"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Hij is toch gewoon 12 volt?
Draadjes strippen en op een molex solderen.
En klaar is Kees.
Zie de faq voor de goede voltages.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
hallo solderen ik zeg toch daar heb ik dus geen ervaring mee.alexandervisser schreef op 11 januari 2003 @ 23:08:
Waarom niet?
Hij is toch gewoon 12 volt?
Draadjes strippen en op een molex solderen.
En klaar is Kees.
Zie de faq voor de goede voltages.
Zitten die dus op 1 van die casefans?
[ Voor 8% gewijzigd door schnumi op 11-01-2003 23:43 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Altijdschnumi schreef op 11 January 2003 @ 23:43:
[...]
hallo solderen ik zeg toch daar heb ik dus geen ervaring mee.Nee ik bedoel meer van die plugjes waarmee je hem aan kan sluiten op zo'n voedingskabel voor bijv de HD.
Zitten die dus op 1 van die casefans?
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Verwijderd
zit converter bij van 3 pins naar 4 pins, geen zorgenschnumi schreef op 11 januari 2003 @ 23:01:
Ik zat eraan te denken om casefans aan te schaffen. Ik heb nu de kast open staan maar dit vind ik toch niet optimaal (veel stof enz). Nu ben ik niet zo thuis in dit wereldje maar ik wou even jullie mening is dit een beetje een goede combinatie:
Case FAN (80 x 25) Akasa Crystal 4LED Groen (Voor outtake)
Case FAN (80 x 25) Enermax UC-8FAB Rood (Voor intake)
Nou is mijn vraag kan die onderste fan ook op een voeding aansluiting aangesloten worden? (niet helemaal zeker)
edit: oh jah 80x80x25 is toch normaal voor casefans?
Ik heb dat ff van freezinghardware.nl gejat...De Enermax is dubbel kogelgelagerd. Bij de levering zijn een gouden fan guard, een 3-pin op 4-pin adapterkabel en vier schroeven voor de bevesting van de koeler in de kast inbegrepen.
Specificaties:
-Type: UC-8FAB
-Grootte: 80 x 80 x 25 mm.
-Vermogen: 0,92 - 2,76 W.
-Toerental: 1000 ~ 3000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 42,4 ~ 68 m³/h / 25 ~ 40 CFM
-Geluidsproductie: 21 ~ 33 dBA
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering
Die onderste zou dus een stekkertje hebben. En anders voor je ze koopt ff vragen aan de winkelier.
Zo had de papst fan die bij m'n alpha 8045 zat wel een stekkertje, maar de papst'en die ik bij de elektroboer had gekocht niet.
ah thnx.Thufir_Hawat schreef op 11 januari 2003 @ 23:51:
[...]
Ik heb dat ff van freezinghardware.nl gejat...
Die onderste zou dus een stekkertje hebben. En anders voor je ze koopt ff vragen aan de winkelier.
Zo had de papst fan die bij m'n alpha 8045 zat wel een stekkertje, maar de papst'en die ik bij de elektroboer had gekocht niet.
btw is die freezinghardware.nl een goede site om te producten te halen?
[ Voor 11% gewijzigd door schnumi op 11-01-2003 23:55 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 00:02 ]
Je bent in de geQuote specs. de 3 pins -> 4 pins Molex converter vergeten toe te voegen. Zit bij afaik iedere Enermax casefan. Ik heb het iig in mijn doosje erbij gekregen. Het leuke van die fan is dat er een regelaar bij zit die je instaat stelt traploos tussen max en minimum snelheid te kiezen.Thufir_Hawat schreef op 11 January 2003 @ 23:51:
[...]
Ik heb dat ff van freezinghardware.nl gejat...
Dus geen volt aanpassingen nodig voor de neermax voor een rustiger resultaat.
Persoonlijk vind ik het een luidt ruchtige fan op max. toeren, maar dat komt door de resonatie van mijn kast.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik heb er destijds besteld omdat ze hadden wat ik wilde en ze een zeer goede beoordeling hadden/hebben in de shopsurvey. En wat mij betreft was die beoordeling verdient.De Enermax is dubbel kogelgelagerd. Bij de levering zijn een gouden fan guard, een 3-pin op 4-pin adapterkabel en vier schroeven voor de bevesting van de koeler in de kast inbegrepen.
Specificaties:
-Type: UC-8FAB
<bla bla>
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering
Maar:
Die enermax is 15 euro, die met die leds zal wel 20 euro zijn. Maar daar komt nog 6,80 euro bij aan verzendkosten als je vooruit betaalt. Als ik jou was zou ik ff in de buurt kijken of er wellicht een elektroboer of computerzaak die fannetjes verkoopt.
[ Voor 29% gewijzigd door Gaius op 12-01-2003 00:13 ]
Ah dan zal ik die maar bestellen leek mij idd ook wel wat dat regelbare.VisionMaster schreef op 12 January 2003 @ 00:08:
[...]
Je bent in de geQuote specs. de 3 pins -> 4 pins Molex converter vergeten toe te voegen. Zit bij afaik iedere Enermax casefan. Ik heb het iig in mijn doosje erbij gekregen. Het leuke van die fan is dat er een regelaar bij zit die je instaat stelt traploos tussen max en minimum snelheid te kiezen.
Dus geen volt aanpassingen nodig voor de neermax voor een rustiger resultaat.
Persoonlijk vind ik het een luidt ruchtige fan op max. toeren, maar dat komt door de resonatie van mijn kast.
btw: resonatie?
jah ik neem nu 2 van die enermax dingen.Thufir_Hawat schreef op 12 January 2003 @ 00:10:
Ik heb er destijds besteld omdat ze hadden wat ik wilde en ze een zeer goede beoordeling hadden/hebben in de shopsurvey. En wat mij betreft was die beoordeling verdient.
Maar:
Die enermax is 15 euro, die met die leds zal wel 20 euro zijn. Maar daar komt nog 6,80 euro bij aan verzendkosten als je vooruit betaalt. Als ik jou was zou ik ff in de buurt kijken of er wellicht een elektroboer of computerzaak die fannetjes verkoopt.
btw: over welke shop heb je het nu?
[ Voor 3% gewijzigd door schnumi op 12-01-2003 00:14 ]
Je kan 'm traploos instellen tussen 5 en 12V.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 00:01:
leuke fans die enermax' Je kan ze voltje per voltje regelen 5/7/12 volt denk ik op 12 maakt die een heeeeel licht zoemend geluid, das wat anders dan die 3 andere coolermasters
Maar wat zeg je, op 12V (dus hoogste stand) een heel licht zoemend geluid? Hij is dan net een opstijgend vliegtuig.
nu ik na een maand mn kast heb geopend schrok ik wel een beetje wat zich kan ophopen
edit: want ik zie eigenlijk niet echt een manier om het er zo af te halen of je moet het eruit "zagen" ofzo.
[ Voor 35% gewijzigd door schnumi op 12-01-2003 11:58 ]
Verwijderd
maar je kan om een lelijk gat waar je je vingers in kan stoppen als de fan draait ook een fingerguard voor zetten(als je die hebt)
maar nee je hoeft het ijzer er niet voor weg te halen hoor, zo werkt het ook prima
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:02 ]
dat ijzer weet ik niet, als er een plek zit voor een case-fan, dus een vierkantje van 8x8cm met allemaal gaatjes in het midden dan kan je hem gewoon installeren
zit er geen plaats voor een case-fan, dan zal je die zelf moeten maken
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
nee man, hier nietJupiler schreef op 12 January 2003 @ 01:28:
[...]
Je kan 'm traploos instellen tussen 5 en 12V.
Maar wat zeg je, op 12V (dus hoogste stand) een heel licht zoemend geluid? Hij is dan net een opstijgend vliegtuig.
nee er zit dus idd een plaats met allemaal gaatjes.-JB- schreef op 12 January 2003 @ 12:04:
resonantie: het meetrillen van je kast, dan kan bijvoorbeeld je zijpaneel gaan meetrillen, wat een heel irri geluid maakt
dat ijzer weet ik niet, als er een plek zit voor een case-fan, dus een vierkantje van 8x8cm met allemaal gaatjes in het midden dan kan je hem gewoon installeren
zit er geen plaats voor een case-fan, dan zal je die zelf moeten maken