Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kun je een normale voeding in amerika gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Topicstarter
Volgens mij hoort deze vraag in dit sub-forum. (zo niet, verplaats maar)

Mijn broer gaar binnenkort een half jaar naar amerika en wil z'n computer meenemen. Maar de vraag is: Werkt de voeding daar op die stroom????? :?

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 22:26
Ik dacht dat ze in amerika andere stekkeraansluitingen hebben. (of hoe je dat ook noemt, in ieder geval, de europese stekkers kunnen niet in die stopcontacten: daar zijn het meer 2 platte uitsteeksels, als ik goed geinformeerd ben :)) Volgens mij is er wel een soort 'converter' voor je pc, dat je die in het amerikaanse stopcontact moet stoppen, en de stekker van je pc daar weer in..

Misschien kun je even google of langs de elektroboer, kijken of ze daar zoiets hebben. (sorry, ik heb nu geen zin in zoeken voor je, net 11 uur gewerkt ;))

[ Voor 31% gewijzigd door eXtReMeBiE op 11-01-2003 22:42 . Reden: en dat zie je ook aan mijn schrijfstijl :X ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:58
Voeding kun je vaak op 110 of 220 zetten. Dus gewoon een traveladaptor kopen en zorgen dat de voeding is geswitched naar 110v ...

-

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Juicy schreef op 11 January 2003 @ 22:26:
Voeding kun je vaak op 110 of 220 zetten. Dus gewoon een traveladaptor kopen en zorgen dat de voeding is geswitched naar 110v ...
vergeet em ok niet terug te switchen als je terug bent ;)

maar kan hij daar dan geen voeding kopen? zo duur zijn die dingen niet.. en dan ben je zeker dat alles goed zit..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

je kunt gewoon dat rode schakel ding omzetten en klaar is kees en een aansluit snoer voor daar haal jij bij de plaatselijke hardware boer. en je monitor althans de meesten werken ook daar gewoon die passen zichzelf aan althans mijn phlilips 107b en mijn tatung 19 inch.

Verwijderd

ik weet niet of het wat uitmaakt maar is het wisselspanningsnet in Amerika niet 60 hz inplaats van de 50 hz die we in europa hebben :s

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

vell voedingen kunnen dat gewoon hebben hoor

bij twijfel check je specs

weet iemand nog een leuke signature?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Als je een voeding hebt waarbij een switch mogelijk is, dus omzetten naar 115V, dan kan het geen kwaad.

DaGreatRV: kan eventueel waarschijnlijk wel aan zo'n kabel komen, op het werk stapels liggen.

And The Only One

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Diamon schreef op 11 January 2003 @ 22:37:
Als je een voeding hebt waarbij een switch mogelijk is, dus omzetten naar 115V, dan kan het geen kwaad.

DaGreatRV: kan eventueel waarschijnlijk wel aan zo'n kabel komen, op het werk stapels liggen.
Aan 1 kant van die kabel gewoon die 3 polige aansluting:
code:
1
2
  |
|   |

en aan de andere kant gewoon de VS stekker:
code:
1
| |

Vraag: Wat gebeurt er met de randaarde

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:31:
ik weet niet of het wat uitmaakt maar is het wisselspanningsnet in Amerika niet 60 hz inplaats van de 50 hz die we in europa hebben :s
Dat maakt niks uit. Das het mooie van geschakelde voedingen :)
insan1ty schreef op 11 January 2003 @ 23:59:
[...]

Aan 1 kant van die kabel gewoon die 3 polige aansluting:
code:
1
2
  |
|   |

en aan de andere kant gewoon de VS stekker:
code:
1
| |

Vraag: Wat gebeurt er met de randaarde
Die is er dus niet.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Gewoon op je voeding kijken of die 115V / 60Hz aankan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.