soundblasterliveplayer op stereo met dolbysurround

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
ik ben van plan een soundblasterlive player te kopen, en wil die dan aansluiten op mijn stereo.

mijn vraag: komt er dan ook nog een beetje surround uit die boxen, of heb je dan echt die speakers voor de pc nodig???

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Flotter

Pelipper!

Dolby Surround is heel wat anders dan die quadrofonie van de SB Live. Dolby Surround maakt gebruik van 2 kanalen waar een extra kanaal doorheen gecodeerd is en de SB Live maakt gebruik van 4 kanalen.

Er zijn trouwens wel Dolby Surround versterkers die 4 of 5 ingangen hebben (Left, Center, Right, Rearleft, Rearright). Mocht je dat hebben dan kun je de front-uitgang van de Live op Left en Right aansluiten en de rear op de Rearleft en -right.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Je kunt hem gewoon aansluiten, als je sb maar op 2 kanalen zet dan doet je versterker zelf de rest. Dolby prologic versterkers halen zelf uit de 2 kanelen de rest van het geluid, en gooien bepaalde frequentie's zelf naar de achtergrond enz... dus dit kan prima.

Verwijderd

Je kunt hem gewoon aansluiten, als je sb maar op 2 kanalen zet dan doet je versterker zelf de rest. Dolby prologic versterkers halen zelf uit de 2 kanelen de rest van het geluid, en gooien bepaalde frequentie's zelf naar de achtergrond enz... dus dit kan prima.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
En werkt dit ook goed met EAX?

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
nou weten we dat ook weer, dat wordt dus toch maar kopen. maar eax ook, anders kan je nog niemand aan komen horen lopen met q3

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik heb de SBLive Platinum aangesloten op 2 versterkers met 2 voor boxen en 3 achter boxen waarvan 1 subwoofer.

Dat vind ik beter klinken dan die surround setjes, nu heb ik veel meer volume.
Pagina: 1