Toon posts:

packardbell comp met een bios van de msi site kan dat

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een packerd bell 400 mhz celeron staan
er zit een moeder bord van msi in n.l de msi 6159
nou heb ik op de msi site een bios gevonden kan ik die er gewoon overheen flashen of zou ik toch bij packard bell moeten wezen voor een bios

de link voor de msi bios is

http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=261&NAME=MS-6159

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

In de MSI-6119 kan het in ieder geval wel. Die zit ook in een Packard Bell (typenummer is mij niet bekend), met eem PII 350. Daar zat zelfs een Ami BIOS op, maar ik heb er gewoon de Award versie overheen geflashed (wel dan de Ami flash utility gebruiken).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Als het bord exact hetzelfde is, dwz: zelfde aantal PCI slots, zelfde zooi onboard features, dan kan je het proberen. Werkt het niet, kan je vaak wel terugflashen. Grote kans dat het wel werkt trouwens.

Zelf ooit geflikker gehad: DFI P5BV3+ rev C met een rev B BIOS geflashed omdat er gezegd werd dat dat rev C BIOS een fout zou hebben, waar ik toen ook last van had op dat moment. Ging een paar dagen goed en uiteindelijk deden de seriele poorten en de floppydrive het niet meer. Daar zit je: je oude BIOS gebackupt op een floppy en een extern serieel modem :P Uiteindelijk bij een vriend dat backup BIOS ff op CD gefikt :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb hier ooit een website voor gemaakt (wel een erg brakke)- de .tk link is al lang dood, maar hier is hij: Dion_b's Packard Bell Overclock site

Conclusie is dat je bij alle MSI planken die PB gebruikt de MSI BIOS er gewoon overheen kunt flashen. Bij de 6119 en 6309 moet je erg op de versie letten, en voor de 6323 is er voorzover ik weet geen, maar bij de 6159 ( Suva ) gaat dat niet op- er is maar 1 versie en die is op de MSI site te krijgen. Moet kunnen dus. Wel heb ik nog niet gehoord van iemand die het geprobeerd heeft, dus post je ervaringen hier.

Tip: maak van tevoren ZEKER een backup van je originele BIOS die je bij een evt misflash kunt gebruiken om terug te (hot) flashen. De 6159 heeft een LX chipset, dus een andere plank vinden om mee te hotswappen moet niet te moeilijk zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

PB gebruikt standaard mobo's, zeker in die tijd afaik.

Heb hier een Club366 oid staan (weet niet, was iets met club, heb geen zin om het front van die kast te pakken). Ook een standaard MSI plank, nu tevens met standaard MSI bios ipv dat gare PB bios :P

Is een celly 366 btw, met MS-6147.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 11-01-2003 23:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
yeaahhh het werkt eindelijk van die packard hell opstartscherm af

en mijn celeron400 loopt nu op een fsb van 83 mhz geeft een snelheid van 501 mhz >:)
en hij ziet nog steeds maar 128 mb van de 256 :(

maar waar kan ik de temp van de cpu zien ?

grz marco

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:29 ]

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 12:27:

en mijn celeron400 loopt nu op een fsb van 83 mhz geeft een snelheid van 501 mhz >:)

grz marco
Dat hij maar 128 van de 256 ziet kan je niet oplossen met een BIOS update hoor, zie daarvoor Technische PMG FAQ : Geheugen. De temperatuur kan je waarschijnlijk ergens in het BIOS zien, of anders in Windows m.b.v. o.a. MBM, Speedfan, Sandra enz. dit staat trouwens ook in de Technische PMG FAQ : Moederborden. Voortaan FAQ lezen a.u.b.!

[ Voor 12% gewijzigd door The Third Man op 12-01-2003 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 12 January 2003 @ 15:29:
[...]
Dat hij maar 128 van de 256 ziet kan je niet oplossen met een BIOS update hoor, zie daarvoor Technische PMG FAQ : Geheugen. De temperatuur kan je waarschijnlijk ergens in het BIOS zien, of anders in Windows m.b.v. o.a. MBM, Speedfan, Sandra enz. dit staat trouwens ook in de Technische PMG FAQ : Moederborden. Voortaan FAQ lezen a.u.b.!
daar was de update ook niet voor ik wou alleen de fsb verhogen

en mijn temp kan ik nergens vinden

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 17:28:
[...]

daar was de update ook niet voor ik wou alleen de fsb verhogen

en mijn temp kan ik nergens vinden
Dus programma's als mbm doen het niet? En in het BIOS ook niets te vinden? Tja, dan heb je geen temp sensors.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 12:27:

Betere werk :D

Als ik ooit toekom aan die site te updaten komt deze erin :)
Probeer die 256 te ruilen voor twee dubbelzijdige 128MB reepjes, dan heb je er wat aan- de i440LX slikt max 512MB, maar per reep niet meer dan 128MB (tenzij je 256MB modules met 32 chips kunt vinden, maar die zijn niet makkelijk te vinden)
Tenzij ik me vergis is er geen temp sensor op die gevallen, dus nergens...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 12 January 2003 @ 20:55:
[...]

Betere werk :D

Als ik ooit toekom aan die site te updaten komt deze erin :)

[...]

Probeer die 256 te ruilen voor twee dubbelzijdige 128MB reepjes, dan heb je er wat aan- de i440LX slikt max 512MB, maar per reep niet meer dan 128MB (tenzij je 256MB modules met 32 chips kunt vinden, maar die zijn niet makkelijk te vinden)

[...]

Tenzij ik me vergis is er geen temp sensor op die gevallen, dus nergens...
in iedergeval bedankt voor de hulp

owja heb gelijk nog een vraagje zou ik hem softwarematig nog hoger kunnen krijgen ?

grz marco

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:28:
[...]

in iedergeval bedankt voor de hulp

owja heb gelijk nog een vraagje zou ik hem softwarematig nog hoger kunnen krijgen ?
Ik betwijfel het- tenzij de PLL andere modi ondersteunt. Zoek de PLL op (CPUFSB heeft een erg goede manual ervoor) en kijk of je met CPUFSB verder kan.
grz marco
P.s. kijk ff in de FAQ- wij tweakers doen elkaar sowieso constant de groeten, dus hoef je dat niet onderaan je posts te doen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
zal het niet meer doen ;)

Verwijderd

PB gebruikt standaard mobo's, zeker in die tijd afaik.

Heb hier een Club366 oid staan (weet niet, was iets met club, heb geen zin om het front van die kast te pakken). Ook een standaard MSI plank, nu tevens met standaard MSI bios ipv dat gare PB bios

Is een celly 366 btw, met MS-6147.
Ik heb dezelfde PC en ik vroeg me af hoe u dit heeft gedaan. Zou u kunnen beschrijven in stapjes wat je precies moet doen. Ik ben namelijk aan het twijfelen door alle verschillende informatie die ik op internet lees (BX of ZX, ami of adward enz..). Welke bios versie moet ik hebben en waar vind ik de orginele bios als het fout gaat, wat moet ik aan of uit zetten in de bios...(caching??) Alvast heel erg bedankt

ik denk vraag het een expert ;) die hetzelfde heeft gedaan

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:59:
[...]

Ik heb dezelfde PC en ik vroeg me af hoe u dit heeft gedaan. Zou u kunnen beschrijven in stapjes wat je precies moet doen. Ik ben namelijk aan het twijfelen door alle verschillende informatie die ik op internet lees (BX of ZX, ami of adward enz..). Welke bios versie moet ik hebben en waar vind ik de orginele bios als het fout gaat, wat moet ik aan of uit zetten in de bios...(caching??) Alvast heel erg bedankt

ik denk vraag het een expert ;) die hetzelfde heeft gedaan
Kijk eens naar de datum? Saturday 11 January 2003 23:38 ;)

BX of ZX maakt niet uit voor het bios. Zoek gewoon op www.msi.com.tw het bios voor dat mobo op en flash het erin volgens instructies op diezelfde MSI site.

In het flashprog zit (zie handleiding flashprog) een optie om het bios wat er op dat moment inzit te backuppen, gebruik die functie als je ooit nog terug zou willen :).

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 27-01-2004 18:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stokouwe }:O

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.