden 
Dus bij deze m'n ProFTPd-verlanglijstje. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit moet doen...
Ik heb 2 soorten gebruikers:
a) Gebruikers die ook op het systeem zelf bekend zijn
b) Gebruikers die NIET op het systeem zelf bekend zijn
Ik heb 3 dirs:
a) Home-dir
b) /var/ftp1
c) /blaat/ftp2
Hoe kan ik nu in ProFTPd configureren dat er:
a) Gebruikers zijn die alleen /var/ftp1 mogen zien
b) Gebruikers zijn die alleen /blaat/ftp2 mogen zien
c) Gebruikers die beide mogen zien
Ik wil dus niet dat gebruikers die beide mogen zien via / moeten wisselen naar de andere waar ze mogen komen. Is het dus mogelijk om een soort "mapping" te maken (zoals bij GuildFTP onder windows ERG makkelijk gaat) die zorgt voor:
/var/ftp -> /
/var/ftp1 -> /ftp1
/blaat/ftp2 -> /ftp2
En dan voor de gebruikers die ook nog 's een systeemaccount hebben
/home/username -> /username
Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik proFTPd wil configureren a-la Samba... Dus gewoon een bestaande directory willen 'sharen' met daaraan een naam geven zoals hij die op de FTP-server krijgt...
Ik heb een eng vermoeden dat ik met links of rare mounts moet gaan werken, maar is dit zo?!
Groeten
Dus bij deze m'n ProFTPd-verlanglijstje. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit moet doen...
Ik heb 2 soorten gebruikers:
a) Gebruikers die ook op het systeem zelf bekend zijn
b) Gebruikers die NIET op het systeem zelf bekend zijn
Ik heb 3 dirs:
a) Home-dir
b) /var/ftp1
c) /blaat/ftp2
Hoe kan ik nu in ProFTPd configureren dat er:
a) Gebruikers zijn die alleen /var/ftp1 mogen zien
b) Gebruikers zijn die alleen /blaat/ftp2 mogen zien
c) Gebruikers die beide mogen zien
Ik wil dus niet dat gebruikers die beide mogen zien via / moeten wisselen naar de andere waar ze mogen komen. Is het dus mogelijk om een soort "mapping" te maken (zoals bij GuildFTP onder windows ERG makkelijk gaat) die zorgt voor:
/var/ftp -> /
/var/ftp1 -> /ftp1
/blaat/ftp2 -> /ftp2
En dan voor de gebruikers die ook nog 's een systeemaccount hebben
/home/username -> /username
Eigenlijk komt het er dus op neer dat ik proFTPd wil configureren a-la Samba... Dus gewoon een bestaande directory willen 'sharen' met daaraan een naam geven zoals hij die op de FTP-server krijgt...
Ik heb een eng vermoeden dat ik met links of rare mounts moet gaan werken, maar is dit zo?!
Groeten